Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 00:45   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Dali suite 2.8, Skyline eller 450? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Hammered
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 24 November 2005 kl. 13:20 | IP-adresse registreret  

Hej med jer

Jeg grubler som en gal over, hvad jeg skal købe til min NAD C352 og ikke helt kvadratiske ca. 20 kvm stue. Jeg hører for det meste tung rock, dog ikke i et niveau så naboerne bløder ud af ørerne. Men jeg kan godt lide at have muligheden for det ;) Budgettet er en 4500.

Højtalerne kan ikke få lov til at stå en meter ude fra væggen, så de må gerne være placerings venlige...og gerne se godt ud. Derfor har jeg taget Suite og Skyline med i min lille pulje, som jeg har kogt ned til 3 højtalere.

Jeg har kig på et par 450'ere, Suite 2.8 og Skyline 1000. Der er fordele og ulemper ved dem alle.

450: Billige brugte og spiller p***e godt all round og leverer en god bas. Dog kræver de vist lidt plads og er jo sikkert lidt gamle og måske ikke i verdens bedste stand.

Suite 2.8: Placeringsvenlige, ser godt ud, god brugt pris (måske en 4500 for nogen der er under 1 år), men ikke særlig basstærke.

Skyline 1000: Ser p***e godt ud, spiller super, men kræver plads og er svære at placere. Kan fåes til en 3500, men de er gamle. Hvad mon nyprisen var?

Kan I hjælpe mig i mine betragninger, hvis jeg er galt på den eller fortælle, hvad I ville vælge?

Mange venlige hilsner

Michael

Til top Vis Hammered's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hammered Besøg Hammered's Websted

Toolate
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 24 Oktober 2005
Lokalitet: København
Sendt: 24 November 2005 kl. 13:35 | IP-adresse registreret  

Hvis du kan lide lyden fra Suite 2.8 skulle du prøve og lytte til Concept 6 (ny pris 1500,- stk) jeg syntes faktisk de spiller bedre end suiterne. Og de kan godt spille højt.

Cambridge DAC
Panasonic DMR-EH65
Til top Vis Toolate's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toolate

wamba
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 24 November 2005 kl. 14:10 | IP-adresse registreret  

Dali's nye blue serie? Du kan få 5005LE for 4.000 kr for et sæt.

Skal der virkelig være power på, køb 8008, den fås til 5.000 i øjeblikket. Bager har også sin til salg, kan være du kan nå dem endnu?

Suite er ikke bas stærk, den er dog placeringsvenlig, hvilket Blue serien iøvrigt også er.

Til top Vis wamba's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wamba

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 24 November 2005 kl. 18:51 | IP-adresse registreret  

Toolate skrev:

Hvis du kan lide lyden fra Suite 2.8 skulle du prøve og lytte til Concept 6 (ny pris 1500,- stk) jeg syntes faktisk de spiller bedre end suiterne. Og de kan godt spille højt.

Som altid anbefaler du Dali Concept hehe

Hvis 8008 var en mulighed ville jeg vælge 850 istedet som er mere økonomisk pga. at den er brugt, og jeg vil også mene at den er bedre, udfra hvad jeg har hørt. Ellers tror jeg at jeg ville vælge Dali Suite 2.5, de har samme størrelse enheder som Dali 450, så jeg tror nu ikke du vil få mindre bas i forhold. Ellers vil jeg som sagt før kigge på et sæt Dali 850 hvis du mener at de andre ikke levere bas nok.

-Asc

Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 24 November 2005 kl. 19:06 | IP-adresse registreret  

Bl.a. Dali's modeller vil jeg absolut anbefale den gamle Suite 3.5. Den har bas, spiller gerne HØJT er klarer sig generelt rigtig godt. Den er lige nummeret nyere og bedre end 850.

Ellers er Suite 2.8 vist et ok bud.

850, 450 og skyline er for gamle.... og de to første har aldrig rigtigt været noget særligt. Den sidste er for speciel.

-Chiller-
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 24 November 2005 kl. 19:18 | IP-adresse registreret  

Jeg har lyttet meget på to af de omtalte højttalere. 450'eren og suite 2.8. Af de 2 er det klart 450'eren der spiller bedst. 2.8'eren lyder som om lyden aldrig helt kommer ud af kasserne. Lidt indelukket.

Hvis 850'eren har de samme kvaliteter som 450'eren, blot med en mere dynamisk spillestil, burde du vælge dem. Men har dog aldrig hørt dem (850'erne).

Men mit valg ville blive 450'eren. Selvom 8008'eren nu også spiller ganske fornuftigt.

Hvad med andre mærker!?

