| Sendt: 19 November 2005 kl. 20:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Alex,
Jeg er nok ikke den rigtige til at anbefale en subwoofer da jeg aldrig har haft andet en min Velodyne DD12 inden for dørene.
Anyway, jeg købte DD'eren da jeg havde en tro på at den indbyggede elektronik ville kunne sikre en god integrering med mine hovedhøjtalere (MITO nord konstruktion) og jeg er ikke blevet skuffet! Opsætningen er lidt tricky, mest fordi der er så mange muligheder at manualen kan virke lidt uoverskuelig. Jeg var dog selv godt på vej da Jensen kom forbi og gav et par gode råd. Det er meget nemmere at se andre indstille subben end det er at læse sig til det.
DD12eren spiller hos mig fra 55Hz og nedefter. Den bidrager med en bund i musikken (jeg spiller kun stereo) som jeg slet ikke vidste var på pladerne. Overgangen fra subwooferen til hovedhøjtalerne er fuldstændig knastfri og placeringen af subwooferen virker hos mig ikke specielt kritisk. Jeg har som sagt ikke prøvet andre modeller men selv DD12eren tror jeg vil være tilstrækkelig til et ret stort lokale.
Jeg kan kun anbefale serien men få Jensen til at vise dig hvordan den indstilles. Det er ikke svært når man først har set det.
Haugaard
|