Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 20:13   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: VA Haydn (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Dr-Tricket
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Marts 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 248
Sendt: 16 Januar 2006 kl. 09:36 | IP-adresse registreret  

Hvordan spiller denne højtaler, har selv et sæt audio pro blue
diamondv.2, og kan på mit værelse (12 kvm.) ikke få den til at du, for
meget bass. Nogen der kan beskrive lyden hfra en Hayden, har aldrig
hørt nogle vienna højtalere, mit budget er i øvrigt mellem 10 og 16K




__________________
Mit Anlæg
Til top Vis Dr-Tricket's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dr-Tricket
 
tarup 13
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Oktober 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 1646
Sendt: 16 Januar 2006 kl. 09:47 | IP-adresse registreret  

Send en PB til Jensen her på siden

__________________
B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
Til top Vis tarup 13's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tarup 13 Besøg tarup 13's Websted
 
Dr-Tricket
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Marts 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 248
Sendt: 16 Januar 2006 kl. 09:48 | IP-adresse registreret  

tarup 13 skrev:
Send en PB til Jensen her på siden

Han kom mig i forkøbet.


__________________
Mit Anlæg
Til top Vis Dr-Tricket's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dr-Tricket
 
Dr-Tricket
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Marts 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 248
Sendt: 16 Januar 2006 kl. 12:01 | IP-adresse registreret  

Er der ikke nogen der kan beskrive lyden fra den

__________________
Mit Anlæg
Til top Vis Dr-Tricket's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dr-Tricket
 
jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2357
Sendt: 16 Januar 2006 kl. 13:44 | IP-adresse registreret  

Send f.eks en pb. til mn1974 han har lige købt et par.

Jeg har hørt hans og jeg synes de er et yderst positivt bekendsskab. Nu skal det siges at jeg selv spiller på Strauss, så lydfilosofien kan jeg nikke genkendende til fra mine egne.

Lyden fra Haydn er letflydende og præcis, og de spiller over et overraskende stort spekter grundet basporten der er placeret omkring diskanten på frontbaflen.

Højttalerens størrelse giver den selvfølgelig nogle rent fysiske begrænsninger, men skulle jeg selv spille et rum på 12 m2 op ville denne højttaler klart komme i betragtning

__________________
Venlig hilsen Jesper

"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
Til top Vis jkjaers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jkjaers
 
Dr-Tricket
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Marts 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 248
Sendt: 17 Januar 2006 kl. 09:19 | IP-adresse registreret  

jkjaers skrev:
Send f.eks en pb. til mn1974 han har lige købt et par.

Jeg har hørt hans og jeg synes de er et yderst positivt bekendsskab. Nu skal det siges at jeg selv spiller på Strauss, så lydfilosofien kan jeg nikke genkendende til fra mine egne.

Lyden fra Haydn er letflydende og præcis, og de spiller over et overraskende stort spekter grundet basporten der er placeret omkring diskanten på frontbaflen.

Højttalerens størrelse giver den selvfølgelig nogle rent fysiske begrænsninger, men skulle jeg selv spille et rum på 12 m2 op ville denne højttaler klart komme i betragtning

Ja, tror også selv at den vil passe godt ind på mit værelse


__________________
Mit Anlæg
Til top Vis Dr-Tricket's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dr-Tricket
 
milund
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2003
Status: Offline
Indlæg: 81
Sendt: 17 Januar 2006 kl. 09:54 | IP-adresse registreret  

Jeg har et sæt som jeg skal have sat op i stue to, så jeg har kun hørt dem kortvarigt.

Normalt spiller jeg på B&W 801S3 og B&W 805, som jeg selv synes lyder rigtig godt - det er ikke alle der kan lide diskanten og den neutrale spillestil. Til sammenligning er Haydn lidt varmere/lækrere i lyden og man kan nemt blive forført til at tro at de er bedre end B&W'erne - det vil jeg nu ikke sige de er, de har snarere en anden lyd-filosofi som gør at den på sine egne præmisser er lige så god.

Til akustisk musik er den helt fantastisk, og ved mindre lydtryk giver de indtryk af at de har en fantastisk dyb bas, men prøver du at spille høj rock/pop (højt = man kan mærke bassen, når man bruger en gulvhøjtaler) kommer de til kort og bliver lidt tynde i lyden - hvis du forventer dig andet, bliver du skuffet. Dette er afprøvet i et lokale på 20kvm.

Alt i alt kan de anbefales, hvis du mener de dækker dit behov - men lyt til dem først.

mvh
Michael

Til top Vis milund's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af milund
 
Dr-Tricket
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Marts 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 248
Sendt: 17 Januar 2006 kl. 10:05 | IP-adresse registreret  

milund skrev:

Jeg har et sæt som jeg skal have sat op i stue to, så jeg har kun hørt dem kortvarigt.

Normalt spiller jeg på B&W 801S3 og B&W 805, som jeg selv synes lyder rigtig godt - det er ikke alle der kan lide diskanten og den neutrale spillestil. Til sammenligning er Haydn lidt varmere/lækrere i lyden og man kan nemt blive forført til at tro at de er bedre end B&W'erne - det vil jeg nu ikke sige de er, de har snarere en anden lyd-filosofi som gør at den på sine egne præmisser er lige så god.

Til akustisk musik er den helt fantastisk, og ved mindre lydtryk giver de indtryk af at de har en fantastisk dyb bas, men prøver du at spille høj rock/pop (højt = man kan mærke bassen, når man bruger en gulvhøjtaler) kommer de til kort og bliver lidt tynde i lyden - hvis du forventer dig andet, bliver du skuffet. Dette er afprøvet i et lokale på 20kvm.

Alt i alt kan de anbefales, hvis du mener de dækker dit behov - men lyt til dem først.

mvh
Michael



Lydder godt, jeg hører stort set kun akustisk og klassiks musik


__________________
Mit Anlæg
Til top Vis Dr-Tricket's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dr-Tricket
 
Haugaard
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Juli 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 924
Sendt: 06 Februar 2007 kl. 22:24 | IP-adresse registreret  

Så skal jeg ellers love for at anmelderen i det seneste nummer af HiFi+ hælder superlativer ud over denne meget omtalte højtaler. Han sammenligner den f.eks. med SF Cremona Auditor, Reference 3A Dulcets og Micro Utopia Be!!

Det kunne da være man skulle bede Jensen stille dem op i stedet for de store kasser han ynder at spille på

Haugaard 

 

Til top Vis Haugaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Haugaard Besøg Haugaard's Websted
 
Brok
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3136
Sendt: 06 Februar 2007 kl. 22:29 | IP-adresse registreret  

hej Ticket.

Jeg har haft haydn grand. Du kan læse lidt om mine indtryk her:

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=44924&P N=2

 

mvh

Brok

 



__________________
Skodgrej og popmusik

Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted
 
Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 4128
Sendt: 06 Februar 2007 kl. 22:31 | IP-adresse registreret  

Mr. H (Ja det kalder jeg dig altså nu, man får jo lidt respekt når man ser den hat! )

Jeg er personligt meget begejstret for Haydn, og har i svage øjeblikke overvejet et skifte, da de jo er lidt nemmere at flytte på end Mahler.
De stander ht. der har været igennem shoppen hos Jensen, har alle fået bank på den musikalske front, af Haydn.

Mvh.
Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes