| Forfatter |
|
taupe Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske
Bruger siden: 15 November 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 12
|
| Sendt: 07 Februar 2006 kl. 22:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er ofte stødt på negativ omtale af B&W's metaldomer, specielt i 800 serien, både i dette forum og i diverse fagblade.
Er der nogen som kan beskrive lyden af dem, både negativt som positivt - man får let det indtryk, at der er både elskere og hadere eller hur.
Kom gerne med nogle kommentarer!!!
Med venlig hilsen
|
| Til top |
|
| |
Wizard Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 351
|
| Sendt: 08 Februar 2006 kl. 08:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du har ret... Hi-Fi verden er delt op i 2 hvad det angår...
Begrundelsen imod en metal diskant er at den i de helt høje frekvenser begynder at lyde skinger hvor andre jo netop godt kan lide den. Så som med alle andre højttaler mærker er det jo en smagssag om man er til det ene eller det andet.
Selv har jeg B&W 604S3 som jeg er meget tilfreds med og der syntes jeg ikke at diskanten bliver skinger, så det kommer nok også an på hvad man kobler dem til af udstyr? __________________ /Wizard
|
| Til top |
|
| |
Ørstrøm Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 394
|
| Sendt: 08 Februar 2006 kl. 08:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har indtrykket af at B&Ws dårlige ry mhp deres diskanter
stammer fra tidligere serier. Hifi verdenen er jo notorisk for dens
langtidshukommelse.
Jeg har selv et sæt DM602 S3 og der synes jeg ikke jeg kan genkende
problemet, men igen, det er altid svært at sige hvad folk vil synes om.
Det har i den sidste ende nok noget med system matching at gøre. (Mine
har kørt med Rotel forstærkersæt, ældre Marantz integreret, Exposure
forstærkersæt og nu en Holfi integreret)
__________________ My candle burns at both ends; It will not last the night; But ah, my foes, and oh, my friends - It gives a lovely light!
- Edna St. Vincent Millay
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
| Sendt: 08 Februar 2006 kl. 08:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ørstrøm skrev:
Jeg har indtrykket af at B&Ws dårlige ry mhp deres diskanter stammer fra tidligere serier. Hifi verdenen er jo notorisk for dens langtidshukommelse. 
Jeg har selv et sæt DM602 S3 og der synes jeg ikke jeg kan genkende problemet, men igen, det er altid svært at sige hvad folk vil synes om. Det har i den sidste ende nok noget med system matching at gøre. (Mine har kørt med Rotel forstærkersæt, ældre Marantz integreret, Exposure forstærkersæt og nu en Holfi integreret)
|
|
|
de tidligere serier havde ikke metaldomer. Det meget velbegrundede dårlige ry stammer fra matrix serie 1,2 og 3 som alle har en meget kraftig metallisk resonans i toppen samt at de bringer mange forstærkere tæt på klippegrænsen når de presses. Disse to ting kombineret giver den meget omdiskuterer "skærebrænder" diskant. De gamle serie80 benytter en tekstil dome som ikke måler lige så fint, men den spiller bedre! Diamond serien er den første som jeg har hørt kombinere de positive egenskaber fra både metal og tekstil
men iøvrigt har du ret i at tit så skyldes denne slags rygter, en uheldig model, som så lægges til grund for alle det pågældende mærkes modeller
|
| Til top |
|
| |
lars ole Branchemedlem

Hornslet Cabinets
Bruger siden: 16 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 210
|
| Sendt: 08 Februar 2006 kl. 09:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
taupe skrev:
|
Er ofte stødt på negativ omtale af B&W's metaldomer, specielt i 800 serien, både i dette forum og i diverse fagblade.
Er der nogen som kan beskrive lyden af dem, både negativt som positivt - man får let det indtryk, at der er både elskere og hadere eller hur.
Kom gerne med nogle kommentarer!!!
Med venlig hilsen
|
|
|
hej......
Mine erfaringer med metal diskanter er på dårlige og gode.... Som der jo nævnes ovenstående kan nogle godt danne en "skinger" lyd når man skruer op for volumen... Angående B&W så har jeg selv et par 803 Nautilus, og jeg har ikke oplevet denne skinger lyd i mine. Det er dog hellerikke en speciel "blød" diskant der sidder i Nautilus'en, men dette er ikke en negativ... Så har kun gode erfaringer med B&W. ... Kan ikke udtale mig om de billige moddeller da jeg ikke har hørt dem!!! __________________ B&W Nautilus bio...
|
| Til top |
|
| |
lars ole Branchemedlem

Hornslet Cabinets
Bruger siden: 16 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 210
|
| Sendt: 08 Februar 2006 kl. 09:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
... Hvis du gerne vil danne din egen mening, kunne du jo tage ind til hifiklubben og hører et par 800 serie...!!!! __________________ B&W Nautilus bio...
|
| Til top |
|
| |
banz Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1219
|
| Sendt: 08 Februar 2006 kl. 14:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg syntes ikke at diskanten er skinger overhovedet! jeg syntes faktisk at i 600 serien har den tendans til at "spille lavere frekvenser" og virker lidt indlukket og mørk. dog ser jeg slet ikke dette problem i 700 serien! (har ikke hørt 800 serien....) jeg står selv og skal til at købe et sæt 705, og jeg syntes bare diskanten er så lækker....
|
| Til top |
|
| |
98oktan Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 105
|
| Sendt: 08 Februar 2006 kl. 17:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har selv et par B&W n802 , diskanten er på nogen måde skinger eller skarp som den også har fået skyld for.
sølv kabler på B&W´s højtalere kan godt give en skarp diskant , men holder man sig til kobber så er der ingen problemer.
hvis jeg skal sige noget negativt om dem , så er det prisen.
|
| Til top |
|
| |