| Forfatter |
|
farmer Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 74
|
| Sendt: 15 Januar 2006 kl. 20:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej allesammen
Jeg har det problem at min sub står og brummer når den ikke får signal og når den får signal.
Subben er en b&w 675 og min forstærker er en yamaha rxv-1500. jeg har et Ixos kabel imellem
Det er ligegyldigt hvad for et signal den får, men det underlige er at når du starter dvd'en op og der kommer de der menuer hvor der står at de kun er til privat brug osv brummer den ikke, men lige så snart filmen starter og der er en stille scene brummer den.(det er endnu være når subben står tændt og forstærkeren er slukket)
Er der nogen der har oplevet det samme eller evt har nogle forslag til at løse problemet, for jeg er ved at blive vanvittig
|
| Til top |
|
| |
farmer Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 74
|
| Sendt: 16 Januar 2006 kl. 16:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej igen
er der virkelig ikke nogen der haft et lignende problem der kan hjælpe
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 16 Januar 2006 kl. 16:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brummer den også hvis du tager signal-kablet fra?
|
| Til top |
|
| |
farmer Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 74
|
| Sendt: 16 Januar 2006 kl. 18:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
nej når jeg fjerner signalkablet er der ingen brum.
|
| Til top |
|
| |
kimras Forum Bruger


Bruger siden: 27 Februar 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 35
|
| Sendt: 16 Januar 2006 kl. 21:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej farmer
prøv lige at tage signalkablet ud, og sæt jord til subben, f.eks en ledning fra radiatoren,
til en af skruerne på forstærkerdelen på subben, og fortæl lige om den så brummer.
hilsen kimras
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 16 Januar 2006 kl. 21:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er jeg ikke lige ekspert på det område, men er der ikke taloe om dårlig stel her?
|
| Til top |
|
| |
farmer Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 74
|
| Sendt: 16 Januar 2006 kl. 22:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har været ved at rode lidt med højtaler ledning over på en radiator nu, lyden forsvinder ikke men den ændrer karrakter(læs: den bliver lidt svagere men ikke meget)
er der ellers noget jeg kan prøve for det er rimeligt træls at høre på
|
| Til top |
|
| |
perejvind Forum Bruger


Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
| Sendt: 16 Januar 2006 kl. 22:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis brummeriet stopper, når kablet trækkes ud så er det ikke subwooferen der er noget galt med. Det er kablet der opsamler brum. Jeg har samme problem med min Audio Pro Bravo subwoofer, men kun når jeg bruger det usle tynde kabel, som følger med som standard. Efter jeg har lavet et kabel af dobbeltskærmet coax-kabel er der nul brum.
__________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
| Til top |
|
| |
farmer Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 74
|
| Sendt: 16 Januar 2006 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Perejvind
hvad kabel bruger du, noget hjemmegejl vi andre ikke få eller hvad , det skulle ellers være et okay Ixos kabel jeg har
|
| Til top |
|
| |
perejvind Forum Bruger


Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
| Sendt: 16 Januar 2006 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
farmer skrev:
|
Perejvind
hvad kabel bruger du, noget hjemmegejl vi andre ikke få eller hvad , det skulle ellers være et okay Ixos kabel jeg har
|
|
|
Ja, det er hjemmelavet for at spare penge, men kablet kan også købes færdiglavet:
http://av-connection.com/Functions/ProductView.asp?GroupID=7 5&ClassID=227
Varenummer: AV-M1-0800
Coaxkabel er rigtigt godt til lange kabeltræk, da det er godt afskærmet. __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
| Til top |
|
| |
farmer Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 74
|
| Sendt: 16 Januar 2006 kl. 22:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for linket, PE
Så må jeg jo nok til at skifte kabel, er der ellers nogen der har nogle forslag til andre gode kabler
|
| Til top |
|
| |
kimras Forum Bruger


Bruger siden: 27 Februar 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 35
|
| Sendt: 17 Januar 2006 kl. 22:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg tror ikke, der er tale om dårlig stelforbindelse, ej heller tror jeg, at subkablet samler brum op
jeg tror nærmere, der er tale om en brumsløjfe,da jeg selv har haft samme problem, med en dali
1.5s sub.
Hilsen kimras
|
| Til top |
|
| |
musashi Forum Bruger


Bruger siden: 06 Maj 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 431
|
| Sendt: 17 Januar 2006 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
@kimras Hvad i alverden er en brumsløjfe?
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger


Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
| Sendt: 17 Januar 2006 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved der har været problemer med ixos kabler og brum fra diverse subwoofere. Prøv evt. at låne et andet subkabel(ikke ixos) og se om det er det samme.
MVH WRONG __________________ Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
|
| Til top |
|
| |
farmer Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 74
|
| Sendt: 18 Januar 2006 kl. 17:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej
Så har jeg bestilt et supra sublink kabel, så må vi se om det hjælper eller jeg har dårlig el
|
| Til top |
|
| |
farmer Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 74
|
| Sendt: 10 Februar 2006 kl. 19:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
lige for at følge op på en gammel tråd, vil jeg bare sige et jeg er kommet af med brummeriet. Supra kablet har fjernet det hele man kan ikke høre noget mere, så jeg skal aldrig have et IXOS kabel til sådan noget igen.
tak for hjælpen
|
| Til top |
|
| |
Zenon Lukket konto

Konto lukket efter anmodning fra bruger
Bruger siden: 29 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 153
|
| Sendt: 10 Februar 2006 kl. 23:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror faktisk nærmere kablet eventuelt er knækket indeni, hvis kablet er knækket ved lodningen og stel derfor mangler.....
Kabler har de dårligste forhold da subwoofer oftest bliver skubbet tæt ind til væggen og dermed ikke tillader kablet den nødvendige plads....
|
| Til top |
|
| |
farmer Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 74
|
| Sendt: 10 Februar 2006 kl. 23:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det har altid været sådan med det kabel, lige siden jeg fik det. Og min sub har masser plads, den har ca 15 cm hele vejen rundt(den står midt på en stor betonflise), men det virker nu.
|
| Til top |
|
| |
Zenon Lukket konto

Konto lukket efter anmodning fra bruger
Bruger siden: 29 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 153
|
| Sendt: 11 Februar 2006 kl. 17:12 | IP-adresse registreret
|
|
|

Jeg kom til at tænke på at for tynde ledere også kan være skyld i brum, oplevede det da jeg engang købte et billigt kabel og blev så arrig over dets brummen at jeg klippede det over for at se det indvendigt, et 5 ohms kabel.....
Købte det i føtex for at se om de dyre kabler nu var bedre......
|
| Til top |
|
| |