| Sendt: 07 November 2005 kl. 21:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toolate skrev:
| Jeg tror KEF med DENON er en dårlig sammensætning grundet det, at de er meget lyse og har tendens til en noget skinger diskant. I hvert fald i mine ører. Hvor i mod DALI er dejlig behagelige og specielt til en hjemmebif tror jeg de er KEF overlegne. Derfor går min anbefaling på IKON. |
|
|
KEF iQ-serien har på ingen måder en skinger diskant, faktisk synes jeg de har for lidt og for tilbagetrukken en diskant (om end det er knapt så udpræget som hos Q-serien). Om KEF og Denon passer sammen aner jeg ikke. Har endnu ikke hørt kombinationen. Men forstærkere med lidt for meget klinkeklanke i diskant-gengivelsen skader sikkert ikke 
Anyway, så synes jeg Uni-Q-enhederne i iQerne giver et særdelse homogent lydbillede, hvilket afgjort er en fordel i hjemmebiffen, hvorimod det til tider er lidt for diffust og konturløst i musikken. Her er der bestemt mere styr på det hos IKONerne.
Så endnu en gang er jeg uenig med Toolate, men det er jo det smukke ved vores forum 
mikkelfrost½ skrev:
| jeg har lytted til dali icon 7 og det lød kanon .. men jeg kan se at kef går op til 40000 hz og icon kun går til 30000 men hvad betyder det for lyden ?? |
|
|
I praksis intet, da den menneskelige hørelse ligger i frekvensområdet 20-20.000 Hz.
|