| Forfatter |
|
PillyWilly Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 279
|
| Sendt: 11 Januar 2006 kl. 21:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg skal have mig noget SVS halløj, jeg er ikke sikker på hvad endnu, men jeg kan se at det koster 1750 kr i fragt at få leveret 2 stk PB12 plus, her til det mørke vestjylland, kan det ikke gøres billigere selv? Hvem kender til hvor Lsound ligger i forhold til hvilke færgeruter osv.
Er der nogen der har hentet selv osv. Kom frem med din erfaringer. __________________ Mvh
Jan Nielsen
Minibio tager form
|
| Til top |
|
| |
morten300 Forum Bruger

Bruger siden: 11 December 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 17
|
| Sendt: 11 Januar 2006 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan desværre ikke svare på dit spørgsmål, men hvis du nu overvejer at hente en, vil jeg gerne betale dig for at tage en PB10 med hjem til mig.
|
| Til top |
|
| |
PillyWilly Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Januar 2006 kl. 22:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
@morten300
Går der ikke en færge fra Hirtshals til Norge? og Lsound ligger vist i sydnorge
Jeg har mailet en del med Jan Ove (Lsound) han skriver at det er en fejl i måden hans hjemmeside er lavet på, der gør at den bare udenvidere dobler op i fragtprisen, han kan levere 2 PB12-plusser til mig for 1090 Nok det tror jeg ikke jeg selv kan gøre ret meget billigere. __________________ Mvh
Jan Nielsen
Minibio tager form
|
| Til top |
|
| |
wamba Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1260
|
| Sendt: 11 Januar 2006 kl. 22:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Manicminer har tidligere lavet beregninger for hvad det kostede at hente en SVS deroppe. Og det kunne "ikke" svare sig!
En anden hentede hans i en Lupo (går ca. 30 km/l) og han sagde med forplejning osv. gik det ikke lige op, men det var tæt ved, han gjorde det så også for turens skyld!
Så der er desværre kun en udvej :) (med mindre du tager en kassevogn med? og tager en 10-15 stykker med )
|
| Til top |
|
| |
Kristian T Forum Bruger

Bruger siden: 04 December 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 451
|
| Sendt: 12 Januar 2006 kl. 10:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg syntes ikke det kunne svare sig selv at hente den. Og så er den fanme stor og tung...
Bestilte min hos Jan Ove (LSound) og jeg må sige SUPER service . Du skal kun selv hente dem for turens skyld ikke for fragtomkostninger...
OG SÅ 2 STK. PB12'er uha er det til dig selv eller?
|
| Til top |
|
| |
PillyWilly Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Januar 2006 kl. 16:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kristian T skrev:
|
|
|
|
Ja det er det, jeg er en del i tvivl om jeg skal bruge 20.000 kr på 2 PB12-plus, eller "kun" 13.000 kr på en PB12-plus/2
Mit bioprojekt ligner dit meget, dog er rummet ikke helt så langt (6,14m) men lidt bredere (4,23)
Jeg har mailet med Jan Ove, og han mener "citat"
Det ultimate er selvsagt 2xPB12-Plus! Dette vil gi en output som er enda mer enn 1xPlus/2! Fordelen med 2xsub er at du vil oppnå enda jevnere og bedre rom respons for flere sitteplasser… og ikke minst trykk, headroom, dynamikk og kontroll.
Men jeg er ikke selv overbevist endnu
__________________ Mvh
Jan Nielsen
Minibio tager form
|
| Til top |
|
| |
wamba Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1260
|
| Sendt: 12 Januar 2006 kl. 16:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
altså, det er altid ultimativt at have 2 subwoofere, står valget dog mellem 2 mindre gode eller 1 kanon, så er det straks værre.
Jeg kender ikke til SVS subs, men det lyder til at de alle spiller godt, så to små vil være bedst?
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 12 Januar 2006 kl. 16:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er selvfølgelig mere 'bang for the buck' med Plus/2, men i tillegg til det Jan Ove skriver der har 2 x Plus også den fordelen at de kan bruges i 16hz tune hvor den går fladt ned til 13hz. __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |
Kristian T Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Januar 2006 kl. 17:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
PillyWilly skrev:
Kristian T skrev:
|
|
|
|
Ja det er det, jeg er en del i tvivl om jeg skal bruge 20.000 kr på 2 PB12-plus, eller "kun" 13.000 kr på en PB12-plus/2
Mit bioprojekt ligner dit meget, dog er rummet ikke helt så langt (6,14m) men lidt bredere (4,23)
Jeg har mailet med Jan Ove, og han mener "citat"
Det ultimate er selvsagt 2xPB12-Plus! Dette vil gi en output som er enda mer enn 1xPlus/2! Fordelen med 2xsub er at du vil oppnå enda jevnere og bedre rom respons for flere sitteplasser… og ikke minst trykk, headroom, dynamikk og kontroll.
Men jeg er ikke selv overbevist endnu
|
|
|
Hvis det rum er i samme størrelse, som mit vil jeg syntes 1 PB12-Plus er fin, men hvorfor ikke starte med en PB12-Plus? og så finde udaf om det er behov for mere bas... om du bestiller 1 eller 2 så stor pris forskel er der vel ikke ok der er lidt på fragten men alligevel.
Havde jeg pengene ville jeg da også, men hvis det betød at jeg måtte nedpriotere andre ting i min bio så ville jeg vente med den ekstra sub .
Mer vil jo altid have mer, men hvornår er det for meget?
|
| Til top |
|
| |
Krede :) Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 398
|
| Sendt: 12 Januar 2006 kl. 17:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med Tyskland?
http://www.svsubwoofer-shop.de/index.php
Jeg er ikke helt sikker på de sender dem, men det var da værd at undersøge. Ellers ligger det vist så langt nede i Tyskland, at Norge ville være lettere. Mener Essen Kettwig ligger ca. 450 km fra grænsen.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 12 Januar 2006 kl. 17:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Kristian T Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Januar 2006 kl. 17:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Krede :) skrev:
|
Hvad med Tyskland?
http://www.svsubwoofer-shop.de/index.php
Jeg er ikke helt sikker på de sender dem, men det var da værd at undersøge. Ellers ligger det vist så langt nede i Tyskland, at Norge ville være lettere. Mener Essen Kettwig ligger ca. 450 km fra grænsen.
|
|
|
Der er lidt dyre i tyskland end hos LSound er der får man super service (dette betyder meget syntes jeg)
Jeg mener ikke man kan hente den billiger selv... måske i en Lupo med medbragte madpakker . Og så "måske" 2 stk SVS PB12-Pluser i en Lupo det er vist overvægt i sådan en lille fætter 
|
| Til top |
|
| |
Krede :) Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 398
|
| Sendt: 12 Januar 2006 kl. 17:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe, tror nu det bliver en udfordring at få sådan en krabat ind i en Lupo  Den er jo ikke ligefrem lille, og indpakningen er sikkert også voldsom. Træls at holde i Norge og finde ud af at kassen er på størrelse med den bil man ville hente den i
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 12 Januar 2006 kl. 18:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Kristian T Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Januar 2006 kl. 18:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Krede :) skrev:
Hehe, tror nu det bliver en udfordring at få sådan en krabat ind i en Lupo Den er jo ikke ligefrem lille, og indpakningen er sikkert også voldsom. Træls at holde i Norge og finde ud af at kassen er på størrelse med den bil man ville hente den i |
|
|
Kig evt. i mit hjemme bio projekt der er der papkasse billeder af svinet den er pæn stor.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 12 Januar 2006 kl. 18:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Kristian T Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Januar 2006 kl. 18:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
PillyWilly Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Januar 2006 kl. 20:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har bestilt nu, det kostede 1300 NOK at få det hele sendt hertil vestjylland, det tror jeg ikke jeg selv ville kunne klare til den pris.
Det blev til:
2 styk SVS PB12-Plus
en Behringer DSP1124P med 2 adaptere
en Radio Shack analog lydtryksmåler
og til sidst en AVIA DVD til brug ved kalibrering og i øvrigt til at optimere hjemmebiffen med
Nu gælder det vist om at komme i kældere og få lavet nogle vægge i biffen, det bliver ikke nemmere at vente, jo mere grej der hobes op i papkasser rundt omkring i huset 
__________________ Mvh
Jan Nielsen
Minibio tager form
|
| Til top |
|
| |
Kristian T Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Januar 2006 kl. 17:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
PillyWilly skrev:
|
Jeg har bestilt nu, det kostede 1300 NOK at få det hele sendt hertil vestjylland, det tror jeg ikke jeg selv ville kunne klare til den pris.
Det blev til:
2 styk SVS PB12-Plus
en Behringer DSP1124P med 2 adaptere
en Radio Shack analog lydtryksmåler
og til sidst en AVIA DVD til brug ved kalibrering og i øvrigt til at optimere hjemmebiffen med
Nu gælder det vist om at komme i kældere og få lavet nogle vægge i biffen, det bliver ikke nemmere at vente, jo mere grej der hobes op i papkasser rundt omkring i huset 
|
|
|
Husk høreværn  og nyrebælte 2stk. SVS PB12Plus'er tak for kaffe. STOR TILLYKKE dem bliver du glad for.
|
| Til top |
|
| |
PillyWilly Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Januar 2006 kl. 19:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kristian T skrev:
|
Husk høreværn  og nyrebælte 2stk. SVS PB12Plus'er tak for kaffe. STOR TILLYKKE dem bliver du glad for.
|
|
|
Det håber jeg, det er alligevel en stor udskrivning  , men det kender du jo alt til kan jeg i din egen byggebio tråd  det er alletiders at følge andres projekter.
jeg går ud fra at du også fik din leveret med DFDS, hvordan foregår det? SKAL man være hjemme, eller hvordan?
__________________ Mvh
Jan Nielsen
Minibio tager form
|
| Til top |
|
| |