Nå, der er vist ikke rigtigt interesse for denne tråd. Ærgerligt, for jeg ville gerne have hørt om andres erfaringer på dette område. Sagen er jo den (!) at jeg hørte en ret markant forbedring, hver gang jeg "opgraderede" forbindelsestypen. Forstået på den måde, at da jeg parallelforbandt sub og sidehøjttalere (i stedet for at føde sidehøjttalerne fra sub'en) blev bassen meget fastere, og fx stemmer blev gengivet noget mere tydelige fra sidehøjttalerne. Perspektivet blev også noget bedre.
Da jeg senere forbandt sub'en og forstærkeren via coax-kabel, blev bassen endnu bedre. Endnu mere tør og hurtig, og på flere (især jazz-) plader var stortrommen så knastør, at den næsten stod frit i rummet.
Min sub er ikke "buksebens-blafrer-typen", men en type med to små longstroke-enheder, og port bagpå, som jeg så regulerer efter den gode gamle uldsok-metode.
Jeg spekulerer på, om dette emne er generelt uinteressant, undervurderet eller folk blot forbinder deres subwoofer efter foreskrifterne, og derefter bare lytter og mener at sådan skal det lyde. Jeg tror faktisk at der kan eksperimenteres i disse forbindelser med stort udbytte. Jeg skal måske lige indskyde, at min musik er ret afdæmpet, bortset fra et par gamle Hendrix skiver, lidt Led Zeppelin, noget gammel Clapton og lignende. Metal og den slags er jeg blevet for gammel til. Sådan er det bare.
Jeg håber meget at nogen liiige prøver det af, og evt. kan komme med deres oplevelser i denne tråd.
Rigtig god Jul til alle på HIFI4ALL