Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 16:59   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Højttaler til Densen B100 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
becker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 09 Oktober 2003 kl. 13:54 | IP-adresse registreret  

Har en Densen B100 integreret forstærker, samt en Arcam CD82T. Mine højttalere er Linn Keilidh.

Jeg overvejer kraftigt at anskaffe nye højttalere. Grunden til dette er, at Linn Keilidh måske ikke passer så godt til Densen'en, da Keilidh er en 4 ohms højttaler. Af denne grund, samt lydfilosofien, performer den allerbedst med Linn forstærkere (har jeg ladet mig fortælle). Jeg købte Linn i sin tid fordi jeg ville have et komplet Linn anlæg. Det var dog ikke foreneligt med S.U. Jeg tror derfor at jeg kan opnå en kraftig forbedring ved at løbe et sæt nye højttalere.

Jeg overvejer en Audiovector M3 serie højttaler eller måske ProAc. Sandheden er at jeg er lidt på bar bund. Højttalerne må gerne være dyre, men Densen'en skal kunne drive dem. Så hvis der er nogen der har alternativer eller kommentarer, hører jeg meget gerne om det så jeg har lidt forskelligt at lytte på inden jeg foretager investeringen.

Jeg hører mest rock og jazz. Ikke så meget klassisk, at det skal influere på mit valg af højttaler.

Til top Vis becker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af becker

Erik D
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 09 Oktober 2003 kl. 14:10 | IP-adresse registreret  

Hej becker.

Min bror kører med Spendor FL6 gulvhøjttalere, og det er en glimrende kombo, dog bør det nævnes at B100 sagtens kan klare den større model (FL9).

Han hører for det meste jazz, og din musiksmag har jo selvfølgelig også indflydelse på valget af HT.

Til top Vis Erik D's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Erik D Besøg Erik D's Websted

becker
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Oktober 2003 kl. 14:52 | IP-adresse registreret  

Erik D skrev:

Hej becker.

Min bror kører med Spendor FL6 gulvhøjttalere, og det er en glimrende kombo, dog bør det nævnes at B100 sagtens kan klare den større model (FL9).

Han hører for det meste jazz, og din musiksmag har jo selvfølgelig også indflydelse på valget af HT.

Hej Erik,

Tak for dit input. Du har selvfølgelig en god pointe i, at jeg ikke har anført musikstil. Det tilføjer jeg lige.

Spendor lyder som et spændende valg, som jeg vil undersøge nærmere.

therock
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 12 Oktober 2003 kl. 15:00 | IP-adresse registreret  

hej therock her, jeg kan kun anbefale b&w prøv om du kan finde nogle b&w matrix 804. hilsen therock. ps er lidt sent ude. undskyld.
Til top Vis therock's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af therock

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Lokalitet: Århus
Sendt: 12 Oktober 2003 kl. 15:41 | IP-adresse registreret  

becker skrev:

Har en Densen B100 integreret forstærker, samt en Arcam CD82T. Mine højttalere er Linn Keilidh.

Jeg overvejer kraftigt at anskaffe nye højttalere. Grunden til dette er, at Linn Keilidh måske ikke passer så godt til Densen'en, da Keilidh er en 4 ohms højttaler. Af denne grund, samt lydfilosofien, performer den allerbedst med Linn forstærkere (har jeg ladet mig fortælle). Jeg købte Linn i sin tid fordi jeg ville have et komplet Linn anlæg. Det var dog ikke foreneligt med S.U. Jeg tror derfor at jeg kan opnå en kraftig forbedring ved at løbe et sæt nye højttalere.

Jeg overvejer en Audiovector M3 serie højttaler eller måske ProAc. Sandheden er at jeg er lidt på bar bund. Højttalerne må gerne være dyre, men Densen'en skal kunne drive dem. Så hvis der er nogen der har alternativer eller kommentarer, hører jeg meget gerne om det så jeg har lidt forskelligt at lytte på inden jeg foretager investeringen.

Jeg hører mest rock og jazz. Ikke så meget klassisk, at det skal influere på mit valg af højttaler.

Hejsa

Nu startede jeg min Linn kariere med netop Keilidh sammen med noget Arcam og det fungerede meget godt. Keilidh er lidt specielle også pga. diskanten i keramik. Den reagere meget på vinkel drejninger og aftanden til bagvæggen. Har du prøvet at tune placeringen af højtaleren ? Hvis du skal have væsentlig bedre lyd med M3 højtaleren skal du efter min mening have en M3sig for det er noget som batter. Når du ny har densen og Arcam tyder det på at du har en mere musikalsk interesse end lige netop HIFI og det tyder din interesse for Jazz også på. Faktisk når jeg mødes til Linn aftner i hvor nyt udstyr vises så har jeg set og hørt at 75% at dem som har Linn netop går op i jazz musik og rock som kræver lide mere musik og tjubang. De sidste 20% høre classisk musik og så er der lige mig det gerne vil høre noget som f.eks. Eninem Jeg tror du vil gå galt i byen med ProAC højtaleren.

Prøv at beskrive hvad der går galt med Keilidh og hvordan dit setop ser ud måske jeg kan komme med nogle råd.

Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

t_porskjaer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 12 Oktober 2003 kl. 15:47 | IP-adresse registreret  

Hej becker!

Jeg har selv haft en Densen B-100 som jeg brugte sammen med Linn Keilidh. Det er nu ikke en helt dårlig kombination efter min mening, men jeg ledte alligevel også efter noget bedre. Efter at have forsøgt med bl.a. Spendor S1 (nu udgået standerhøjttaler), AudioVector M1 og Dynaudio Audience 42, endte jeg med at købe Epos M12, som jeg varmt kan anbefale: Der er liv, sammenhæng og masser af musik i kombinationen med Densen-forstærkeren. Den kunne uden problemer trække højttalerne ved langt større lydniveauer end jeg lytter ved - men det er selvfølgelig individuelt, hvor højt lydtryk man ønsker.

Jeg har i øvrigt også kort fået demonstreret Audio Note AN-K på en Densen B-100, hvilket også lød lovende.

Held og lykke med jagten -

Thomas

Til top Vis t_porskjaer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af t_porskjaer

obi jon kenobi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 12 Oktober 2003 kl. 16:41 | IP-adresse registreret  

Jeg har ladet mig fortælle af en klog mand ved navn Jensen, at Densen og Avance sig. skulle gå utroligt godt sammen.  Har dog endnu ikke haft mulighed for at efterprøve udtalelsen. :)

becker
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Oktober 2003 kl. 04:04 | IP-adresse registreret  

therock skrev:
hej therock her, jeg kan kun anbefale b&w prøv om du kan finde nogle b&w matrix 804. hilsen therock. ps er lidt sent ude. undskyld.

Hej therock,

Ja, jeg er også lidt sent ude, beklager. Jeg havde måske selv tænkt på 805, mest på grund af prisen. Er dog lidt skeptisk overfor hvorvidt B&W er den rigtige højttaler til det udstyr jeg har i forvejen, men det bør man jo lade komme an på en prøve.

Mvh Becker

becker
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Oktober 2003 kl. 04:15 | IP-adresse registreret  

Jonas bojer skrev:

Hejsa

Nu startede jeg min Linn kariere med netop Keilidh sammen med noget Arcam og det fungerede meget godt. Keilidh er lidt specielle også pga. diskanten i keramik. Den reagere meget på vinkel drejninger og aftanden til bagvæggen. Har du prøvet at tune placeringen af højtaleren ? Hvis du skal have væsentlig bedre lyd med M3 højtaleren skal du efter min mening have en M3sig for det er noget som batter. Når du ny har densen og Arcam tyder det på at du har en mere musikalsk interesse end lige netop HIFI og det tyder din interesse for Jazz også på. Faktisk når jeg mødes til Linn aftner i hvor nyt udstyr vises så har jeg set og hørt at 75% at dem som har Linn netop går op i jazz musik og rock som kræver lide mere musik og tjubang. De sidste 20% høre classisk musik og så er der lige mig det gerne vil høre noget som f.eks. Eninem Jeg tror du vil gå galt i byen med ProAC højtaleren.

Prøv at beskrive hvad der går galt med Keilidh og hvordan dit setop ser ud måske jeg kan komme med nogle råd.

Hej Jonas,

Du har læst mig fornuftigt. Jeg blev introduceret for alvor til Jazz da jeg købte Keilidh i Scala HiFi i 1993. Og du har ret i, at jeg forsøger at få et musikalsk anlæg, fremfor et mere analytisk anlæg.

Mit problem er, at jeg ikke synes at jeg får musikken ud af kasserne. Ej heller synes jeg at nerven i musikken bliver formidlet godt nok. Jeg har leget lidt med vinklen på højttaleren, og ligeledes afstanden til bagvæggen. Til gengæld har jeg måske nok været lidt "et svin" med omgivelserne. Der er ikke et tæppe i miles omkreds, såvel som Keilidh fødderne står på en træplade for at beskytte trægulvet. Jeg overvejer at erstatte fødderne med SD-feets eller lign. Desuden har jeg ikke en fri væg til højttalerne, men der står en sofa i mellem.

Mvh Becker

becker
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Oktober 2003 kl. 04:19 | IP-adresse registreret  

t_porskjaer skrev:

Hej becker!

Jeg har selv haft en Densen B-100 som jeg brugte sammen med Linn Keilidh. Det er nu ikke en helt dårlig kombination efter min mening, men jeg ledte alligevel også efter noget bedre. Efter at have forsøgt med bl.a. Spendor S1 (nu udgået standerhøjttaler), AudioVector M1 og Dynaudio Audience 42, endte jeg med at købe Epos M12, som jeg varmt kan anbefale: Der er liv, sammenhæng og masser af musik i kombinationen med Densen-forstærkeren. Den kunne uden problemer trække højttalerne ved langt større lydniveauer end jeg lytter ved - men det er selvfølgelig individuelt, hvor højt lydtryk man ønsker.

Jeg har i øvrigt også kort fået demonstreret Audio Note AN-K på en Densen B-100, hvilket også lød lovende.

Held og lykke med jagten -

Thomas

Hej Thomas,

Epos lyder også som et spændende alternativ. Jeg har aldrig hørt højttaleren, men ahr hørt meget godt om den. Jeg vil helt sikkert lytte på den som et alternativ.

Audio Note er jeg mere skeptisk overfor, da jeg opfatter Audio Note som skabt til akustisk musik, og det synes jeg alligevel at jeg hører for meget pop/rock til at vælge.

Mvh. Becker

becker
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Oktober 2003 kl. 04:21 | IP-adresse registreret  

obi jon kenobi skrev:
Jeg har ladet mig fortælle af en klog mand ved navn Jensen, at Densen og Avance sig. skulle gå utroligt godt sammen.  Har dog endnu ikke haft mulighed for at efterprøve udtalelsen. :)

Hej Obi,

Da der har været et par Avance sig. på tilbud på disse sider har jeg også overvejet dem. Kunne også være et alternativ, især til tilbudsprisen.

Mvh. Becker

obi jon kenobi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 15 Oktober 2003 kl. 14:15 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv lige fået mine sig.3 for nylig, og det er fandme fede. Og hvorend jeg kommer frem anbefaler folk mig at parre dem med Densen. Så sent som for en halv time siden nede i kt-radio.

Hvis du vælger denne kombination, vil jeg meget gerne høre om resultatet da jeg er på jagt efter ny forstærker.

MVH Obi

Rasmus S
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Østjylland
Sendt: 15 Oktober 2003 kl. 14:36 | IP-adresse registreret  

obi jon kenobi skrev:

Rimeligt godt på Sig.3MK2. På 8'erne bliver det hele for slapt og ukontrolleret, synes ikke den har nok kræfter der.

En bi-amp kombination m. b100/b300 vil spille fint på 8'erne.

/Rasmus

Til top Vis Rasmus S's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rasmus S

HansC.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2003
Lokalitet: København
Sendt: 15 Oktober 2003 kl. 14:50 | IP-adresse registreret  

Klart Audiovector M3 sig/anvantg. til Densen!!

/HC

Til top Vis HansC.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HansC.

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Lokalitet: Århus
Sendt: 15 Oktober 2003 kl. 14:54 | IP-adresse registreret  

becker skrev:

Du har læst mig fornuftigt. Jeg blev introduceret for alvor til Jazz da jeg købte Keilidh i Scala HiFi i 1993. Og du har ret i, at jeg forsøger at få et musikalsk anlæg, fremfor et mere analytisk anlæg.

Jammen så tage forbi Scala HIFI igen der er sket MEGET på 10 år og mange nye produkter fra f.eks. Linn

Jonas Bojer

Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes