Forfatter |
|
Andreas A. Forum Bruger

Bruger siden: 18 September 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 45
|
Sendt: 05 Januar 2006 kl. 11:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Står for at skulle anskaffe mig et surround system. Lille størrelse er en betydelig faktor da jeg er nødt til at vægmontere fronterne over en dør. Jeg har kig på B&W M-1 og SA Talent.
Hertil hører naturligvis en sub. Der er skrevet meget godt om SVS og det lyder som et lækkert produkt, jeg kan også godt lide at den er simpel og fås i hvid, men jeg bor i lejlighed og er lidt nervøs for at en sub med de evner og den størrelse vil udgøre et naboproblem. I den sammenhæng lyder B&W PV-1 jo bedre med sit påståede vibrationsfri kabinet, desværre er prisen noget høj
Har aldrig haft en sub og ved derfor ikke om dette egentlig er relevant i den virkelige verden eller om det er fløjtende ligemeget???
Spørgsmål: er PV-1 ligeså god en sub som SVS - eller bedre? og vil det være en fordel med PV-1 i en lejlighed?? (vil den skåne naboerne?)
Tak fra en rookie....
|
Til top |
|
|
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
Sendt: 05 Januar 2006 kl. 11:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Andreas A. Forum Bruger

|
Sendt: 05 Januar 2006 kl. 11:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak Manic miner. Det vil jeg prøve.
Tør du sige noget om hvor meget sådan en PB-10'er brager??? Ved godt det er et umuligt spørgsmål, men har aldrig haft en sub før og er lidt nervøs ved at installere en 1/8 kubikmeter bas hvis jeg ryster naboerne i stykker - jeg bor i lejlighed i en ældre ejendom!!!
|
Til top |
|
|
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
Sendt: 05 Januar 2006 kl. 12:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Andreas A. skrev:
Hertil hører naturligvis en sub. Der er skrevet meget godt om SVS og det lyder som et lækkert produkt, jeg kan også godt lide at den er simpel og fås i hvid, men jeg bor i lejlighed og er lidt nervøs for at en sub med de evner og den størrelse vil udgøre et naboproblem. I den sammenhæng lyder B&W PV-1 jo bedre med sit påståede vibrationsfri kabinet, desværre er prisen noget høj |
|
|
Det er jo ikke kabinettets vibrationer naboen hører, han hører bassen! Hvis du har bas, har naboen også bas. Mindre bas hos naboen betyder mindre bas hos dig. Så hvis du vil undgå vrøvl, så drejer det sig om at finde en lille, men vellydende sub, som ikke nødvendigvis rækker dybt, men lyder godt i det område den nu engang spiller. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 05 Januar 2006 kl. 12:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den kan lave en hel masse spetakkel, men det bestemmer man heldigvis selv vha volumbryderen 
Jeg har ikke hørt PV1, men jeg mistenker at det er et produkt der handler om design først, og lyd som andre prioritet, ikke at det nødvendigvis vil bety at den ikke spiller godt, men jeg er 100% sikker på at den ikke vil kunne matche PB10 nede i de dybeste frekvensene.
PB10 er som alle andre SVS designet med tanke på at lyden skal ha optimale arbejdsforhold, også har man efterfølgende forsøgt at pakke det ind i et design der er til at leve med
Jeg har selv haft en hvid PB10, og selv om den var stor så var den ikke noget man la merke til om man enten stilte den op i mod en hvid væg, eller brugte den som endebord ved siden af sofaen.
PV1 er nok helt modsatt et produkt der er designet for at den skal sees.
Det virker på mig som om at du er i ferd med at sette sammen et anlæg hvor design prioriteres højt? Så måske skal du bare vælge den hvis design, og/eller pris tiltaler dig mest? __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
Til top |
|
|
Andreas A. Forum Bruger

|
Sendt: 05 Januar 2006 kl. 12:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for svarene
Manic miner: Design er ihvertfald en vigtig faktor - jeg vil sige at jeg vægter det ligeså højt som lyden, forstået på den måde, at jeg gider ikke have noget stående som lyder fantastisk men ligner l**t. På samme måde som jeg ikke gider have noget som ser godt ud men lyder ad helvedes til. Der skal være en rimelig balance. SVS PB-10 synes jeg f.eks. ser strålende ud i hvid... så intet problem der. Grunden til at jeg overvejede PV-1 var egentlig nok mere hvis det betød mindre nabogener, men den har Otto vist skudt i jorden, så måske er det rigtige move at få en SVS og skrue lidt ned for den hvis jeg får kyllinge-fornemmelser!!!!
|
Til top |
|
|
Andreas A. Forum Bruger

|
Sendt: 05 Januar 2006 kl. 12:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmmm... A propos det som Otto siger, med en mindre og vellydende sub, er der nogen der kender nogle kandidater???
Hvordan f.eks. med SA subberne, nogen der har erfaring med dem?? De er vel mindre og eftersom jeg overvejer SA Talent var det måske en idé.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 05 Januar 2006 kl. 12:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har det på samme måde selv, specielt hvad fronthøjtalere angår. Derfor draes jeg ubundhørligt i mod SA/DLS pga design, og nu som jeg har mestret kunsten med at få sub til at spille godt i stereo har SA virkelig rykket op som et alternativ. Så nu kan jeg bare angre på at jeg ikke købte et par helt nye, brugte 1750 for 6000kr da jeg hadde muligheden :/. Manden boede til og med bare nogle 100 meter i fra mig, doh!
Jeg synes SAs subs er gode til musik, men mindre gode til film. Hvordan du vil opfatte de afhenger af dine krav, og forventninger. __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
Til top |
|
|
Andreas A. Forum Bruger

|
Sendt: 05 Januar 2006 kl. 13:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når du skriver at SA subs er mindre gode til film er det så fordi de simpelthen er mindre fysiske?og du har vel ikke tilfældigvis hørt SA talent, og har en mening om den? Jeg har nemlig som tidligere nævnt ingen mulighed for gulvhøjttalere som fronter, og det drejer sig ikke om design, men fysiske rammer......
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 05 Januar 2006 kl. 13:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
De er meget blodfattige, og de gangene jeg har hørt de til film sprang de fullstendig over mange af effektene, og det er der andre små subs der takler bedre. Jeg vil se om Jensen har flere SPL II tilbage, de er nok de det beste buddet på en lille sub, eventuelt så er der solgt så mange af de at de dukker op på brugtmarkedet med meget jevne mellemrum.
Ulempen er at langt de fleste er sorte, og det er måske ikke aktuellt? __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
Til top |
|
|
Andreas A. Forum Bruger

|
Sendt: 05 Januar 2006 kl. 13:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjo... hvid ville være at foretrække men hvis de iøvrigt ser nogenlunde ud og lyder bedre, er sort da bestemt også en mulighed. Jensen SPL II siger du, det må jeg lige kigge på.
|
Til top |
|
|
SMT. Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 21
|
Sendt: 05 Januar 2006 kl. 13:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja så er PV-1 jo oplagt som emne. Den er flot og spiller godt. Men en Ace Bass 2 fra audio pro kan osse bruges i dette tilfælde.
Og så måske en fra Acustik Reality : http://www.acoustic-reality.com/ men der skal meget lommeuld til. Så dan ca. 40 k koster den. Men så er den osse trekantet......Wauuuuw __________________ CV RL-28W kick some ass.
|
Til top |
|
|
Andreas A. Forum Bruger

|
Sendt: 05 Januar 2006 kl. 13:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja den ser godt nok lidt corny ud....
Med hensyn til Audio Pro, er der nogen der kender et godt sted at se/høre/handle dem???
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 05 Januar 2006 kl. 13:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Andreas A. Forum Bruger

|
Sendt: 05 Januar 2006 kl. 13:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak, men der har de kun sub'erne...
Jeg tænkte også på satelitterne fra Audio Pro, cinema serien o.s.v. Tror det er et svensk firma!
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 05 Januar 2006 kl. 13:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Andreas A. Forum Bruger

|
Sendt: 05 Januar 2006 kl. 13:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tusind tak for hjælpen.
Du kender vel ikke tilfældigvis noget til dem? F.eks. cinema serien. Hvis man skulle bruge dem som satelitter i et surround..
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 05 Januar 2006 kl. 13:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kender ikke så meget til Cinema serien, men jeg har haft en del AP højtalere, og har jevnt over været fornøjde med de.
Jeg kan også anbefale firmaet Fyndbørsen, de er billige, har god service, og gir gerne rabatt om man køber mere enn 1 ting. __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
Til top |
|
|
Andreas A. Forum Bruger

|
Sendt: 05 Januar 2006 kl. 13:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
O.K. Tak for det ihvertfald. Tror nu nok jeg mest er til B&W M-1 hvis det skal være små satelitter, de har lækker finish og med en god sub synes jeg lyden til filmbrug er acceptabel god. Største problem er at de ikke er rigtig skarpe til musik/stereo men det vil jo være lidt det samme problem med alle satelitter....
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 05 Januar 2006 kl. 13:54 | IP-adresse registreret
|
|
|