Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 22:57   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Surround sound 10.000 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
slib
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juli 2005
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 02 Januar 2006 kl. 20:31 | IP-adresse registreret  

Jeg står overfor at skulle investere i højtalere til surround sound. Pt. har jeg de dårligste højtalere i DK og bliver derfor nemt imponeret, når jeg hører nogle højtalere

Jeg har kigget lidt på DLS T3 LCR (skal hænge under fjernsynet) samt 2 DLS TM3 som baghøjtalere. Stuen er ikke umiddelbart til gulvhøjtalere og kæresten er specielt ikke til højtalere i træfarve. Derudover har jeg kigget på Audio Pro Allroom Sub.

Er ovenstående DLS-højtalere gode. De skal både bruges til film mv. og musik (pop og rock).

Jeg regner med, at højtalerne enten skal tilsluttes Pioneer VSX 1015 eller en Philips DFR9000.

Nogen andre forslag til højtalere til omkring 10.000. Jeg har kigget på forummet med plusser og minusser på andre højtalere, men er der nogen der kender til ovenstående DLS-højtalere?

Til top Vis slib's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af slib

slib
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Januar 2006 kl. 22:01 | IP-adresse registreret  

slib
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Januar 2006 kl. 19:31 | IP-adresse registreret  

slib skrev:

Jeg står overfor at skulle investere i højtalere til surround sound. Pt. har jeg de dårligste højtalere i DK og bliver derfor nemt imponeret, når jeg hører nogle højtalere

Jeg har kigget lidt på DLS T3 LCR (skal hænge under fjernsynet) samt 2 DLS TM3 som baghøjtalere. Stuen er ikke umiddelbart til gulvhøjtalere og kæresten er specielt ikke til højtalere i træfarve. Derudover har jeg kigget på Audio Pro Allroom Sub.

Er ovenstående DLS-højtalere gode. De skal både bruges til film mv. og musik (pop og rock).

Jeg regner med, at højtalerne enten skal tilsluttes Pioneer VSX 1015 eller en Philips DFR9000.

Nogen andre forslag til højtalere til omkring 10.000. Jeg har kigget på forummet med plusser og minusser på andre højtalere, men er der nogen der kender til ovenstående DLS-højtalere?

Er der ikke nogen der kender til ovenstående højtalere eller har nogen gode råd til eventuelt valg af andre højtalere

banz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 04 Januar 2006 kl. 20:23 | IP-adresse registreret  

^jeg kender desværre ikke de højtalere men der er mange andre, blandt andet nogle dali concepter, de fås som små reol højtalere til 750, som større reol højtalere til 1000 og små gulvhøjtalere til 1500 alle de priser er stk. priser. ellers findes der også mange andre blandt andet kan du nogle gode audio pro højtalere blandt andet blue pearl og black pearl. der er også b&w´s dm 600 serie hvor du kan få nogle små, men meget velspillende højtalere til prisen og størrelsen. prøv da at tage ind i hifiklubben og tapeconnection og hør noget af det. dm 600 koster 1299 for et stk. hvor store broren(dm 601) koster 1499 pr. stk. og stuen, hvor stor er den ca.?
Til top Vis banz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af banz

banz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 04 Januar 2006 kl. 20:26 | IP-adresse registreret  

uups, den store dali concept reol højtaler koster 1099 stk, og du kan se dem og priserne på www.hifiklubben.dk der kan dali´erne og bw´erne ses. på www.tapeconnection.dk kan audio pro ses, men der er et eller andet galt med den hjemmeside lige nu
Til top Vis banz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af banz

slib
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Januar 2006 kl. 21:12 | IP-adresse registreret  

banz skrev:
^jeg kender desværre ikke de højtalere men der er mange andre, blandt andet nogle dali concepter, de fås som små reol højtalere til 750, som større reol højtalere til 1000 og små gulvhøjtalere til 1500 alle de priser er stk. priser. ellers findes der også mange andre blandt andet kan du nogle gode audio pro højtalere blandt andet blue pearl og black pearl. der er også b&w´s dm 600 serie hvor du kan få nogle små, men meget velspillende højtalere til prisen og størrelsen. prøv da at tage ind i hifiklubben og tapeconnection og hør noget af det. dm 600 koster 1299 for et stk. hvor store broren(dm 601) koster 1499 pr. stk. og stuen, hvor stor er den ca.?

Stuen er ca. 20 m2 - så det er en lille stue.

Obii
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 05 Januar 2006 kl. 14:21 | IP-adresse registreret  

Hej

FONA har KEF KHT2005 på tilbud for tiden - det var et fint sæt, da det kostede 8000.-

og nu er det altså et kanon tilbud! Det er nogle små æg, som kæresten ikke kan have noget imod og en tilhørende ganske udmærket sub

Go' jagt

Andreas A.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 September 2005
Lokalitet: København
Sendt: 05 Januar 2006 kl. 15:09 | IP-adresse registreret  

Jeg leder selv efter nogle rimelig diskrete surround satelitter, og KEF KHT2005 er da ihvertfald billige og diskrete. Er der nogen der tør sammenligne lyden med f.eks. B&W M-1. Er de nogenlunde i samme klasse eller hvordan??

Til top Vis Andreas A.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andreas A.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes