| Forfatter |
|
Eggertsen Forum Bruger

Bruger siden: 16 April 2005
Status: Offline Indlæg: 13
|
| Sendt: 04 Januar 2006 kl. 17:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle!
Jeg står og skal til at købe nye højttalere, jeg har kigget lidt på B&W's M-1 fra hifi-klubben, og på Orb fra Speakers corner.
Kravet er at de skal være små og designet spiller også ind, men det er ikke det vigtigste. De skal spille sammen med en Pioneer vsx-1015 Receiver og en Audio Pro Ace Bass 2 sub.
Er der nogen der har andre forslag?
På forhånd tak.
Ronnie
|
| Til top |
|
| |
banz Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1219
|
| Sendt: 04 Januar 2006 kl. 17:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvor stort er budgettet pr. højtaler? og hvor mange er det (kender ikke forstærkeren) er det til surround?
|
| Til top |
|
| |
Toolate Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 24 Oktober 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 855
|
| Sendt: 04 Januar 2006 kl. 18:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis det skal være design og god lyd kunne det jo osse være fra Audio Pro: http://www.audiopro.se/products/cinema_c2.asp .
Men af de to har nævnt ville jeg tro B&W løb med lydsejren. __________________ Nad 116 & 216THX
Concept2 (moddes snart)
XTZ 99 W10.16
Cambridge DAC
Panasonic DMR-EH65
|
| Til top |
|
| |
Eggertsen Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Januar 2006 kl. 20:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen.
Tak for svarene, audio pro ser også spændende ud. Hvem forhandler dem i kbh?
Det er en surround receiver, så jeg skal bruge 5 højttalere eller 4+ en center.
|
| Til top |
|
| |
Eggertsen Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Januar 2006 kl. 20:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Budgettet er ca. 15000 kr.
|
| Til top |
|
| |
banz Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Januar 2006 kl. 21:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
15000 for alle eller for en. hvis det er for alle, så er der jo blandt andet xt2 også fra b&w og der er også vm-1. den tror jeg spiller lidt bedre end m-1
|
| Til top |
|
| |
Toolate Lukket konto

|
| Sendt: 04 Januar 2006 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du må osse selv lave lidt benarbejde. Google er der endnu ellers kig på Audio Pro´s HP. __________________ Nad 116 & 216THX
Concept2 (moddes snart)
XTZ 99 W10.16
Cambridge DAC
Panasonic DMR-EH65
|
| Til top |
|
| |
Andreas A. Forum Bruger

Bruger siden: 18 September 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 45
|
| Sendt: 05 Januar 2006 kl. 11:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Er selv ude i lign. overvejelser vedr. højttalerkøb. Har lyttet lidt og foretrækker personligt B&W M-1 fremfor Orb fra speakers corner (jeg går ud fra at du mener Anthony Gallo Micro?).
Audio pro er også et godt bud, men har desværre ikke fundet et sted man kan lytte til disse.
Derudover har jeg lyttet til System Audio Talent som også forekommer mig interessante. Ved godt at man ikke skal spørge om andres mening, men lytte selv, men jeg prøver alligevel.... Hvis der er nogen meninger om SA Talent, evt. i sammenligning mod B&W M1 hører jeg det gerne....
|
| Til top |
|
| |
Eggertsen Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Januar 2006 kl. 15:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Bugettet er for et helt sæt.
Nej, de hedder sifi orb og modellen hedder bare orb. Har lyttet til gallo micro, og dem var jeg ikke imponeret af, tro at jeg vil prøve og finde et sted, hvor man kan hører audio pro også lytte til de andre modeller fra b&w. Sa syntes jeg ikke at designet er helt med...
|
| Til top |
|
| |
Andreas A. Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Januar 2006 kl. 16:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen eggertsen. Hold mig gerne underrettet om hvad du finder ud af hvis du får lyttet til de forskellige... Går selv med ca. samme tanker og ca. samme budget.....
|
| Til top |
|
| |
BrAvO Forum Bruger

Bruger siden: 22 April 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 226
|
| Sendt: 05 Januar 2006 kl. 16:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
BrAvO Forum Bruger

Bruger siden: 22 April 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 226
|
| Sendt: 05 Januar 2006 kl. 17:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
fx.
4 stk Black Pearl V2 og
Black Vector V2 - Center
Så er du kommet et godt stykke, og dette for kun 8000 (ca.)
Hos www.danstv.dk/shop
|
| Til top |
|
| |
Andreas A. Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Januar 2006 kl. 17:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er da bestemt et nærmere kig værd....
|
| Til top |
|
| |
Andreas A. Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Januar 2006 kl. 18:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej eggertsen.
Hvad synes du egentlig om B&W M-1'erne? Jeg synes de er rigtig pæne og gennemførte rent designmæssigt + godt kvalitetsindtryk, og de gør det rigtig pænt i surrround selv om de nogen gange mangler at "åbne lidt op". Til stereo lytning er de dog ikke rigtig acceptable synes jeg - alt for lille lyd. Overvejer dog at parre dem med en SVS pb-10 og så primært bruge dem til film. Ville være rart med en anden mening inden man køber!!!
|
| Til top |
|
| |
banz Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Januar 2006 kl. 18:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Andreas A. skrev:
|
Hej eggertsen.
Hvad synes du egentlig om B&W M-1'erne? Jeg synes de er rigtig pæne og gennemførte rent designmæssigt + godt kvalitetsindtryk, og de gør det rigtig pænt i surrround selv om de nogen gange mangler at "åbne lidt op". Til stereo lytning er de dog ikke rigtig acceptable synes jeg - alt for lille lyd. Overvejer dog at parre dem med en SVS pb-10 og så primært bruge dem til film. Ville være rart med en anden mening inden man køber!!!
|
|
|
det kan da være dig lige-meget hvordan de lyder i andres ører bare du kan lide dem.
|
| Til top |
|
| |
Eggertsen Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Januar 2006 kl. 19:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle.
Tak for alle svarene. Tar forbi de forskellige shops i weekenden og lytter, skal nok vende tilbage når jeg er kommet videre.
Til Andreas A.
Jeg har lidt samme mening som dig ang. m-1'erne, og jeg skal bruge dem til både stereo og surround, umiddelbart er orb lidt bedre i mine ører. men bliver forhåbentlig klogere i weekenden.
|
| Til top |
|
| |
Andreas A. Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Januar 2006 kl. 00:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Eggertsen: Held og lykke i weekenden!
Banz: Ja, det er rigtigt at det ultimativt kun handler om at jeg skal kunne lide lyden, men nu er jeg ikke særlig erfaren på Hi-fi området - køber noget når det gamle er slidt op eller der VIRKELIG kommer en god grund til at opgradere - så når jeg endelig køber vil jeg gerne have noget ordentligt. Og det kan altså godt være temmelig svært at lytte når man ikke ved præcist hvad man skal lytte efter!! Det svarer lidt til at sende en der lige har fået kørekort ud og teste biler, jeg er rimelig sikker på at det så er svært at have en holdning til køreegenskaber.... 
Jeg lytter selvfølgelig selv, men vil også gerne have nogle andres holdninger end salgsassistentens, for at se at mine egne oplevelser ikke er helt ude i skoven.
Summa Summarum: Andre menneskers mening er for mig en god hjælp og vel også en af de primære årsager til at sådant et forum eksisterer og trives
|
| Til top |
|
| |
Toolate Lukket konto

|
| Sendt: 06 Januar 2006 kl. 09:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen rigtigt god lydweekend og stol på dine sanser. I sær mellemtonen er vigtig da det er der det meste af lyden ligger.
__________________ Nad 116 & 216THX
Concept2 (moddes snart)
XTZ 99 W10.16
Cambridge DAC
Panasonic DMR-EH65
|
| Til top |
|
| |
tarup 13 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1646
|
| Sendt: 06 Januar 2006 kl. 09:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Andreas A. skrev:
|
Hej
Er selv ude i lign. overvejelser vedr. højttalerkøb. Har lyttet lidt og foretrækker personligt B&W M-1 fremfor Orb fra speakers corner (jeg går ud fra at du mener Anthony Gallo Micro?).
Audio pro er også et godt bud, men har desværre ikke fundet et sted man kan lytte til disse.
Derudover har jeg lyttet til System Audio Talent som også forekommer mig interessante. Ved godt at man ikke skal spørge om andres mening, men lytte selv, men jeg prøver alligevel.... Hvis der er nogen meninger om SA Talent, evt. i sammenligning mod B&W M1 hører jeg det gerne....
|
|
|
Jeg er ret sikker på, at du kan lytte til Audio Pro hos KT radio i københavh, de har dem ihvertfald hos KT i Odense.
vh Henrik __________________ B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
|
| Til top |
|
| |
banz Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Januar 2006 kl. 15:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Andreas A. skrev:
|
Banz: Ja, det er rigtigt at det ultimativt kun handler om at jeg skal kunne lide lyden, men nu er jeg ikke særlig erfaren på Hi-fi området - køber noget når det gamle er slidt op eller der VIRKELIG kommer en god grund til at opgradere - så når jeg endelig køber vil jeg gerne have noget ordentligt. Og det kan altså godt være temmelig svært at lytte når man ikke ved præcist hvad man skal lytte efter!! Det svarer lidt til at sende en der lige har fået kørekort ud og teste biler, jeg er rimelig sikker på at det så er svært at have en holdning til køreegenskaber.... 
Jeg lytter selvfølgelig selv, men vil også gerne have nogle andres holdninger end salgsassistentens, for at se at mine egne oplevelser ikke er helt ude i skoven.
Summa Summarum: Andre menneskers mening er for mig en god hjælp og vel også en af de primære årsager til at sådant et forum eksisterer og trives
|
|
|
ja, det kan være lidt svært. det er også derfor jeg altid siger at man skal følge sine egne ører, jeg er jo kun 13, og derfor er jeg ikke speciel erfaren, men det betyder jo ikke man ikke kan hjælpe andre. men som du selv siger skal man ALTID selv bestemme
|
| Til top |
|
| |