Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 15:16   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: todelt HTér (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 Marts 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1430
Sendt: 15 Januar 2006 kl. 18:30 | IP-adresse registreret  

Hej alle

Jeg leder efter nye HTér i øjeblikket, og har været ude at lytte på (bla) DLS R55. Var meget begejstret for lyden, men manglede noget bas - den går kun ned til 42 hertz.
 Tænkte på om man kunne købe den lille reol-HTér, og så selv bygge to transmissionsliniesubs, og stille nedenunder hver HTér - og således ende op med DLS-lyd, med dyb bas?
 Kan man så ikke undgå at skulle lave delefilter, og bare skære bassen af? Og vil det være til at matche lydmæssigt?

Håber der er nogle kloge hoveder der hænger foran PCén her søndag aften


   mvh S.R
Til top Vis tunghør's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tunghør
 
tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 Marts 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1430
Sendt: 18 Januar 2006 kl. 20:03 | IP-adresse registreret  

Man må også meget gerne svare selvom det ikke er søndag mere...
Til top Vis tunghør's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tunghør
 
Nørd
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 808
Sendt: 19 Januar 2006 kl. 11:56 | IP-adresse registreret  

Hej

Tjek lige det her link http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=18025&K W=jan

Det er lavet som du foreslår: Sidesystemerne afskæres ikke - kun subberne opad.

Det er også sådan REL anbefaler at anvende deres subber.

Hilsen

Nørd

Til top Vis Nørd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nørd
 
tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 Marts 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1430
Sendt: 19 Januar 2006 kl. 14:35 | IP-adresse registreret  

Hej Nørd

Tak for linket - det var netop sådan noget erfaring jeg ledte efter! Tænkte dog at jeg måske ville skære signalet inden det blev sendt videre til HTéren, og så muligvis vride endnu mere vellyd ud af den, fordi den så ikke blev presset til at prøve at spille dyb bas?!
 En anden ting er at min forstærker ikke har "sub-out" udgang - vil det ikke gøre det umuligt at køre fuldt signal til HTéren, og samtidig sende et signal til subberne?

Håber du gider hjælpe lidt


   mvh S.R

P.S.  er ude af huset et par dage, så det er ikke fordi jeg har tabt interessen, at et evt svar lader vente på sig!

Til top Vis tunghør's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tunghør
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes