Bruger siden: 18 Oktober 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 91
Sendt: 24 Oktober 2003 kl. 23:20 | IP-adresse registreret
Hej Jack!
Du kan sikkert sagtens lave et dæmpeled til diskanten, men husker jeg ikke meget forkert, så mener jeg at huske, at L-100A, har en diskant der, som du selv udtrykker det, er lidt spids, men dette skyldes ikke at den spiller for højt i forhold til resten, den har bare en lidt led frekvensgang, med en del opbrydninger... Og de er svære at komme uden om, samtidigt med dette, laver mellemtonen også lidt ballade, og giver en ellers fed højttaler en lidt nasal mellemtone gengivelse, Prøv evt. om du kan finde et Monster Højttaler kabel, gerne af lidt ældre dato, de slipper nemlig ikke så meget igennem i toppen, og kan i L-100A's tilfælde være en god redning...
Bruger siden: 18 Oktober 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 91
Sendt: 25 Oktober 2003 kl. 11:46 | IP-adresse registreret
Prøv dig bare frem, de burde fungere med de fleste Monster, af lidt ældre dato, Jeg kunne jo sagtens sige M1, men det ville nu nok være lidt urealistisk i dit setup, så lyt, lyt lyt lyt..... God fornøjelse!
Bruger siden: 07 September 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 416
Sendt: 25 Oktober 2003 kl. 18:22 | IP-adresse registreret
Du kunne også prøve at skifte til induktions fri eller tykfilms modstande i diskant delen af dit dele filter. Det har jeg haft gode erfaringer med hvis man har problemer med hård eller spids diskant lyd
Mvh
Erik
__________________ I reject your reality and substitute my own
Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1216
Sendt: 25 Oktober 2003 kl. 19:09 | IP-adresse registreret
Ja, eller duelundtypen hvor seriemodstanden består af en blyantstift hvor voksen er brændt af, stiften er termineret med 0,4mm finsølvtråd/loddetin og lagt/limet ned/ind i et pertinaxrør. Parallelmodstanden er en trådviklet-i-keramik-modstand der er banket af for keramik og penslet med linolie.
Især"blyanten"skal man høre for at tro på den og specielt dyr er den heller ikke i forhold til andre audiofile modstande..
Mvh. Jens/Modifix, -der vistnok har glemt at pensle et par forhenværende keramikmodstande..
__________________ Oksen er træg men jorden er tålmodig..
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum