Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 09:40   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: SA sub hvordan? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Grønlund
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juni 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 07 Februar 2006 kl. 15:34 | IP-adresse registreret  

Hejsa,

Kom til at tænke på noget, når man bygger en subwoofer, så plejer man da af skulle have en noget forskellig volumen alt efter om det er en lukket kasse eller en åben?

Var lige et smut inde i Ekspert i Viborg i dag for at høre noget System Audio, deres subber kan jo både spille som trykkammer og åben men i det samme kabinet..?

Da jeg spurgte den flinke sælger om hvordan det kunne værre, så han på mig som jeg var tosset og ville vide hvad jeg da viste om lyd, siden jeg sagde sådan noget...  Til sidst fik jeg en af vide at det var fordi forstærkeren var meget kraftig så var det ikke noget problem!

Det kan godt være at det bare er mig der er skør, men er det virkeligt forklaringen, at bare forstærkeren er stor nok så kan enheden spille i både lukket og åbent kabinet med samme volume uden problemer??

Mvh

Til top Vis Grønlund's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Grønlund Besøg Grønlund's Websted

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 07 Februar 2006 kl. 15:55 | IP-adresse registreret  

Det finnes flere subber hvor man kan variere tuningen, eller lukke den helt. At bare lukke den uden videre fører ikke så meget positivt med sig, men om man samtidigt kan koble ud højpassfilteret kan det give en positiv effekt til musik. Ganske riktigt som du siger krever det mere effekt når en sub skal spilles i lukket modus da den både skal spille all bass uden hjelp af porten, og samtidig kæmpe i mod trykket der skabes i kabinettet når det lukkes, så samme volum vil den ikke kunne opnå

Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 07 Februar 2006 kl. 16:12 | IP-adresse registreret  

Kan også lægge til at når den spiller i lukket modus så vil den ha tyngre for at komme af med varmes der afsettes i spolen, og dermed vil den hurtigere kunne gå i kompression

Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes