Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 03:10   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Erfaring med Hørning ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 02 November 2003 kl. 15:03 | IP-adresse registreret  

Er der nogen som kender lyden af Hørning (evt Agathon)?

Kan de spille bas?

Til top Vis ppp_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ppp_dk

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 November 2003 kl. 12:31 | IP-adresse registreret  

Kom nu, det kan da ikke passe at det kun er Tommy Hørning der har erfaring

Du tør måske bare ikke udtale dig???

Kom nu........

kibri
Branchemedlem
Branchemedlem
info: tidligere Schelde!

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 03 November 2003 kl. 12:51 | IP-adresse registreret  

Erfaring og erfaring.... - hørte et sæt for 5-6 år siden i Lydbutikken. De var taget i salgsbytte for en kunde. Stor dynamik, men det er vel så det eneste de kan. Intet sammenhæng eller timing. Typisk horn gjalden, og lidt mekanisk i klangen...

Men det var ikke mere end 20-25 min. det blev lyttet... Dynamikken var det sjoveste, så hvis det er vægtet højt...!?

Til top Vis kibri's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kibri

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 03 November 2003 kl. 13:05 | IP-adresse registreret  

Hejsa

For mange år siden hørte jeg et sæt hos Hørning ham selv.

De havde i mine ører alle de fordele og ulemper horn har.

De havde en følsomhed, som var nærmest utrolig og kunne nemt drives af en 8 Wat rørbørge. De kunne spille utroligt højt, de var meget dynamiske og især et bigband skød ud af hornene med et uefterligneligt skrald.

Ulemperne er noget i retning af Nul perspektiv overhovedet, Nul nuancering, Nassalitet, Nul bund, Nul opløsning.

Men knald var der på - det var der helt sikkert!

Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 November 2003 kl. 15:36 | IP-adresse registreret  

Dynamik, det elsker jeg!

Men Nul bund, det er IKKE lige mig, såååååe vi stiller ind på en anden kanal...

Seen_the_light
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Maj 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 03 November 2003 kl. 16:59 | IP-adresse registreret  

SCHELDE skrev:
Erfaring og erfaring.... - hørte et sæt for 5-6 år siden i Lydbutikken. De var taget i salgsbytte for en kunde. Stor dynamik, men det er vel så det eneste de kan. Intet sammenhæng eller timing. Typisk horn gjalden, og lidt mekanisk i klangen...

KURT KUBIK skrev:
Ulemperne er noget i retning af Nul perspektiv overhovedet, Nul nuancering, Nassalitet, Nul bund, Nul opløsning.

Hmmm.... Sikke en gang VRØVL
HELT SIKKERT RIGTIGT hvis du aldrig har hørt rigtig LIVE musik med akustiske instrumenter!!!! Så er du nemlig blevet vant til LANGSOM, GUMPETUNG moderne lyd med KUN DETALJER for øje - INGEN MUSIKALITET. <- dette er en typisk moderne high end lyd. Dette er utrolig mange blevet vant til (sørgeligt...).
Ok, der findes moderne ht'er der kan spille musik men der er kun få, desværre.
Hørningerne er ikke PERFEKTE (vis mig den ht'er der er ), moderne high end ht'er er sørme ej perfekte heller (big surprise...?). MEN ALLE moderne ht'er MANGLER SGU DYNAMIK i rig mål!!!!!! GAAAAPPPP...... (gud hvor jeg keder mig). Ja man bliver sgu helt søvnig når man lytter til dem.

Men hver sin smag - ellers var der jo heller ikke så mange forskellige produkter.

MVH,
STL
Til top Vis Seen_the_light's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Seen_the_light

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 03 November 2003 kl. 17:05 | IP-adresse registreret  

Hej STL

Det er rigtigt at horn har et dynamikpotentiale ud over det sædvanlige.

Det er forkert at musik ikke indeholder en masse flere informationer end dem du hører live på et af de sæder der kan købes.

Placer dig i stedet der hvor mikrofonen står. Så har du et andet indtryk.

Dernæst sæt lidt sart musik på, såsom en stryger trio og en to tre, så har du et næsten 100% perfekt andekald.

Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Seen_the_light
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 November 2003 kl. 17:16 | IP-adresse registreret  

Ohøj Kurt Kubik,

Det har jeg da gjort tit. Og gå så hjem og oplev den samme musik på anlæget og fald i søvn. De eneste ht'er der ikke får mig til at blive søvnige er ht'er hvor der er prioteret dynamik lige så højt som fase korrekthed og fullrange frekvens område. Dem er der ikke mange af, derfor laver jeg mine egne, bla bestående af den ovenstående Lowther PM4. Drop hornet og få englene til at synge - dette er musik. OBS: mit system er 4(3) vejs for
at få fullrange lyd.
De nye hørninger er nu med beyma basenheder istedet for lowtheren. Det meget dyber gengivelse (dog lidt langsommere).

Mvh,
STL
Til top Vis Seen_the_light's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Seen_the_light

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 03 November 2003 kl. 17:30 | IP-adresse registreret  

Hej STL

Helt klart!

Dynamikken er sølle i HIFI, du behøver ikke være i tvivl om mit syn på den slags. Men hvis man hornlader for at opnå dynamik, så trækker lyden bare i en helt gal retning set ud fra et tonalt synspunkt.

Hvordan Hørning HT lyder nu om dage ved jeg ikke, men den gang var det som jeg sagde i mit første indlæg.

De begyndte faktisk først rigtigt at falde i min smag, da de blev slukket. Og det selvom jeg ellers ikke er sart.

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 November 2003 kl. 17:37 | IP-adresse registreret  

Til Kurt Kubik

Ouch , du er syrlig, pas på at du ikke begynder at 4-takte!

Til Seen_the_light

Har du et sæt Hørning ht?

Skud fra hoften: Det er vel ikke dig som har haft et par Agathon til salg i dba.dk?

Seen_the_light
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 November 2003 kl. 17:41 | IP-adresse registreret  

Hej igen Kurt,

Ha ha
Hver sin smag, sådan skal det være!
Men det tyder på at du ikke kan lide lyden af LIVE musik, akusisk eller elektrisk? Lowtheren er tætter på virkeligheden der.
Jeg lytter skam meget til akustisk og elektrisk musik også sart musik. Det lyder skam dejlig i mine øre selvom, skønt skønt.... OBS jeg bruge somsagt ikke horn på mine PM4'er, det lyder klart bedst (nul fasedrej...tætpå).

Mvh,
STL

Seen_the_light
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 November 2003 kl. 17:44 | IP-adresse registreret  

Hej PPP_dk,

Nej ingen hørning til mig eller fra mig!

Men jeg bruger samme enhed som i hørningerne DOG kun GOLD versionen (Lowther PM4/DX4).

mvh,
STL

Seen_the_light
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 November 2003 kl. 17:47 | IP-adresse registreret  

Hej igen ppp_dk,

OBS: brug ikke PWM amps til hørning! Det vil aldrig gå godt!!! Brug kun rør eller lille Kl.A (2-10W).

Mvh,
STL

kwwel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 03 November 2003 kl. 18:44 | IP-adresse registreret  

hilsen kwwel

Til top Vis kwwel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kwwel

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 03 November 2003 kl. 19:52 | IP-adresse registreret  

Seen_the_light skrev:
Hej igen Kurt,

Ha ha
Hver sin smag, sådan skal det være!
Men det tyder på at du ikke kan lide lyden af LIVE musik, akusisk eller elektrisk? Lowtheren er tætter på virkeligheden der.
Jeg lytter skam meget til akustisk og elektrisk musik også sart musik. Det lyder skam dejlig i mine øre selvom, skønt skønt.... OBS jeg bruge somsagt ikke horn på mine PM4'er, det lyder klart bedst (nul fasedrej...tætpå).

Mvh,
STL

Halløjsa STL

Nu ved jeg ikke rigtigt hvad det er for noget lys du har set, men hvis det skete en tidlig søndag morgen i lygtetændingstiden, så er der en vis chance for, at det var forlygten på min Tomos du så. Den kan være ret så overvældende med den fart og det blus den kommer hamrende med. Jeg har faktisk før oplevet knælende mennesker med foldede hænder langs vejen, når jeg var på vej hjem fra kortspil.

Nogen har endda fortalt mig om "nær død" oplevelser og har beskrevet, lyset, drønet, farten og så sangen "Pigen fra Fyn" ret nøje, så jeg måtte konkludere, at det sgu nok var Tomos´en og mig der havde været ude at vende. Der kan med andre ord godt være et vist åndeligt aspekt i mødet med en Tomos ved nattetide, Ham her blev aldrig rigtig den samme igen. Han blev tam som et lam, meldte sig ind i indre mission og solgte sin Puch, skønt han ellers var lidt af en ballademager.

Nå men du vil ha´dynami(t)k ja du vil så.

Det gøres MEGET renere og med alle andre kvaliteter i behold af en line source som f.eks. Dali Megaline. Den kan lave et spektakel, der får selv horn til at virke som udynamiske.

Megaline er den til dato eneste speaker, som jeg har oplevet, som kan gengive lyden af en tunet Tomos med sportsudstødning helt realistisk - nemlig. 

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 November 2003 kl. 23:17 | IP-adresse registreret  

Til kwwel:
Det kunne virkelig være interessant at høre dine Hørning!!!
Jeg har selv talt med Tommy Hørning, men han kunne ikke garantere at han lige havde noget stående...

Duelunds 2-vejs, er det dem fra tråden under Andet, "Mest rigtig lyd"?
Den er godt nok også spændende!

Så kom der godt nok gang i denne tråd

S.B.P.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003
Sendt: 04 November 2003 kl. 02:16 | IP-adresse registreret  

(Quote)

Så kom der godt nok gang i denne tråd

Ja -Kurt Kubik har en sjælden evne til, at tilføje dynamik/dynamit når han deltager i en tråd!

Apropos; 2x Kurt i stedet for fronthøjttalere må kunne skabe en dynamik som hverken horn, Megaline eller PA-systemer kan måle sig med.. -

Til top Vis S.B.P.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af S.B.P.

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Sendt: 04 November 2003 kl. 08:22 | IP-adresse registreret  

Kurt Kubik skrev:

Placer dig i stedet der hvor mikrofonen står. Så har du et andet indtryk.

Åhhh er det dit mål at stå der hvor microfonen står fortæl fortæl ?

Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Sendt: 04 November 2003 kl. 08:29 | IP-adresse registreret  

Kurt Kubik skrev:

Det gøres MEGET renere og med alle andre kvaliteter i behold af en line source som f.eks. Dali Megaline. Den kan lave et spektakel, der får selv horn til at virke som udynamiske.

Spetakel er da også det eneste de Megaline kan lave mangen til umusikalsk snavs skal man lede længe efter aldrig har jeg hørt mere kedeligt musik uden føling og forståelse, tjoo så skulle det lige være nogle elektrostater. RIGTIGT at det lige imponere når mange enhedder spiller en lige i ansigtet med de Megaline men efter 3 numre bliver det for ens og kedeligt. Ja de megalines var sikkert fine for 10 år side de kom men der er løbet meget vand i åen siden da, lev nu ikke kun i fortiden.

Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

kwwel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 04 November 2003 kl. 09:49 | IP-adresse registreret  

hejsa !!

hilsen kwwel

Til top Vis kwwel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kwwel

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne