| Forfatter |
|
pentaz Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 71
|
| Sendt: 22 November 2005 kl. 23:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hermed endnu en tråd om hvilke højttalere i, kære læsere, vil anbefale mig at give et lyt!
Jeg er nået frem til at jeg vil videre med mit anlæg, og næste skridt er derfor højttalere. Jeg har et sæt Acoustic Energy AELITE 3, som jeg er utrolig glad for, men de mangler måske lidt raffinement..
Jeg har ikke det store kendskab til interessante højttalere i prisklassen optil omkring 20k, så anbefal mig endelig nogen!
Jeg ved ikke om det nødvendigt at skrive lidt om hvilken lydfilosofi jeg hælder til, for egenlig er jeg ikke helt afklaret med det. Men.. korrekthed er ok, men spilleglæde, nerve, dynamik og rytme er vigtigst - ikke at det nødvendigvis er modsætninger!
Jeg skal snart ned og lytte til Roksans nye gulvhøjttaler, som koster omkring 20k. Jeg er spændt på hvad et firma, der ikke har den store tradition for udvikling at højttalere kan byde på, men glæder mig indtil da!
Kristian
|
| Til top |
|
| |
flaz Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1149
|
| Sendt: 23 November 2005 kl. 15:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen jeg vil da jeg starte 
Har selv været ude og lytte til højttalere i denne prisklasse, med min far og vi delte samme lyd 
Vi fandt KLART b&w 703 og Raidho Emilie s-2 værdige...! Vi synes at "alle" andre, dvs dem vi lyttede til i samme prisklasse, ikke formåede at skabe det samme lydbillede som disse to - nogle vil mene at b&w er for lyse i lyden men jeg synes at de formår at skabe mere rum i lyden i form at dybde og ikke kun bredde! Raidho's bånddiskant var virkelig en positiv oplevelse, den var virgelig behagelig at lytte til og der var også rigtig et fint lydbillede. Da budget dog siger 20k, så kunne Raidho Emilie s-centric måske være en idé at lytte på (dog vil jeg tro at den mangler lidt mere bund i forhold til s-2'eren - har ikke hørt s-centric)
b&w fås hos hifiklubben raidho ved jeg ikke hvor kan lyttes til i Aalborg-området, vi lyttede til dem på Frederiskberg nemlig
Mvh Malik
|
| Til top |
|
| |
Knoxville Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1708
|
| Sendt: 23 November 2005 kl. 15:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skal det være nyt eller må det gerne være brugt - må man jo anbefale ;o)
__________________ Med Venlig Hilsen
|
| Til top |
|
| |
CHTT Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1281
|
| Sendt: 23 November 2005 kl. 15:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen op til 20K - så vil jeg da mene du skal lægge øre til VA Baby Grand (listepris omkring 18-19K). Her matches i hvert fald spilleglæde og dynamik 
Og mon ikke der kan arrangeres en lytteprøve i Aalborgområdet  __________________ AVI + Squeezebox
|
| Til top |
|
| |
lars ole Branchemedlem

Hornslet Cabinets
Bruger siden: 16 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 210
|
| Sendt: 23 November 2005 kl. 18:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej............for 20k kan du få et par rigtig gode højtalere... hvis jeg skulle foreslå nogle mærker skulle det nok være noget hen i retningen af dali. Det er nogle rigtig gode højtalere til billige penge . hvis vi de må være brugte så søg evt. B&W eller linn.
Salg eller opfordring til salg via forum er IKKE tilladt!
Der henvises istedet til f.eks. www.hifi4all.dk/markedsplads
Indlæg rettet af Moderator. __________________ B&W Nautilus bio...
|
| Til top |
|
| |
Pihl Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 977
|
| Sendt: 23 November 2005 kl. 19:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
http://www.amphion.fi/products/prod_frame5.htm - de her har jeg hørt et par gange de er gode! meget levende og dynamiske __________________ Hilsen Pihl
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
| Sendt: 23 November 2005 kl. 23:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville klart købe brugt med 20k på hånden, du kan komme rigtig langt
for de penge. Hvad med at lytte til en Eben? eller nogle af de store
B&W? - Vienna har alle jo, så det var også en ide.
|
| Til top |
|
| |
powda Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 678
|
| Sendt: 23 November 2005 kl. 23:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vienna Acoustics Beethoven CG koster pt. 24.000. En overskridelse af budgettet, men kan findes brugt indenfor de 20.000.
Det er over det seneste stykke tid i hvert fald blevet lidt billigere at blive VA ejer, så de kunne være et forslag. __________________ AnanaZz
|
| Til top |
|
| |
Pihl Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 977
|
| Sendt: 24 November 2005 kl. 08:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg hørte denne her model, sidste år på KT-Radio messen, og de spillede rigtigt godt, det er jo helt sikker at med 20 kilo, kan man nå langt, hvis man ser på brugt
http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=998 __________________ Hilsen Pihl
|
| Til top |
|
| |
Martin Sunaudio Branchemedlem

Medarbejder, Sun Audio
Bruger siden: 10 August 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 9
|
| Sendt: 24 November 2005 kl. 19:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Roksan har en meget lang tradition for at lave højttaler.
1986. kom Darius højttaleren, som brugte en unik isoleret diskant.
1989. Hot cake, som var en livstil højttaler
1993. Ojan 3/ 3x som brugte en forbedrt diskant som i Darius
1994. kom Rok one.
2005. Caspian FR-5. CR-5.
Caspian højttaleren er lavet til optimal brug af Roksan Caspian M serien.
Lige fra den lille integrated amp, og over til 4 mono blokke i Bi-amp mode
Lyden fra Caspian er utrolige lækker, den er meget dynamisk, og den gør
ikke musikken kedelig at lytte til.. man får bare lyst til at
lytte mere...Musik
Man får det hele til at gå op i en højer enhed, hvis man også bruger Roksan's signal kabel og højttaler kabel..
Hvis der ønskes flere oplysninger, så send en privat besked eller kontakte os direkte..
mvh Marthin
|
| Til top |
|
| |
pentaz Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 71
|
| Sendt: 24 November 2005 kl. 23:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen halløj, der kom jo hurtigt et par gode forslag :)
Dennis: ja - Det ville nok være dumt ikke at overveje at købe brugt, så hvis du har een idé om nogle interessante højttalere, som kan erhverves brugt optil de 20k, så smid dem endelig efter mig :)
B&W 703 har jeg aldrig lyttet til endnu, så den skal nok lige lyttes lidt til. B&W kan godt være liige pæne og neutrale nok (nogle af deres højttalere) men den skal da have chancen. Raidho blier det nok ikke lige til.
CHTT: Nu er det måske bare mig der ikke har fulgt med, men hvor forhandles VA her i området?
Lars Ole: Hvilke Linn-modeller mener du man kan skaffe i priklassen? af de ikke helt forældede modeller, som stadig er helt interessante? (jeg har ikke den store erfaring med brugtkøb..)
Jeg står ikke og har tralvt med at få købt en højttaler, jeg vil gerne have en rimelig idé om mulighederne i dette prislag inden jeg besluttet noget. Men jeg har godtnok fået et noget interessant tilbud allerede. Håber på at finde tid og mulighed til at lægge øre til det snart.
Kristian
|
| Til top |
|
| |
Bent Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2003
Status: Offline Indlæg: 222
|
| Sendt: 25 November 2005 kl. 00:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er jo meget at vælge imellem, men jeg synes især at PMC's højttalere er interessante. Det er transmissionslinie højttalere med en imponerende dynamik og en rigtig tør og dyb bas.
__________________ Mvh
Bent
|
| Til top |
|
| |
tub61 Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1089
|
| Sendt: 25 November 2005 kl. 03:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
CHTT Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1281
|
| Sendt: 25 November 2005 kl. 06:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
pentaz skrev:
|
CHTT: Nu er det måske bare mig der ikke har fulgt med, men hvor forhandles VA her i området?
|
|
|
Ingen steder 
- men jeg har et sæt VA BBG du gerne må lægge øre til (se signaturlink: stereo) __________________ AVI + Squeezebox
|
| Til top |
|
| |