Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 12:44   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Dali 7A erstatnings bas? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Seen_the_light
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Maj 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 10 Januar 2006 kl. 17:08 | IP-adresse registreret  

Hej!

Jeg kender en der har fået defekte basenheder i sine DALI 7A. De er mørnet i skumophænget og rep syntes for dyrt!!!

Er der nogle derude der evt har gode erfaringer med en erstatnings enhed (peerless 10")?

Andre ideer modtages også gerne

Mvh STL
Til top Vis Seen_the_light's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Seen_the_light

BjarkeNR
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 28 Juli 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 10 Januar 2006 kl. 17:13 | IP-adresse registreret  

Nu kan jeg ikke huske de præcise priser, men jeg mindes ikke at det er voldsomt dyrt at få fikset ophænget.

Se http://www.basrep.dk/ og hør hvad det skal koste.

En erstatsnings enhed bliver aldrig rigtig godt, med mindre det er 100 % den samme enhed. Kabinet og filter er jo udviklet til netop denne enhed. Reperation er med garanti billigere end en ny original enhed.

- BR

Til top Vis BjarkeNR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BjarkeNR

Seen_the_light
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Maj 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 10 Januar 2006 kl. 19:11 | IP-adresse registreret  

Hej BjarkeNR:

Det er netop det med rep af ophæng der syntes for dyr... Men ved at finde en anden peerless 10" vil jeg hjælpe med at lave lavpass filtret om, det er ikke et problem. Den orginale er enda en 16 Ohms enhed!!! Den skal jo laves om til 8 Ohm. Så der skal "bare" findes en enhed med samme (eller tæt på) følsomhed, Vas og Fs. Så skal porten kun justeres lidt på... Jeg kikker bare vidre efter en passende

/ STL
Til top Vis Seen_the_light's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Seen_the_light

BjarkeNR
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 28 Juli 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 10 Januar 2006 kl. 19:20 | IP-adresse registreret  

Seen_the_light skrev:
Hej BjarkeNR:

Det er netop det med rep af ophæng der syntes for dyr...

Er det undersøgt? Eller hvordan?

Seen_the_light skrev:

Men ved at finde en anden peerless 10" vil jeg hjælpe med at lave lavpass filtret om, det er ikke et problem. Den orginale er enda en 16 Ohms enhed!!! Den skal jo laves om til 8 Ohm. Så der skal "bare" findes en enhed med samme (eller tæt på) følsomhed, Vas og Fs. Så skal porten kun justeres lidt på... Jeg kikker bare vidre efter en passende

/ STL

Er du så ikke bare oppe i samme pris (eller højere) hvis der skal en ny enhed til, hvorefter der så skal til at korrigeres på højttaleren? Det lyder ikke rigtig fornuftigt i mit hoved, hvis man satser på en så billig løsning som muligt.

- BR

Til top Vis BjarkeNR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BjarkeNR

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes