Forfatter |
|
Bagger Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 510
|
Sendt: 11 December 2005 kl. 17:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle
Så har jeg været det 1500 km frem og tilbage fra Norge for at hente dette vidunder, seriøst det er kvali, har helt ondt i ryggen efter at have flyttet rundt på den!
Er der noget bestemt jeg skal tænke på nu her hvor jeg lige har fået den? Tænker på placering, opsætning og tilspilning!
__________________ Min stue
|
Til top |
|
|
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
Sendt: 11 December 2005 kl. 19:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tilspilning? Det var ikke noget min blev udsat for 
Angående pladsering så er det et par ting du kan forsøge, pladser den i et hjørne, eller i nærheden af lyttepositionen, eller i et hjørne i nærheden af lyttepositionen.
Få nogen til at vri på fasebryderen mens du selv sitter i lyttepositionen, find ud af hvor det lyder mest/best
Om din receiver har indebygde testtoner for front og sub, afspil de, og forsøg at justere niveauet sådan at front og sub lyder af lige meget.
Ellers er det bare at spørge, eller læs mere om subwoofere her
http://www.ecoustics.com/Home/Home_Audio/Speakers/Subwoofer_ Articles/
__________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
Til top |
|
|
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
Sendt: 11 December 2005 kl. 20:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spændende! Tillykke med din sub. Hvilken model har du investeret i? Må man spørge, hvorfor du har været helt til Norge og ikke bare bestilt det via nettet?
|
Til top |
|
|
Bagger Forum Bruger

|
Sendt: 12 December 2005 kl. 14:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok... Så giver jeg den bare smæk!
jeg har desværre ikke mulighed for at placere den i et hjørne, så placeringen bliver imellem mine fronter, det skulle vist også være ok?
Jeg har investere i en SVS PB10 ISD, virkelig lækker kvali! Har overhoved ikke fortrudt! Jeg kørte op for at hente den, da det koster ca. 1000 kroner af få sent den, og så har jeg en Lupo 3L, så jeg kunne komme frem og tilbage billigere, og så fik kæresten og jeg lige en shoppejulegavetur ud af det også :D __________________ Min stue
|
Til top |
|
|
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
Sendt: 12 December 2005 kl. 15:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skulle ha sagt til så kunne du ha taget med min PB12 til Danmark 
Der findes ikke noget fasitsvar for hvor en sub skal stå, og i mellem højtalerene er godt for integrationen med højtalerne. Hjørneplasseringen forstærker lyden af subben, og at ha den nærme dig gør også lyden stærkere samtidig som det minsker rommets påvirkning af lyden.
Men det at pladsere en sub er noget der kan tage tid, og man lærer også en masse undervejs, så den optimale pladsering/justering finder man uanset ikke den første dagen.
Du benyttet ikke anledningen til at lytte til SVS højtalerene? __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
Til top |
|
|
Bagger Forum Bruger

|
Sendt: 12 December 2005 kl. 15:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe.. jeg kunne desværre nok ikke kunnet havde haft den med, da jeg ikke har så meget plads i min bil, desværre!
Jeg må jo bare igang med at høre mig frem, bare ikke skide skægt at skulle flytte rundt på den kæmpe kasse, som vejer 34 kg :(
Jeg havde desværre ikke tid til at lytte til dem, da Lars(ejer af lsound.no) ikke havde tid, synes nemlig også at de ser spændende ud! __________________ Min stue
|
Til top |
|
|
notional Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 561
|
Sendt: 12 December 2005 kl. 23:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey tillykke med din nye Sub, håber du bliver rigtig glad for den.
Jeg er dog ikke kommet så langt selv til at have en sub, men synes der er en meget interessant guide fra B&W og HFK. Den synes jeg forklarer godt hvordan man skal indstille og bruge en sub:
http://www.hifiklubben.com/dk/Laesestof/Surround_Guide.htm
|
Til top |
|
|