Til top Vis -Chiller-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -Chiller-

Toolate
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 24 Oktober 2005
Lokalitet: København
Sendt: 24 November 2005 kl. 20:15 | IP-adresse registreret  

Ascari skrev:
Toolate skrev:

Som altid anbefaler du Dali Concept hehe

Hvis 8008 var en mulighed ville jeg vælge 850 istedet som er mere økonomisk pga. at den er brugt, og jeg vil også mene at den er bedre, udfra hvad jeg har hørt. Ellers tror jeg at jeg ville vælge Dali Suite 2.5, de har samme størrelse enheder som Dali 450, så jeg tror nu ikke du vil få mindre bas i forhold. Ellers vil jeg som sagt før kigge på et sæt Dali 850 hvis du mener at de andre ikke levere bas nok.

-Asc

Jamen det er da rigtigt for jeg er vild med lyd den har. Har jo selv 2éren og lyttede mod Suiterne og Blueserien. Men jo jeg syntes generelt godt om Dali´s lyd.

Cambridge DAC
Panasonic DMR-EH65
Til top Vis Toolate's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toolate

TVT-DK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 24 November 2005 kl. 20:55 | IP-adresse registreret  

Man kan nå at lægge sig ud med mange når man skal udtale sig om højttalere der står i så mange stuer, men da jeg har kendt mange Dalier og generelt anbefaler folk at prøve en af disse, vover jeg pelsen.

Dali 850 lyder som en forstørret/forbedret Dali 400 (ikke 450 der har lidt kunstig hurtighed/"pappethed" over sig) så hvis du har hørt den så.(Lidt spids, men ikke "kold" i diskanten; meget dyb bas(850); meget dybt, men ikke så bredt perspektiv)- i mine ører en bedre højttaler, især mht. dynamik end 8008 og forgænger(hvad hulen var det nu den hed- 808?).

Efter en lang kærlghedsaffære med Dali(egentlig ikke de dyre modeller) havde jeg en periode lidt svært ved at få armene op over de store mellemklasseDalier (dem med 8" og over) - de lød som billige Dali Grand(på mange en fantastisk højttaler) og jeg syntes egentlig at der var mere gang i Divaerne...

(Nu er de dog tilbage på sporet!)

Mit råd- find nogle pæne 850, med 8008 skruer man op, op, op før der der kommer smæk på- 850 har også pænere finish.

Dali og Nad passer også fint, den lidt spidse diskant passer godt til den lidt fyldige lyd fra Nad.

Til top Vis TVT-DK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TVT-DK

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005
Sendt: 25 November 2005 kl. 09:43 | IP-adresse registreret  

Frede1977 skrev:
Bl.a. Dali's modeller vil jeg absolut anbefale den gamle Suite 3.5. Den har bas, spiller gerne HØJT er klarer sig generelt rigtig godt. Den er lige nummeret nyere og bedre end 850.

Nu har jeg haft Suite 3.5 i næsten 6 år og kan kun tilslutte mig, at det er en fin all-round højttaler der er rigtig god til rock musik. Den har også den fordel, at den lyder af en del, selvom der ikke bliver spillet så højt, men de kan sagtens brage igennem hvis det er det du har lyst til. Og der er masser af bas.

Om de er bedre end 850 vil jeg ikke udtale mig om, for jeg har aldrig hørt 850

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB

powda
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 25 November 2005 kl. 10:00 | IP-adresse registreret  

-Chiller- skrev:

Jeg har lyttet meget på to af de omtalte højttalere. 450'eren og suite 2.8. Af de 2 er det klart 450'eren der spiller bedst. 2.8'eren lyder som om lyden aldrig helt kommer ud af kasserne. Lidt indelukket.

Hvis 850'eren har de samme kvaliteter som 450'eren, blot med en mere dynamisk spillestil, burde du vælge dem. Men har dog aldrig hørt dem (850'erne).

Men mit valg ville blive 450'eren. Selvom 8008'eren nu også spiller ganske fornuftigt.

Hvad med andre mærker!?

Hvad er det ved 850'eren eller 450'eren som du ikke bryder dig om?

Sjældent at se folk skrive noget decideret har skrevet negativt om dem, deraf interessen.

Hammered
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2005
Sendt: 25 November 2005 kl. 11:01 | IP-adresse registreret  

Skønt med lidt forskelligt input :-)

Jeg har dog et godt tilbud liggende på Suite 2.8, men jeg må vidst lige ind og lytte en ekstra gang på dem....og nogle andre.

Hvilken gulvhøjtaler spiller rigtig godt bas, har en behagelig diskant, ser bragende godt ud, er placerings venlig, nyere og gerne med "wauw" effekt til en max 4000??

Til top Vis Hammered's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hammered Besøg Hammered's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes