| Forfatter |
|
Neocantrix Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juli 2005
Status: Offline Indlæg: 23
|
| Sendt: 18 November 2005 kl. 10:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Hifi nørder,
Hvis man skulle se på nogle gulvhøjttalere der ikke fylder for meget og kan tåle at stå tættere imod væggen - Hvilke vil i så anbefale jeg lyttet på?
Jeg har været meget omkring. Jeg har lyttet til Audiovector (ikke lige min smag), B&W XT4 (en god højt, men virker lidt lukket, Ikon 5-7 (God lyd, men desginet er lidt kedeligt syntes jeg), SA Explore (kanon højt. men alt for stor), B&W 604s (God højt, men stor). Tupe kunne også være et bud, men har ikke lyttet til dem.
Jeg lurer lidt på en mindre model som Dali suite 2.8 kunne være et bud eller om de mister for meget i forhold til lidt større højt. Ud fra de anmeldelser jeg har set. der får den meget ros og jeg skal ud og lytte på den for at danne mit eget indtryk.
Jeg høre alt slags musik, men mest elektronisk (Depeche Mode, Massive attack m.m og 80'er.)
Pris max 30000 kr. for sættet.
Jeg ved der har været mange emner om ligende spg., men jeg nærmere mig mere og mere en beslutning (takket være andre emener jeg har oprettet og kanon feedback fra jer her inde), men ønsker lige at have været nok omkring før det endelige køb.
Jeg har ikke købt selve anlægget endnu, men det vigtigste er i første omgang højt. der ikke fylder for meget, men har en god bass.
Så kommer anlægget der efter 
Tak
|
| Til top |
|
| |
XenoCypraZ Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 760
|
| Sendt: 18 November 2005 kl. 10:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så vidt jeg ved, er Naim højtalere lavet til at stå oppe af væggen, det kan være nogen be eller afkræfte det?
__________________ I reveal you witch now you've cast your last spell
he knows who you are you'll join him on his way to hell........
[Pyramaze - Sleepy Hollow]
|
| Til top |
|
| |
Golf 2 VR6 Forum Bruger

Bruger siden: 15 Februar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 210
|
| Sendt: 18 November 2005 kl. 10:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Neocantrix: Med et højttalerbudget på 30.000 er der jo mange muligheder. Har du evt. overvejet, at købe et sæt mindre højttalere på standere, og så en god musikalsk subwoofer (fx B&W ASW675). En lille højttaler som har god bass, men samtidigt skal stå op af væggen er der ikke så mange der producerer.. __________________ Med venlig hilsen
Andy - http://www.hifigalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=512
|
| Til top |
|
| |
Neocantrix Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juli 2005
Status: Offline Indlæg: 23
|
| Sendt: 18 November 2005 kl. 10:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Golf,
Nej jeg har ikke kigget så meget på. Er der nogen du kan anbefale?
Og det gør ikke noget de ikke kan stå helt op til væggen. Jeg vil helst ikke ud i jeg skal have dem 70 cm ind i stuen for god lyd.
|
| Til top |
|
| |
XenoCypraZ Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 760
|
| Sendt: 18 November 2005 kl. 12:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du også er modtagelig over for standere højtalere, har jeg aldrig hørt andet end godt om Vienna Accoustics Haydn.
__________________ I reveal you witch now you've cast your last spell
he knows who you are you'll join him on his way to hell........
[Pyramaze - Sleepy Hollow]
|
| Til top |
|
| |
sheep Forum Bruger

Bruger siden: 14 August 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 328
|
| Sendt: 18 November 2005 kl. 12:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville give B&W 805s et lyt hvis jeg var dig... der kommer rigitg meget lyd ud af den stander ht'er hvis den får noget at leve af..
Med hensyn til suite 2.8 - så er den da på ingen måde en lille ht'er tvært i mod - et ordentlig skrummel
|
| Til top |
|
| |
Toolate Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 24 Oktober 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 855
|
| Sendt: 18 November 2005 kl. 15:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Jeg syntes det lyder godt med en stativ højtaler. For efter min mening er der betydeligt bedre perspektiv i disse da bassen ikke ødelækker mellemtonen. Men nok om min mening.
Dali Ikon 2 og en (som nævnt før i dette emne) B&W ASW675 sub. tror jeg ville være glimragende. __________________ Nad 116 & 216THX
Concept2 (moddes snart)
XTZ 99 W10.16
Cambridge DAC
Panasonic DMR-EH65
|
| Til top |
|
| |
Dejen Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 18 November 2005 kl. 22:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Von Schweikert VR2 - 22k for et sæt nye, og de spiller langt det meste i prisklassen - og et godt stykke over - ud af banen i mine ører:
http://www.vonschweikert.com/vr2.html
Der findes talrige anmeldelser på nettet, og de kan (vist nok) høres i Activ Hifi i Esbjerg og Lydstuen i Silkeborg. De er kritiske i den forstand, at de følger med når grejet bliver bedre - helt op i den "tunge ende", men jeg har haft dem sammen med et Rega mid-fi anlæg, og det lød også virkeligt godt.
MVH - og husk at lytte rundt
__________________ Audia Flight CD TWO
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
|
| Til top |
|
| |
Japer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 Februar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 890
|
| Sendt: 18 November 2005 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mini Utopia, de slår alt det der er nævnt deroppe, og alt andet også
Salg eller opfordring til salg via forum er IKKE tilladt!
Der henvises istedet til f.eks. www.hifi4all.dk/markedsplads
Indlæg rettet af Moderator
|
| Til top |
|
| |