| Forfatter |
|
Dr-Tricket Forum Bruger


Bruger siden: 06 Marts 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 248
|
| Sendt: 16 Januar 2006 kl. 09:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan spiller denne højtaler, har selv et sæt audio pro blue
diamondv.2, og kan på mit værelse (12 kvm.) ikke få den til at du, for
meget bass. Nogen der kan beskrive lyden hfra en Hayden, har aldrig
hørt nogle vienna højtalere, mit budget er i øvrigt mellem 10 og 16K
__________________ Mit Anlæg
|
| Til top |
|
| |
tarup 13 Forum Bruger


Bruger siden: 07 Oktober 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1646
|
| Sendt: 16 Januar 2006 kl. 09:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Send en PB til Jensen her på siden  __________________ B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
|
| Til top |
|
| |
Dr-Tricket Forum Bruger


Bruger siden: 06 Marts 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 248
|
| Sendt: 16 Januar 2006 kl. 09:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
tarup 13 skrev:
Send en PB til Jensen her på siden |
|
|
Han kom mig i forkøbet.
__________________ Mit Anlæg
|
| Til top |
|
| |
Dr-Tricket Forum Bruger


Bruger siden: 06 Marts 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 248
|
| Sendt: 16 Januar 2006 kl. 12:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der ikke nogen der kan beskrive lyden fra den
__________________ Mit Anlæg
|
| Til top |
|
| |
jkjaers Forum Bruger


Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
| Sendt: 16 Januar 2006 kl. 13:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Send f.eks en pb. til mn1974 han har lige købt et par.
Jeg har hørt hans og jeg synes de er et yderst positivt bekendsskab. Nu skal det siges at jeg selv spiller på Strauss, så lydfilosofien kan jeg nikke genkendende til fra mine egne.
Lyden fra Haydn er letflydende og præcis, og de spiller over et overraskende stort spekter grundet basporten der er placeret omkring diskanten på frontbaflen.
Højttalerens størrelse giver den selvfølgelig nogle rent fysiske begrænsninger, men skulle jeg selv spille et rum på 12 m2 op ville denne højttaler klart komme i betragtning
__________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
| Til top |
|
| |
Dr-Tricket Forum Bruger


Bruger siden: 06 Marts 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 248
|
| Sendt: 17 Januar 2006 kl. 09:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
jkjaers skrev:
Send f.eks en pb. til mn1974 han har lige købt et par.
Jeg har hørt hans og jeg synes de er et yderst positivt
bekendsskab. Nu skal det siges at jeg selv spiller på Strauss, så
lydfilosofien kan jeg nikke genkendende til fra mine egne.
Lyden fra Haydn er letflydende og præcis, og de spiller over et
overraskende stort spekter grundet basporten der er placeret omkring
diskanten på frontbaflen.
Højttalerens størrelse giver den selvfølgelig nogle rent fysiske
begrænsninger, men skulle jeg selv spille et rum på 12 m2 op ville
denne højttaler klart komme i betragtning |
|
|
Ja, tror også selv at den vil passe godt ind på mit værelse
__________________ Mit Anlæg
|
| Til top |
|
| |
milund Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2003
Status: Offline Indlæg: 81
|
| Sendt: 17 Januar 2006 kl. 09:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har et sæt som jeg skal have sat op i stue to, så jeg har kun hørt dem kortvarigt.
Normalt spiller jeg på B&W 801S3 og B&W 805, som jeg selv synes lyder rigtig godt - det er ikke alle der kan lide diskanten og den neutrale spillestil. Til sammenligning er Haydn lidt varmere/lækrere i lyden og man kan nemt blive forført til at tro at de er bedre end B&W'erne - det vil jeg nu ikke sige de er, de har snarere en anden lyd-filosofi som gør at den på sine egne præmisser er lige så god.
Til akustisk musik er den helt fantastisk, og ved mindre lydtryk giver de indtryk af at de har en fantastisk dyb bas, men prøver du at spille høj rock/pop (højt = man kan mærke bassen, når man bruger en gulvhøjtaler) kommer de til kort og bliver lidt tynde i lyden - hvis du forventer dig andet, bliver du skuffet. Dette er afprøvet i et lokale på 20kvm.
Alt i alt kan de anbefales, hvis du mener de dækker dit behov - men lyt til dem først.
mvh Michael
|
| Til top |
|
| |
Dr-Tricket Forum Bruger


Bruger siden: 06 Marts 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 248
|
| Sendt: 17 Januar 2006 kl. 10:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
milund skrev:
Jeg har et sæt som jeg skal have sat op i stue to, så jeg har kun hørt dem kortvarigt.
Normalt spiller jeg på B&W 801S3 og B&W 805, som jeg selv
synes lyder rigtig godt - det er ikke alle der kan lide diskanten og
den neutrale spillestil. Til sammenligning er Haydn lidt
varmere/lækrere i lyden og man kan nemt blive forført til at tro at de
er bedre end B&W'erne - det vil jeg nu ikke sige de er, de har
snarere en anden lyd-filosofi som gør at den på sine egne præmisser er
lige så god.
Til akustisk musik er den helt fantastisk, og ved mindre lydtryk
giver de indtryk af at de har en fantastisk dyb bas, men prøver du
at spille høj rock/pop (højt = man kan mærke bassen, når man bruger en
gulvhøjtaler) kommer de til kort og bliver lidt tynde i lyden - hvis du
forventer dig andet, bliver du skuffet. Dette er afprøvet i et lokale
på 20kvm.
Alt i alt kan de anbefales, hvis du mener de dækker dit behov - men lyt til dem først.
mvh Michael |
|
|
Lydder godt, jeg hører stort set kun akustisk og klassiks musik
__________________ Mit Anlæg
|
| Til top |
|
| |
Haugaard Forum Bruger


Bruger siden: 20 Juli 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 924
|
| Sendt: 06 Februar 2007 kl. 22:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så skal jeg ellers love for at anmelderen i det seneste nummer af HiFi+ hælder superlativer ud over denne meget omtalte højtaler. Han sammenligner den f.eks. med SF Cremona Auditor, Reference 3A Dulcets og Micro Utopia Be!!
Det kunne da være man skulle bede Jensen stille dem op i stedet for de store kasser han ynder at spille på 
Haugaard
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger


Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3136
|
| Sendt: 06 Februar 2007 kl. 22:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum


Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 06 Februar 2007 kl. 22:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mr. H (Ja det kalder jeg dig altså nu, man får jo lidt respekt når man ser den hat!  )
Jeg er personligt meget begejstret for Haydn, og har i svage øjeblikke overvejet et skifte, da de jo er lidt nemmere at flytte på end Mahler.
De stander ht. der har været igennem shoppen hos Jensen, har alle fået bank på den musikalske front, af Haydn.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |