Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juni 2026 | 18:38   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: B&W 805 og Denon 3806 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
rasmusvn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 09 Februar 2006 kl. 23:32 | IP-adresse registreret  

Da jeg på lørdag tager til Købehavn for at hente et par B&W 805, skal jeg lige høre, om de vil fungere optimalt sammen med en Denon 3806. Efter at læst diverse herinde er jeg kommet frem til at Denon og B&W lyder fremragende sammen, men jeg vil nu alligevel gerne være sikker, inden at jeg spenderer over 20 k.

Nu jeg er i gang ville det være rart med nogle anbefalinger på nogle højtalerkabler (maks. Pris per meter: 300 kr.) Desuden vil jeg gerne vide lidt om hvilke stik, som jeg skal have på, da jeg kan se, at der findes en del forskellige.

Til top Vis rasmusvn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rasmusvn

Clemmensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 September 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 09 Februar 2006 kl. 23:39 | IP-adresse registreret  

Du må hellere ta' en go' lang lyttesession i HFK før du køber, for der er MEGET delte meninger om hvor godt Denon og B&W egentligt lyder sammen. I mine ører bliver den dominerende og skarpe diskant meget hurtigt trættende, og jeg ved at mange andre har det på samme måde. Det skal dog siges at jeg kun har hørt Denon 28xx og B&W 705 sammen, og den kombo var bestemt ikke ret lækker i mine ører. Andre kan tilsyneladende godt lide Denon + B&W, så ta' for guds skyld at lyt ordentligt efter før du smidder pengene på desken!
Til top Vis Clemmensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Clemmensen

mhansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 09 Februar 2006 kl. 23:44 | IP-adresse registreret  

Er det B&W 805S du skal have?

Bortset fra det, så er 805 en rigtig god højtaler der fortjener en rigtig god forstærker. Jeg ved ikke rigtig om det er den rigtige forstærker til de højtalere. Hvad der eller er af alternativer,skal jeg ikke kunne sige, men der er også Thule Sphere AV100, som jeg er sikker på vil være en noget bedre forstærker til dine 805'er. Det er kun min mening, men prøv at høre forskellen når du nu er derinde. Den er noget dyere, men jeg tror den er pengede værd i forhold til Denon 3806.

Hilsen Michael

Til top Vis mhansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mhansen

mhansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2004
Sendt: 09 Februar 2006 kl. 23:47 | IP-adresse registreret  

Clemmensen skrev:
Du må hellere ta' en go' lang lyttesession i HFK før du køber, for der er MEGET delte meninger om hvor godt Denon og B&W egentligt lyder sammen. I mine ører bliver den dominerende og skarpe diskant meget hurtigt trættende, og jeg ved at mange andre har det på samme måde. Det skal dog siges at jeg kun har hørt Denon 28xx og B&W 705 sammen, og den kombo var bestemt ikke ret lækker i mine ører. Andre kan tilsyneladende godt lide Denon + B&W, så ta' for guds skyld at lyt ordentligt efter før du smidder pengene på desken!

Vil give Clemmensen ret her. Det er også min erfaring, havde selv B&W DM 604 S3 med Deneon 3805, det gik bare ikke for mig....

Til top Vis mhansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mhansen

rasmusvn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 09 Februar 2006 kl. 23:52 | IP-adresse registreret  

Jeg har så sandelig også tænkt mig at lytte til dem. Det er et par 805 (uden S), som jeg formentlig køber. De stod til 10 k på dba.dk for et sæt, og det ser jeg da som et ret godt tilbud. Grunden til at jeg har kikket på Denon 3806 er mest pga. HDMI-indgangene, og så virker den ret fornuftig i det hele taget. Jeg udvider senere sættet, så det bliver sorround, men det er der ikke råd til i starten.

Til top Vis rasmusvn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rasmusvn

Clemmensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 September 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 10 Februar 2006 kl. 00:05 | IP-adresse registreret  

Jeg synes hellere at du skal købe Marantz, Pioneer eller H/K. Så får du bedre musik afspilning, og specielt Pioneer excellerer også i surround (de store Pioneer modeller vinder som regel over både Yamaha, Marantz og Denon i de reviews jeg har læst). Jeg har selv en Marantz SR5500, og den er aldeles glimrende til musik. Sidder og nyder lyden fra den og mine Dali Ikon 6 netop nu  Havde jeg haft råd, var der dog nok blevet smidt ~10K efter en Pioneer, men denne her yder trods alt aldeles glimrende til prisen.
Til top Vis Clemmensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Clemmensen

banz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 10 Februar 2006 kl. 17:18 | IP-adresse registreret  

jeg har hørt B&W 705 sammen med en denon pma-2000ae forstærker og en denon cd til 12k også altså i alt 24k, og har også hørt dem på et nad anlæg bestående af nad c352 og c542 altså et sæt til 7.5k hvor det billige nad sæt spillede LANGT BEDRE. selvom at på denon sættet var der en asw675 sub, var der nad både fyldigere, og ja bare bedre bas, og også uden at det blev skarpt i diskanten. denon derimod spiller en DØD bass som jeg bestemt ikke bryder mig om, og der var heller ikke ret meget bass, diskanten blev skarp og irriterende at høre på. jeg ville til B&W ALDRIG investere i denon, så heller nad, H&k, marantz, eller andet der er rundt eller varmt i lyden. håber det hjalp dig
Til top Vis banz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af banz

Mickey BG
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 December 2005
Sendt: 10 Februar 2006 kl. 18:21 | IP-adresse registreret  

Kan fortele en sjov lille ting... da jeg skulle købe mine Dali Ikon 6. var jeg rundt om 3 HFK. butikker, 2 ud af 3 lyd det bare af l**t, og det var på samme anlæg jeg hørte det på alle 3 steder... en NAD c352 forstærker + NAD 542 Cd maskine... det siger en hel del om hvor meget rummet du høre det i spille af rolle... og gudskelov lyde det også super i min stue hehe... ej, mange HFK butikker har en svag hed til af lydisoler alt for meget... har også hørt et set B&W 802 på et rimlig hæftig classe anlæg inde i KBH. og det lyd bare af BÆ... og det skulle man ikke lige tro af et anlæg i den ende... kan hurtig beskrive lyden: 0 bass, en okey mellemtone og en meget dæmpet lille diskant... rent ud sagt, kedelig tør lyd... men de indrømmede også af rummet var noget l**t... 

Syntes bare lige du skulle ha den med i baghovedet... prøver kun sige en ting, vis du kunne låne det med hjem ville det bare være super....

Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 10 Februar 2006 kl. 21:20 | IP-adresse registreret  

rasmusvn skrev:

Grunden til at jeg har kikket på Denon 3806 er mest pga. HDMI-indgangene,

Hvad med at købe den på grund af lyden? Eller sætter du mest pris på features?

flaz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2003
Sendt: 10 Februar 2006 kl. 21:43 | IP-adresse registreret  

Jeg har hørt b&w 703 på denon 3805 og jeg synes at b&w lyder rigtig godt spændt for noget kraftigt denon..!

Min far har b&w 703 på en denon pma-2000ae og det lyder rigtig godt synes jeg...kan slet ikke genkende den der skarpe lyd som mange taler om
- min far havde både Marantz sr7500 og H/K dpr2005 og der manglede en del kontrol over bassen... H/K'en var dog bedst af disse to, fik aldrig lyttet til Marantz sr 8500 men tvivler på at den ville gøre det MEGET bedre end 7500'eren.. som jeg husker 3805 (dengang han havde den hjemme til låns) var der styr over basse og masser af overskud, hvor de andre receivere virkede ret flade i det.

Til top Vis flaz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flaz

p.las
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 10 Februar 2006 kl. 22:32 | IP-adresse registreret  

har selv 603 s3 foran primare spa 21 og har været vældig tilfreds.Har nu været på jagt efter en stander ht,og havde ved lejlighed et sæt 705 med hjemme.Nu har jeg hørt og læst ved flere lejligheder at B&W har en skinger diskant,hvilket aldrig har været mit indtryk,indtil jeg fik 705 hjem.Den var meget lys/skinger og røg ud efter 2 timer.Har senere lyttet på 805 og 805s,og lyden fra 805 var næsten identisk med 705,hvorimod at 805s var langt mere behagelig/tåleligt.Jeg ville ikke vælge denon til 805.
Til top Vis p.las's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af p.las

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes