Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2026 | 16:05   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Audiopro 5.1 - eller hvad? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
JoeConsultant
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 13 Januar 2006 kl. 15:05 | IP-adresse registreret  

Hej,

Jeg er meget tæt på at bestille følgende (for 12500 dkk):

Fronter:2  stk AudioPro Blue Diamond v2
Baght: 2 stk AudioPro Qube (da min sofa står helt op af bagvæggen)
Center: Audiopro Cinema Precision

De to fronter har hver indbygget en 10 tommer sub med 175W ace-bass forstærker, så jeg køber ikke en dedikeret sub - tre subs er nok lige i overkanten :-). Sættet skal tilsluttes en NAD L73 dvd-receiver, men den bliver skiftet ud med noget med lidt flere muskler snarest. Rummet er omkring 16 m2.

Mit spm er om i har erfaring med / vil anbefale andre 5.1 sæt til omkring 12500? LFE-muskler er et must... har hørt et par Blue Diamond v2 alene og det kan lyde ganske voldsomt.

Jeg synes selv 12500 lyder vanvittigt billigt - men derfor er det jo altid godt at spejde sig lidt omkring før der indkøbes :-)

Mvh Jonas

Til top Vis JoeConsultant's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JoeConsultant

CHTT
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 13 Januar 2006 kl. 17:14 | IP-adresse registreret  

@Jonas: Du skal vælge en anden center hvis du vil købe dette sæt! Vector V2 ( http://www.tapeconnection.dk/tcasp/default.asp?menulag=5& ; ;emne=visprodukt&Gruppenr=42&ID_infoside=98789 ) passer til Image seriens Blue Diamond og Quberne. Quberne er iøvrigt glimrende surround højttalere, specielt hvis man sidder op ad bagvæggen.

Angående LFE, ja så har du jo selv svaret: hvis Blue Diamond er nok, ja så har du det der skal til. Jeg vil mene alternativerne i den prisklasse inkluderer Dali Concept serien, men personligt synes jeg Audio Pro giver rigtig meget lyd pr. krone.

MEN du må altså ikke gå på kompromis med centeren, der kommer rigtig meget lyd ud af denne!

JoeConsultant
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Januar 2006 kl. 19:03 | IP-adresse registreret  

@CHTT: Ok tak, det lyder fornuftigt - der er jo nok en grund til at der findes en centerht  i samme serie :-). Dali Concept har jeg også kigget på - men som du selv skriver, tror jeg jeg får mere for pengene med AudioPro sættet.

Mvh Jonas

Til top Vis JoeConsultant's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JoeConsultant

banz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 14 Januar 2006 kl. 13:33 | IP-adresse registreret  

har du overhovedet hørt concept serien? det har jeg, jeg syntes at concept 6 er den højtaler der giver mest lyd pr. krone, af det jeg har hørt! giv da et lyt til det, det kan der jo ikke ske noget farligt ved. ellers kan du jo også lytte til noget fra B&W´s dm 600 serie, det lyder også rigtig godt.

Til top Vis banz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af banz

CHTT
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Januar 2006 kl. 07:42 | IP-adresse registreret  

Alternativt Concept setup med Concept 6, 2, center og sub koster 10 K lige ud.

Men det har nogle svagheder i forhold til at lyttepositionen er klods op ad bagvæggen (her er Quben bedre end traditionelle HT) og desuden er der 2 indbyggede subs i Blue Diamond settet. Og sidst men ikke mindst er der en ordentlig center i AudioPro settet - der er Conceptseriens største svaghed med den lille bitte centerhøjttaler.

B&W 600 serien er selvfølgelig også et alternativt med f.eks. DS6 bag, men det løber hurtigt op, især hvis der skal en ordentlig B&W sub til og store fronter.

Jeg bruger selv en blandning af B&W DM600 (frontkæde) og AudioPro (bagkæde).

Dr. W
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 15 Januar 2006 kl. 14:15 | IP-adresse registreret  

JoeConsultant skrev:

Jeg synes selv 12500 lyder vanvittigt billigt - men derfor er det jo altid godt at spejde sig lidt omkring før der indkøbes :-)

Mvh Jonas

Lige mine ord!  Hvis du har tid til en tur til sverige, synes jeg du skulle prøve et lyt på XTZ. De har været vendt her: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=19321&P N=2

Jeg fik dette tilbud fra www.fyndborsen.se (er det der du har kigget på Audio Pro?)

------------------------

99 W12 och 99 W12L / R är samma bas men 99 W12S är en stående modell som kan designmässigt kombineras med 99 WMT som då bildar ett mycket avanserat frontsystem och dessutom har 99 W12S L/R fler basportar vilket ger fler baskaraktärer att välja på.

Med 99 W12 och W12S kan ni ändra karaktären på väldigt många sätt vilket är en stor fördel.

Är ni ej nöjd med basen så har ni full returätt inom 3 veckor.

Vi har jämfört 99 W12 med tex Yamaha YST-SW1500 (pris:6900:-) som fått bra kritik i tester och vi anser 99 W12 är helt likvärdig i kvalité.

Vi kan erbjuda detta 2.2 system i pianolack:

1par 99 WMT

1st 99 W12S Left

1st 99 W12S Right

Paketpris : 8000:-

Detta system är helt jämförbart med högtalare i 15000:- - 20000:- klassen om ni jämför med de mest kända märkena.

------------------------------------

8000 SEK (6400 DKK) lyder simpelthen for godt til at være sandt! Specielt hvis de nye subber spiller lige op med en YST-SW1500! og så 2 stk.

JoeConsultant
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Januar 2006 kl. 17:28 | IP-adresse registreret  

Hej Alle,

Mange tak for hjælpen til jer alle! Jeg lyttede til et Audiopro-sættet i Lørdags - og endte med at slæbe 70 kg højttalere med hjem... 2 stk Blue Diamond v2, 1 stk Black Vector v2. Har ikke plads til Quberne (ÆV!), så skal have fat i nogle dipole baght.

Noget helt andet; lyden er ganske fantastisk. Super dynamisk og med en ganske slagkraftig bas (!!).

Kan godt mærke at jeg skal have fat i nogle flere hestekræfter at fodre dem med, så lige et følgespørgsmål: Jeg er blevet tilbudt en 3 år gammel (tror jeg - kan ikke lige huske det) HK AVR 7000 til 3K - i perfekt stand med 2 års garanti. Er det en ok pris?

Mvh Jonas

CHTT
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Januar 2006 kl. 19:43 | IP-adresse registreret  

JoeConsultant skrev:

Hej Alle,

Mange tak for hjælpen til jer alle! Jeg lyttede til et Audiopro-sættet i Lørdags - og endte med at slæbe 70 kg højttalere med hjem... 2 stk Blue Diamond v2, 1 stk Black Vector v2. Har ikke plads til Quberne (ÆV!), så skal have fat i nogle dipole baght.

Noget helt andet; lyden er ganske fantastisk. Super dynamisk og med en ganske slagkraftig bas (!!).

Kan godt mærke at jeg skal have fat i nogle flere hestekræfter at fodre dem med, så lige et følgespørgsmål: Jeg er blevet tilbudt en 3 år gammel (tror jeg - kan ikke lige huske det) HK AVR 7000 til 3K - i perfekt stand med 2 års garanti. Er det en ok pris?

Mvh Jonas

Jamen tillykke med det! Ærgeligt med Quberne dog.

Angående H/K'en så har jeg set en annonce på tilbudsavisen her på siden med en AVR7000 til 5K, så det bud du har der er vist ganske OK 

( http://www.hifi4all.dk/tilbudsavisen/KommercielAnnonce.asp?i Ad=477)

JoeConsultant
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Januar 2006 kl. 20:49 | IP-adresse registreret  

Hej,

Tak tak - det er nu skægt at blive bas-buldret igennem til en god film! Er også træt af det med Quberne, men jeg mangler det mest essentielle ekstraudstyr til en "ordentlig" surround installation: en større lejlighed  

Og tak for hjælpen mht HK'en, tror jeg snupper den!

Mvh Jonas

JoeConsultant
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Januar 2006 kl. 20:52 | IP-adresse registreret  

@ Dr W: ja, det var på www.fyndborsen.se jeg kiggede på AudioPro - men var så heldig at finde dem i DK nye til samme pris :-)

mvh Jonas

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes