Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 18:58   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: NY LYD! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
winter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 05 Februar 2006 kl. 22:47 | IP-adresse registreret  

Så blev Martin logan'erne solgt.Så jeg skal have nye speakers Har set på følgene:

1:B&w 804 2:Dynaudio special 25 3:Dali helicon 400 4: B&w 805/805s Nautilus.

Det skal spille med: MF KW500 amp.Copland 289 cd.MIT 750 speakercable/signal.

Jeg har det med at skifte en del hifi så det er ikke en speaker der skal blive for altid.Vil bare prøve en anden lyd end M.logan.

Har i nogle forslag? Prisklasse 0-40k

Til top Vis winter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af winter

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 05 Februar 2006 kl. 22:51 | IP-adresse registreret  

winter skrev:

Så blev Martin logan'erne solgt.Så jeg skal have nye speakers Har set på følgene:

1:B&w 804 2:Dynaudio special 25 3:Dali helicon 400 4: B&w 805/805s Nautilus.

Det skal spille med: MF KW500 amp.Copland 289 cd.MIT 750 speakercable/signal.

Jeg har det med at skifte en del hifi så det er ikke en speaker der skal blive for altid.Vil bare prøve en anden lyd end M.logan.

Har i nogle forslag? Prisklasse 0-40k

Du kan få lov at købe mine Arcitec, så får du i alle tlfælde "noget andet"

Michael

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

Granholm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 05 Februar 2006 kl. 22:57 | IP-adresse registreret  

Hej Winter,

Jeg har en kollega der snart skal sælge sinde B&W 805s Neutilus. Han skal istedet have et sæt Duelund DCA 1.0 når de er færdige i nærmeste fremtid (de bliver bygget på bestilling med nogen leveringstid) Jeg kan anbefale begge - til prisen vil jeg dog anbefale DCA. 1.0 mest uden dog at have hørt den endelige version så egentligt skulle jeg holde min mund ;o)

Hvis du kan vente lidt på et par brugte B&W 805 neutilus så send en pb så kan jeg formidle kontakten.

Jeg har hørt de tidligere udgaver med 2x5" bas/mellemtone. de nye er med 2x6½" bas/mellemtoner og dem har jeg kun hørt på vej ud af døren hos Frederik Carøe imens de var ved at blive trimmet ind så det tæller vist ikke rigtigt. Jeg her hørt deres DCA 2.0 i en aftens tid og da det er samme "filosofi" der ligger til grund tøver jeg ikke så længe med en anbefaling.

Det er desværre noget svært at komme til at høre duelund højtalerne og uanset mine anbefalinger kan du have andre kriterier som selvfølgeligt er vigtigere end hvad jeg syntes ;o)

Se mere på www.duelundaudio.com - priser under Order fanen - Pricelist.

Mvh

Til top Vis Granholm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Granholm

OleJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 06 Februar 2006 kl. 08:05 | IP-adresse registreret  

Jeg har hørt 1, 3 og 4. Når det er B&W foretrækker jeg faktisk 805'eren med en sub frem for 804. 805 med sub er mere livlig (med nok watt altså), mens 804 er lidt for korrekt og kedelig. Samtidig kan jeg bedre lide mellemtonen i 805'eren end 804'eren. FST'en kan efter min smag blive lidt gjaldende. Samtidig foretrække jeg klart den nye S'serie frem for Nautilus. Diskanten er megt bedre. Helicon 400 mener jeg er en rigtig god højttaler som jeg nemt kunne leve med, hvis det ikke er fordi den er dyb og kræver plads (mere end jeg har).

Du kan også prøve Gamut L3 (KT-radio i Kbh.), PMC OB1 (KF-scan audio), Proac (Art audio).

Til top Vis OleJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af OleJ

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004
Sendt: 06 Februar 2006 kl. 08:08 | IP-adresse registreret  

Granholm skrev:

Hej Winter,

Jeg har en kollega der snart skal sælge sinde B&W 805s Neutilus. Han skal istedet have et sæt Duelund DCA 1.0 når de er færdige i nærmeste fremtid (de bliver bygget på bestilling med nogen leveringstid) Jeg kan anbefale begge - til prisen vil jeg dog anbefale DCA. 1.0 mest uden dog at have hørt den endelige version så egentligt skulle jeg holde min mund ;o)

Hvis du kan vente lidt på et par brugte B&W 805 neutilus så send en pb så kan jeg formidle kontakten.

Jeg har hørt de tidligere udgaver med 2x5" bas/mellemtone. de nye er med 2x6½" bas/mellemtoner og dem har jeg kun hørt på vej ud af døren hos Frederik Carøe imens de var ved at blive trimmet ind så det tæller vist ikke rigtigt. Jeg her hørt deres DCA 2.0 i en aftens tid og da det er samme "filosofi" der ligger til grund tøver jeg ikke så længe med en anbefaling.

Det er desværre noget svært at komme til at høre duelund højtalerne og uanset mine anbefalinger kan du have andre kriterier som selvfølgeligt er vigtigere end hvad jeg syntes ;o)

Mvh

Kan kun tilslutte mig den anbefaling, har selv 2.0 versionen, og har ligeledes hørt den seneste prototype af 1.0. den lød ganske fortræffeligt, og med en utrolig dynamik. Selve lydbilledet læner sig meget op af storebror 2.0, og det er i mine ører en anbefaling i sig selv.

B&W har jeg ikke hørt nok på til at komme med et kvalificeret bud, men må indrømme at 805 altid har ligget mit hjerte nært.

Giv Carøe et kald, han laver en vanvittig ond kaffe

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 06 Februar 2006 kl. 08:10 | IP-adresse registreret  

Det var godt nok ikke længe du skulle have de Logans.

Af de nævnte ville jeg afgjort gå efter Dynaudio. 

Den er i mine øjne og ører klart den mest velspillende af de højttalere du nævner.

Men nu skal det indrømmes at jeg ikke er meget til B&W. Jeg finder dem ganske enkelt kedelige.

Dali Helicon 400 er god. Men jeg vil mene at du kan finde dem bedre indenfor dit budget.

Hvad med Vienna Acoustics? Har du overvejet enten Beethoven Concert Grand eller Strauss?

Det var afgjort den vej jeg ville gå.

Brian7500

Til top Vis Brian7500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian7500

Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 06 Februar 2006 kl. 08:52 | IP-adresse registreret  

Prøv at se om du ikke kan få et lyt på Revel F50 eller måske Revel GEM - De har begge egenskaber som ikke lader sig stå tilbage for Martin Logan.

Til top Vis Alex E Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alex E Nielsen Besøg Alex E Nielsen's Websted

Granholm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 August 2003
Sendt: 08 Februar 2006 kl. 18:37 | IP-adresse registreret  

Granholm skrev:

Hej Winter,

Mvh

Nu har jeg fået lyttet lidt til en DCA 1.0 Den er god! Meget dynamisk (har faktisk ikke hørt mange (hvis nogen) højtalere der kan levere så uhæmmet dynamik som Duelunds konstruktioner). Smag og behag er selvfølgeligt svær at diskutere, men er du til en højtaler der ikke holder igen samt giver et fantastisk perspektiv så er den et lyt værd!

Mvh

Til top Vis Granholm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Granholm

kiro
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 11 Februar 2006 kl. 01:34 | IP-adresse registreret  

Hvad med evt. at give Meadowlark Nighthawk en lytter, de spiller kanon godt, jeg har hørt dem et par gange og bliver lige begrejstret.

Læs evt. testen her på siden http://www.hifi4all.dk/content/templates/anmeldelser.asp?art icleid=709&zoneid=3

Mvh

kiro

Til top Vis kiro's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kiro Besøg kiro's Websted

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 11 Februar 2006 kl. 12:04 | IP-adresse registreret  

Svjv. er Meadowlark vist gået konkurs, så at få et sæt fra nye af bliver nok lidt besværligt.

slotman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2005
Sendt: 11 Februar 2006 kl. 12:23 | IP-adresse registreret  

Jeg ville måske se på en JMLab Micro Utopia BE, som vist nok ligger på 36kkr.

Mvh

Til top Vis slotman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af slotman

StudioSound
Branchemedlem
Branchemedlem
StudioSound

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Øerne
Sendt: 11 Februar 2006 kl. 14:26 | IP-adresse registreret  

Jesper Juul skrev:
Svjv. er Meadowlark vist gået konkurs, så at få et sæt fra nye af bliver nok lidt besværligt.

Der må jeg så lige nævne at der er et sæt tilbage her, men jo Meadowlark er desværre lukket.

Mvh,

Karsten

ZaiFeR
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 11 Februar 2006 kl. 17:43 | IP-adresse registreret  

Hej Winter

Jeg må indrømme at jeg ville tage Dynaudio special 25, jeg har selv Confidence C2 og er meget glad for dem, har hørt special 25 og er meget vild med den, jeg syntes at det er en højttaler som man ikke bliver træt af at lytte på, man føler sig godt tilpas i dens selskab. Lyt på dem.

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 11 Februar 2006 kl. 17:47 | IP-adresse registreret  

Ja, Dynaudio er lidt i sin egen klasse. Det er ULTIMATIV byggekvalitet. At de så kan være en smule kedelige er en anden sag. Men hvis resten af anlægget har lidt spræl, ville det sikkert være et OK match.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes