Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 16:31   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: b&w dm 603 s3 vs. 604 s3 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
banz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 02 Januar 2006 kl. 20:55 | IP-adresse registreret  

hvis jeg skulle bruge højtalerne til stereo hvor der mest spilles pop og rock dvs. james blunt, green day...osv. er der så stor forskel på de to højtalere? hvis man invistere i en 603 ville man måske blive nød til senere at supplere med en sub, det ville da ikke være nødvendigt med 604 vel? altså alt i alt er det så bedre at investere i 604 end i 603? giv gerne erfaringer med højtalerne.
Til top Vis banz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af banz

Toolate
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 24 Oktober 2005
Lokalitet: København
Sendt: 02 Januar 2006 kl. 21:11 | IP-adresse registreret  

Jeg har kun hørt dem i HfK og jeg syntes faktisk, at 603éren er mere behagelig og lytte på. Jeg syntes den håndterer mellemtone området meget bedre end 604éren. Desuden går de næsten lige så dybt og diskanten er den samme så her er der ingen forskel.

Og tager man en så forstærker omkostningerne med må man sige, at 604éren kræver en ordentlig moppedreng af forstærker og de plejer ikke, at være billige dem der kan levere varen.

Cambridge DAC
Panasonic DMR-EH65
Til top Vis Toolate's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toolate

banz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Januar 2006 kl. 22:30 | IP-adresse registreret  

så du betyder dig faktisk bedre om 603 end om 604? var det så på den samme forstærker? for hvis det var det så kunne man jo ikke helt sammenligne dem... har du så andre gode alternativer i den prisklasse? har lyttet til ikon 6 hvor jeg brød mig bedre om b&w'en, har endnu bare ikke hørt 604. jeg har også hørt den lille suite gulvmodel, og den er da pæn, men jeg ved ikke hvorfor men jeg bryder mig bare ikke om lyden. hørte den faktisk op imod b&w dm 602 stavtiv-ht og brød mig MEGET bedre om b&w, den var meget mere detaljeret uden at den blev for lys. nogen ideer til andet jeg måske ville kunne lide, og som der ligger i det prisleje? gerne brugt. 

banz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Januar 2006 kl. 22:31 | IP-adresse registreret  

tænkte umiddelbart bare at 604'eren var bedre da den er dyrer og har større enheder. jeg syntes også den ser rigtig fed ud!

mhansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 02 Januar 2006 kl. 22:42 | IP-adresse registreret  

Jeg har haft DM 604 S3. De kræver en seriøs forstærker til at trække dem. DM 603 S3 vil være lidt nememre at trække og have et mere fast lydbillede. Har hørt Dali Ikon 6 og Dali Evidence 470se. Og skulle jeg af alle overnævnte højtalere vælge, ville det blive Dali Evidence 470se. Ikon 6 højtalerene har en mere detaljeret top end nogen af de andre. DM 603-4 er efter min mening lidt for skarb i lyden og tam i forhold til Dali.

Evidence 470se har efter min mening det mest sammenhægende lydbillede. Der er ro og fylde. Men prøv selv at høre hvad du synes er bedst.

Hilsen Michael

Til top Vis mhansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mhansen

ZanioN
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 02 Januar 2006 kl. 22:42 | IP-adresse registreret  

Jeg har 604'eren og hørte den op mod 603'eren og jeg sytnes der manglede noget i den nedre mellemtone på dm603 men jeg syntes stadig ikk der er bas nok i dm 604 så jeg har suppleret det med en sub men det er nok smags sag...

mhansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Januar 2006 kl. 22:45 | IP-adresse registreret  

Glmete lige. At en sub er ikke noget jeg tror du vil mangle til nogen af de nævnte højtalere. De kan alle spille en fin dyb bas.

wamba
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 02 Januar 2006 kl. 22:45 | IP-adresse registreret  

Ville nok gå efter den mindste og så en god sub!

Den største bliver umenneskelig effektkrævende, og subben er bedre at have i film!

Til top Vis wamba's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wamba

mhansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Januar 2006 kl. 22:47 | IP-adresse registreret  

ZanioN:

Jeg tror der mangler bas på DM600'erne, fordi forstærkeren ikke er karftig nok.

Hilsen Michael

ZanioN
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Januar 2006 kl. 22:57 | IP-adresse registreret  

mhansen det tror jeg ikk jeg havde brokoblet en nad c272 og en nad c372 og der var der samme mangel på det dybe. men måske er det bare fordi jeg kom fra cv og syntes der manglede noget?

mhansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Januar 2006 kl. 23:04 | IP-adresse registreret  

Ok. Så skulle der være power nok. Måske er det fordi jeg har haft problmer med akustiken i mit rum, jeg synes der var mere end rigelig bas. Men måske er det som du skriver, noget andet end CV som bare tonser derudaf.

ZanioN
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Januar 2006 kl. 23:07 | IP-adresse registreret  

Det er nok mest pga det med cv men ti lat starte med stod mine ht også meget dårligt nu står de meget  bedre og det har hjulpet RIGTIG meget det er helt vildt så tit og ofte slukker jeg subben men sytnes ikk de kræver urimelig meget effekt...

Toolate
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 24 Oktober 2005
Lokalitet: København
Sendt: 02 Januar 2006 kl. 23:08 | IP-adresse registreret  

Det er ikke nødvendigt med en sub hverken til 603 eller 604. Begge blev hørt på en Holfi S8 så power var der nok til dem begge. Hvis du kan lide B&W lyden skal du vel ikke kigge efter noget andet. Og så det der med, at når ting er dyre er de bedre. Det kan du altså ikke regne med i denne fagre verden.

Noget andet der lyder bedre.....Det må dine egne øre afgøre. Men jeg kan sige hvad jeg syntes er bedre. Det hjælper jo bare ikke dig. For det er jo dig der skal høre på dem. Men et par Dali Concept 2 eller 6 hvis du skal have gulv ht. Ikon 2 eller 6 hvis jeg havde H/K til og spille med. Audio Note laver osse noget med kanon lyd(AX-2). Audio Vector og jeg kunne blive ved. Men jeg er syntes stadig det er svært og overhale Concepterne hvis man taler kvalitet for pris.

Men dette er min helt uforbeholdne mening og der tages forbehold for trykfejl og generende bemærkninger der i så fald vil blive gentaget.

Rigtigt godt nytår til jer alle.

Cambridge DAC
Panasonic DMR-EH65
Til top Vis Toolate's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toolate

flaz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2003
Sendt: 02 Januar 2006 kl. 23:33 | IP-adresse registreret  

Det er selvfølgelig klart at hvis man vælger en større højttaler så kræver det også en større forstærker! Jeg kan kun forestille mig at 604 lyder bedre end 603, HVIS forstærkeren vel og mærke kan trække dem.. ...det er jo en smagssag om man er til den ekstra bas - dog blev jeg ret skuffet over at lytte til stereo med en sub da jeg var i hfk (b&w 705 med en b&w 850 sub), måske var det for meget bas til mig .

Men lyt selv  kan forstå du også er faldet for b&w's lyd fremfor dali's....du burde også lytte til andre højttalere fra andre forhandlere, hvis du ikk allerede har gjort dette? - men det er jo også så dejligt nemt at handle i hfk...

Til top Vis flaz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flaz

banz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Januar 2006 kl. 11:17 | IP-adresse registreret  

jeg havde regnet med en c272 (den på 2x150watt) til dem er det ikke nok? grunden til at jeg ikke har hørt så meget er at jeg kun er 13 så skal køres til århus, og det er jo ikke altid det min mor vil bruge hendes fridage til...... jeg bor nemlig ca. en times kørsel derfra. kan i give mig nogle konkrete modeller der måske ville passe mig som ligger i samme prisklasse, og som kan "afhøres" i århus? mange tak for alle indlægene

banz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Januar 2006 kl. 20:33 | IP-adresse registreret  

hvad med dali suite serien, ville 2.8 passe mig godt, eller hvordan. er der ikke nogen der har erfaringer med den, eller bare i det mindste hørt den? hvor stor en forstærker ville den kræve? også en min. (hvis det skulle være nad) c372. skrev c272 oven-over, men jeg mener c372

Pejle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2005
Sendt: 04 Januar 2006 kl. 22:06 | IP-adresse registreret  

Hej

Lyttede ca. 5 min. på hver af dem - og valgte så 604 (dermed ikke sagt at jeg ikke lyttede på andre mærker). 604eren har en mere deltaljeret lyd specielt i mellemtone og basovergangen. Bassen er ikke en rumle bas, så hvis det er det man fortrækker skal du enten finde en anden ht. eller en sub som du selv er inde på. Til stereo er der rigeligt bas til mig.

Jeg vil forslå, som andre, brug dine egne lytte gener, stol ikke på forhandlerens, prøv også andre forhanldere trods din rejsetid.

-Pejle

Dykker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2005
Sendt: 04 Januar 2006 kl. 22:36 | IP-adresse registreret  

Jeg har et sæt 604'ere 1. model. De er koblet på en gammel 2*75 watt's forstærker, som for signal fra en 13 år gammel sony surround dekoder, der har et føl så alt er 'source direct' og tro mig når jeg fyrer op for Rammstein's musik er der rigeligt med fed lyd og bas på. (ihvertefalde ifølge naboerne).

Så selv i denne kombination spiller 604'erne meget godt, så jeg ser frem til at få min Pioneer 1015 her en af dagene :) :-)
Til top Vis Dykker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dykker Besøg Dykker's Websted

banz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Januar 2006 kl. 18:55 | IP-adresse registreret  

ok, det lyder til at jeg skulle vælge b&w´en frem for suite, syntes bare den så rigtig fed ud..  ville et sæt brugte b&w dm 604 s3 til 7k være godt til prisen, hvis de er i god stand? er der noget der muligvis er slidt på dem som jeg skal kigge godt efter? eller nogen svagheder at kigge efter i denne højtaler?

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 05 Januar 2006 kl. 19:09 | IP-adresse registreret  

Man bør altid tjekke enhederne ved at lytte til dem ved stille musik-lytning, lyt til HVER enkelt enhed (helt ind til enheden), og lyt grundig, hvis der ikke er noget, så be om at få skruet op så der er noget lydstyrke på, her kan det være nemmere nogen gange at finde evt. defekter eller overbelastninger. Hvis der stadigt ikke er noget, så be sælger om at slukke helt, og tryk så let på midten af basserne, hvis du kan høre der er noget der skraver imod er højttaleren blevet overbelastet, det samme kan du gøre med mellemtonen. Sørg dog for at være meget forsigtig så du ikke laver buler i enhederne, for så er der ingen vej udenom end at købe dem. Som du sikkert kan regne ud skal du ikke trykke på diskanterne. Kig også godt efter ridser, be evt. om skarp lys på højttaleren, tjek også frontstoffet godt igennem for huller, det kan evt. give et fald i prisen.  

Håber det hjalp lidt.

Mvh Morten.

Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum