Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2026 | 00:25   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: B&W805 eller Vienna Acoustics (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
alert
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 20 Februar 2006 kl. 17:11 | IP-adresse registreret  

Nu er det ikke så nemt at slæbe begge par hjem i stuen og lytte, så ville lige høre et par holdninger. Mit valg står imellem B&W805s eller VA Baby Grand. B&W'en koster 5000 mere med stander. Men er den det værd?

Til top Vis alert's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af alert

tarup 13
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 20 Februar 2006 kl. 17:16 | IP-adresse registreret  

Det kan da kun, være et spørgsmål om smag og behag. Altså er der ikke andet at gøre en at lytte til de 2. Køb dem med returret, eller lån dem og lav en sammenligning. Jeg er sikker på at her i forummet, er der tæt på 50% der vil vælge den ene, og 50% der ville vælge den anden. Så ud med lyttelapperne

vh. Henrik

banz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 20 Februar 2006 kl. 20:25 | IP-adresse registreret  

va beethoven babygrand koster da ikke kun 10k!? eller er det brugt..? jeg syntes ihverttilfælde at 805 spiller meget godt, og de er meget behalige at lytte til, selv med denon. jeg har ikke hørt va..
Til top Vis banz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af banz

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 20 Februar 2006 kl. 21:27 | IP-adresse registreret  

banz skrev:
va beethoven babygrand koster da ikke kun 10k!? eller er det brugt..? jeg syntes ihverttilfælde at 805 spiller meget godt, og de er meget behalige at lytte til, selv med denon. jeg har ikke hørt va..

Hvor får du de 10k fra? Det står ingen steder. Der står at 805eren er 5k dyrere end VA incl. standere.

Brian7500

Til top Vis Brian7500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian7500

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 20 Februar 2006 kl. 21:28 | IP-adresse registreret  

alert skrev:
Nu er det ikke så nemt at slæbe begge par hjem i stuen og lytte, så ville lige høre et par holdninger. Mit valg står imellem B&W805s eller VA Baby Grand. B&W'en koster 5000 mere med stander. Men er den det værd?

Jamen hvis du kigger i bunden af dette indlæg, vil du forstå hvorfor jeg anbefaler VA Beethoven Baby Grand

Men det kommer selvfølgelig helt an på dit øvrige anlæg, dit rum og din musiksmag.

Brian7500

Til top Vis Brian7500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian7500

Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 20 Februar 2006 kl. 22:02 | IP-adresse registreret  

Hvorfor skal det være en af de to?

Jeg ville vælge "Aurum Cantus Leisure 3SE". Du kan bl.a. høre mere om dem ved hifi4you i Esbjerg. Det er en gude-højtaler til foræringspris.

Er den for voldsom, har den en lillebror der hedder Leisure 2SE (begge er er standermodeller)

... hvis du spørger mig

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 20 Februar 2006 kl. 22:04 | IP-adresse registreret  

Puha, jeg ved ikke med de andre, men jeg synes det er svært at sammenligne en standerht. med en "fuldblods" gulvhøjttaler. Især når det drejer sig om 2 vidt forskellige ht-producenter. Uden at have hørt VA vil jeg gætte på, at det lyder varmere end B&W. Især i diskantendelen vil der være store forskelle, da begge producenters lydfilosofi er vidt forskellige. 805s har jeg hørt på Denon's 2000E serie, og det lød da godt. En behagelig mellemtone. Diskanten lød også fornuftigt, men jeg nåede desværre ikke at høre den under "stressede" forhold. Dog vil jeg mene, at prisen på højttalerne er for højt - eller rettere sagt: der findes MANGE andre og sikkert bedre alternativer i den prisklasse. I hvert fald når vi snakker om standerhøjttalere. Desuden spiller rummets størrelse og akkustik også en stor rolle. Skal dine højttalere stå i et større rum, så vil jeg uden tvivl vælge Baby Grand, da den giver bedre (læs: dybere) bas og mere fyldig lyd.

Men lyt da til begge.  Uanset hvilket valg, så er begge højttalere kendt for at gengive god lyd.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes