| Sendt: 11 November 2005 kl. 22:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen, der kender til "plasma dynamic" højttalerprincippet?
Jeg faldt lige over dette link:
http://www.soteria.com/brown/docs/ehydro/speaker2.htm
Ideen er simpel, men samtidig rigtig god. Lyden kommer (groft sagt) ved afladning af spændinger igennem luften ligesom ved et tordenvejr. Der er altså ingen bevægelige dele og derfor langt mindre forvrængning og fantastisk dynamik. Desværre er det vist nærmest umuligt at lave en højttaler på dette princip i praksis.
|