Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 01:41   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Pioneer enheder (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Nappe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2005
Status: Offline
Sendt: 11 November 2005 kl. 17:02 | IP-adresse registreret  

Hey all. Har lige et spørgsmål jeg håbe i kan hjælp mig med at svare på.

Jeg har et sæt pioner cs-e700 med nogle gamle FB enheder i, der ikke har det så godt.

Kan man opdrive nye FB enheder nogle steder i dag eller skal jeg finde et andet mærke at smide i istedet?

det er vist en 12" og en 4-5" mellemtone, og et horn der fungerer fint nok...

Any suggestions?

Til top Vis Nappe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nappe

exciter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2003
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 12 November 2005 kl. 15:55 | IP-adresse registreret  

Nej du kan ikke skaffe nye enheder(så vidt jeg kan se er den produceret i 1973), men der skulle være en chance på ebay.com eller måske her http://www.oaktreeent.com

Men i hvor dårlig stand er enhederne? hvis ikke de ligefrem er brændt af, kan man ofte selv reparere dem.
Til top Vis exciter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af exciter

Nappe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2005
Sendt: 16 November 2005 kl. 17:39 | IP-adresse registreret  

jeg ved ikke så meget om enhederne...men midten på basenheden (den der buler udad) er trykket og bulet....så er membranen nok blevet en lille smule mør efterhånden og jeg kunne forestille mig at de lød lidt bedre med nogle andre enheder i....nogen forslag til enheder man kunne putte i? Det er FB enheder der sidder i, i forvejen.

Til top Vis Nappe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nappe

exciter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2003
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 16 November 2005 kl. 21:34 | IP-adresse registreret  

At støvhætten er trykket lidt ind betyder ikke så meget, andet end at det ikke ser så pænt ud, du kan evt prøve at rette den ud ved forsigtigt at suge den med en støvsuger. Membraner plejer ikke at blive møre - medmindre de har været udsat for f.eks. fugt.

Kantophænget derimod kan mørne, men så vidt jeg ved har de fleste af de gamle pioneer en slags stofophæng som ikke så let forgår.
Der kan også ske det at fjederen som holder bunden af membranen på plads kan blive lidt slap efter så mange år, hvilket bevirker at spolen kan gå mod centerstykket(kan høres som en skrabelyd), det kan du teste ved at skubbe bas enheden lidt frem og tilbage - dog skal du trykke ret så lige på, og selvf. i centrum af basenheden, for ellers vil selv en fejlfri enhed lyde som om den har mislyde.

Hvis du kan høre at den ikke længere centrerer som den skal, så prøv at vende enheden 180 grader, og test igen.

Det er svært at udskifte enhder uden videre, du skal have  fat i nogen med samme egenskaber som de eksisterende, hvilket nok bliver meget svært. Alternativt kan man modificere delefiltret, men det er igen ikke så let endda.

Til top Vis exciter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af exciter

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes