Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 23:07   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: ATT: Manicminer SVS 10" vs 12" Plus (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
tumpen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2003
Status: Offline
Sendt: 05 December 2005 kl. 22:24 | IP-adresse registreret  

Hej Manic (andre der kan bidrage er mere end velkomne)

Nu kan jeg se at du nu ejer både 10" og 12 plus .

Kan du sige noget om forskellene.Overvejer en af disse men den store prisforskel gør mig i tvivl om hvilken jeg skal vælge.

Den skal primært bruges til musik og lidt til surround.

På forhånd tak

Til top Vis tumpen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tumpen

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 05 December 2005 kl. 22:52 | IP-adresse registreret  

Hej, jeg har kun haft den i lidt over en uge, så det er begrænset hvor meget jeg har rukket at lytte til den. Førsteindtrykket er at den sammenlignet med PB10 er at der er ennu lidt mere attack i den, og måske også lidt mere distinkt. Forskellen er ikke som nat og dag, men den er der.

Jeg har ennu ikke set en film med PB12en, det har kun vært musik non-stop siden den kom, så jeg kan ikke helt riktig udtale mig om hvor forskellige de er til film.

Det jeg kan sige med 100% sikkerhed er at finishen på PB12 (min er i ahorn) er skøn, den til og med dufter godt

Det bedste er nok at høre forskellen selv, og det skal du være velkommen til at gøre hjemme hos mig om du vil.

Om det bliver tid vil jeg teste PB10 mod PB12 lidt nærmere i morgen, så kan jeg skrive mere da.

Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner

Stengaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2004
Lokalitet: København
Sendt: 05 December 2005 kl. 22:53 | IP-adresse registreret  

tumpen skrev:
Nu kan jeg se at du nu ejer både 10" og 12 plus.
Kan du sige noget om forskellene.

Hehe du kom før mig. Skulle lige til at oprette en tråd om det samme.
Står nemlig lidt i dilemmaet, om jeg skal hoppe på den lille 10'er eller en af de store 12'ere...

Må nok tage mig sammen og finde tid til at komme ud og lytte.
Til top Vis Stengaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stengaard

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 05 December 2005 kl. 23:10 | IP-adresse registreret  

Jeg sælger mest sansynligvis PB10en om lidt (før nogle flere spør, den er allerede lovet væk), så det gælder om at være hurtig om du vil høre den.

Nu er det ingen krise om man køber en PB10, også senere finder ud af at man behøver mere, det er bare at købe en til, så har man fordoblet lydtrykket. Men selv om de bliver 2 vil nok fremdeles Plusen være en lille tand bedre i lydkvaliteten. Dog vil man med 2 subber kunne få en jevnere frekvensrespons i et større område. Men Plusen har så muligheden for at tunes til 16hz, og går da ned til ca 12-13hz

Der er sikkert flere ting at veje op i mod hinanden, men grunden for at jeg købte en Plus i stedet for en en PB10 ekstra var at jeg vil ha finish i ekte træ, og 16hz tune. Den har også samme højde og farve som fjernsynsbordet, så den står ved siden af, og ser i mine øjne meget godt ud. Den er ikke magnetisk skærmet, men fjernsynet protesterer ikke, jeg har også plasseret min HTPC oppå den uden at den har taget skade af det så langt.

Men jeg kom på noget nu. den gang da jeg købte min PB10 ville jeg egentlig ha en Plus, men var for nærrig, og nu 11 måneder senere har jeg så en Plus. Så om det er en Plus du egentlig vil ha, køb en med en gang.

Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes