Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 01:16   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Vienna speakers til salg (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Transient
Lukket konto
Lukket konto
dobbeltprofil!

Bruger siden: 12 September 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 01 Marts 2006 kl. 05:51 | IP-adresse registreret  

Er det bare mig som synes det ?

Når man kigger på køb/salg her på hifi4all synes jeg at der er mange vienna speakers til salg. De er desuden prissat meget lavere som nye end tidligere.

Kan der være nogen årsag til dette ?. Tilfredsstiller Vienna lyden alligevel ikke så mange på sigt. Finishen kan man jo ikke sige noget til !     

Til top Vis Transient's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Transient

Classe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 01 Marts 2006 kl. 09:57 | IP-adresse registreret  

At der er mange tilsalg kan jo også skyldes at der er solgt en del Vienna højtalere !!!

Jeg har også lagt mærke til at nyprisen på Vienna højtalerne er faldet meget. Det er jo så dejligt for dem som står og skal til at købe et sæt. Men det er et mareridt for dem som har købt dem til den tidligere pris.

Prisfastsættelse har noget med markeds strategi at køre og intet med fremstillingspris. Men jeg har det bare personligt sådan at når et mærke lige pludselig sådan ud af den blå luft fjerner feks 30% af prisen, så har jeg svært ved at tage dem særlig seriøs rent markedsmæssigt. Og det gør så at jeg aldrig vil købe et sæt da jeg vil være nervøs for at de laver sammer nummer igen og dermed ville min investering mindste betydeligt i værdi overnight.

Da jeg også kigger på gensalgspris når jeg køber hifi er det vigtigt for mig at vælge mærker som kører en fast prisstrategi.

Til top Vis Classe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Classe

Knoxville
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003
Sendt: 01 Marts 2006 kl. 10:03 | IP-adresse registreret  

hvis det er de strauss til 30.000, så drejer det sig vist kun om 5 sæt....

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 01 Marts 2006 kl. 10:04 | IP-adresse registreret  

Restlager?

Classe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2004
Sendt: 01 Marts 2006 kl. 10:07 | IP-adresse registreret  

Vi sænker nu priserne på alle Vienna Acoustics modeller med 20-25% - du kan dermed spare mange tusinde kroner på tidens mest omtalte high-end højttalere!

Dette er hvad tape connetion skriver på deres hjemmeside. Så det virker som det er en helt generel nedsættelse.

Til top Vis Classe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Classe

jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004
Sendt: 01 Marts 2006 kl. 10:18 | IP-adresse registreret  

Som det tidligere er nævnt kommer der flere til salg på brugtmarkedet jo flere der sælges. Sådan er det jo set med mange andre ting f.eks. rega p2 + p3 Inden længe kommer der også en flok Rega Apolloer, sådan er det bare. (intet ondt om Rega, bare et eks.)

Derudover har jeg indtryk af at mange vælger at opgradere/nedgradere deres Viennaer. At folk nedgraderer skyldes vel ofte plads/økonomi. Jeg kunne måske godt på sigt finde på at opgradere til Mahler...

Lydmæssigt har jeg ikke grund til at tro at at dette skulle vlære årsagen til at der sælges mange, men smag og behag er forskellig.

"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
Til top Vis jkjaers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jkjaers

Knoxville
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Marts 2006 kl. 10:18 | IP-adresse registreret  

ja... du har ret.... men det ville sende Strauss ned på ca. 40 k...... så de andre er nok bare noget restlager i bøg....

Bager
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 01 Marts 2006 kl. 10:22 | IP-adresse registreret  

Jeg synes da ikke der er særlig mange vienna-højttalere til salg. Her på hifi4all.dk er der blot 5 private, der er interesseret i at sælge. Det er da ikke ret meget ift. dali eller b&w. Hvad angår den 20-25% prisnedsættelse på TC, så er det jo ikke ligefrem noget nyt. 
Til top Vis Bager's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bager

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Sendt: 01 Marts 2006 kl. 10:29 | IP-adresse registreret  

Classe skrev:

Vi sænker nu priserne på alle Vienna Acoustics modeller med 20-25% - du kan dermed spare mange tusinde kroner på tidens mest omtalte high-end højttalere!

Dette er hvad tape connetion skriver på deres hjemmeside. Så det virker som det er en helt generel nedsættelse.

Hvad vi som forretning gør har jo intet med strategien fra Vienna's side at gøre. Priserne er ikke sænket fra Vienna's side, nærmere tværtimod - de er faktisk steget en smule i forhold til for et år siden. VI har så valgt en noget mere aggressiv indgangsvinkel til hvad priserne skal være, og derudover er der en gang imellem nogle enkeltstående tilbud, som f.eks. et lille restlager af Strauss og Oratorio i bøg. Den slags tilbud vil jo opstå på langt de fleste mærker, det har ikke noget at gøre med hvad Vienna mener deres højttalere er værd.

Jeg synes det er en lidt underlig holdning at have at man ikke vil tage et mærke seriøst, fordi det pludselig sælges billigere. Det er som om at værdien af produktet ikke afgøres af hvor godt produktet er, men af hvad nyprisen er? En højttaler er 50.000,- værd, hvis den _altid_ sælges til 50.000,-, men hvis den pludselig sættes ned til 30.000,- så er den ikke pengene værd længere? Det hænger da ikke sammen...

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

HPA
Branchemedlem
Branchemedlem

High-Performance Audio

Bruger siden: 14 November 2005
Sendt: 01 Marts 2006 kl. 10:38 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:

Jeg synes det er en lidt underlig holdning at have at man ikke vil tage et mærke seriøst, fordi det pludselig sælges billigere. Det er som om at værdien af produktet ikke afgøres af hvor godt produktet er, men af hvad nyprisen er? En højttaler er 50.000,- værd, hvis den _altid_ sælges til 50.000,-, men hvis den pludselig sættes ned til 30.000,- så er den ikke pengene værd længere? Det hænger da ikke sammen...

Enig med Otto, at man altid bør vurdere prisen i forhold til produktet. MEN såfremt en leverandør pludselig nedsætter prisen med 40% kan det virke suspekt på kunderne, især når produktet ofte nævnes som det pt. bedst sælgende i Danmark. En sådan prisnedsættelse vil afgjort få indflydelse på gensalgsværdien, hvilket jo er et rigtig dårligt salgsargument !

Såfremt produktet haltede lidt i salgstallene, ville det være logisk at nedsætte prisen eller køre en kampagne, men i tilfælde af et godt sælgende produkt er det vel lidt ulogisk.

Til top Vis HPA's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HPA Besøg HPA's Websted

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Sendt: 01 Marts 2006 kl. 10:40 | IP-adresse registreret  

Som jeg tidligere har skrevet, så er der en sammenhæng mellem antal solgte enher/antal til salg brugt og ejerglæden ved produktet.

Og så mange VA er der vist heller ikke solgt. Prøv at sammenligne med mange af DALI's modeller, System Audio osv. Så er der pludselig ikke så mange solgte VA'ere. Men de er altid til salg.

Som jeg også tidligere skrev, minder det om de første TACT-modeller. De blev rost til skyerne af de få der købte dem til vilde priser... 3 måneder senere var der forbløffende mange til salg brugt. Når nyhedsværdien i produktet forsvinder, opdager man at det i realiteten bare lyder anderledes, og ikke særlig godt!

Knoxville
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Marts 2006 kl. 10:42 | IP-adresse registreret  

....tak for info otto.... men det bliver nok svært at få mere end 25 k for strauss brugt nu ;o)

jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Marts 2006 kl. 10:50 | IP-adresse registreret  

Knoxville skrev:
....tak for info otto.... men det bliver nok svært at få mere end 25 k for strauss brugt nu ;o)

OT: du er vel ikke ved at sælge Knox?

jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Marts 2006 kl. 10:59 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:

Som jeg også tidligere skrev, minder det om de første TACT-modeller. De blev rost til skyerne af de få der købte dem til vilde priser... 3 måneder senere var der forbløffende mange til salg brugt. Når nyhedsværdien i produktet forsvinder, opdager man at det i realiteten bare lyder anderledes, og ikke særlig godt!

Du har selvfølgelig ret i at nyhedsværdien har en værdi, men jeg synes ikke der kan trækkes en direkte parallel mellem denne historie og salgene af Vienna.

TACT var en helt ny teknologi. Som alt andet ny teknologi kommer de første til at betale/tage risikoen for at blive skuffet. Der er som sådan ikke noget nyt over Vienna.

dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 01 Marts 2006 kl. 11:09 | IP-adresse registreret  

Mine Strauss røg som sagt, til fordel for et MC-projekt......da jeg længe har savnet kværn. Og grunden til min "lave" pris var, at det var et tidligere demo-sæt som havde lidt skrammer. Jeg havde osse selv fået dem rigtig billigt......og med de nye tilbud, vidste jeg jo godt, jeg ikke kunne forlange 30 K for mine brugt....!!!

Jeg synes sgu de spillede rigtig fedt, det eneste jeg var lidt "utilfreds" med var diskanten! Ikke fordi den er dårlig, men jeg er nok lidt mere til bånd-diskanters lidt mere "åbne" lyd, har jeg efterhånden fundet ud af.....

Nå....det var lige mit besyv.....

Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted

SATMIT
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske

Bruger siden: 22 April 2003
Sendt: 01 Marts 2006 kl. 11:13 | IP-adresse registreret  

Tja ... desværre er der altid nogen der prøver at finde en negativ vinkel. Og man må sige at nogle ofte er meget "hurtige" til at melde sig i klagekoret. 

For nu at sige det ... det har vidst aldrig været nogen god forretning at købe hifi nyt og til fuld pris, og så sælge det i samme land. Det meste udstyr taber betydeligt i værdi så snart det forlader butikken. Og da man jo ikke kan købe det nyeste udstyr brugt, så er der jo nogen der skal gå foran og tage tabet ... hvis det da er vigtigt at have de nyeste af det nye.

Personligt køber jeg gerne udgåede modeller, eller modeller der har nogle år på bagen, og er kommet ned i pris. Og brugt er da også en god mulighed ... f.eks. med kabler.

Så lad os glæde os over at VA nu kan købes billigere ... hvis man da har lyst til det!

SATMIT

dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 01 Marts 2006 kl. 11:15 | IP-adresse registreret  

Helt enig med dig Satmit.....

Det kan ikke siges meget bedre......

Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted

Søren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2003
Sendt: 01 Marts 2006 kl. 11:17 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har netop solgt mine Strauss fordi jeg igen havde lyst til at opgradere... og den lyst stopper nok aldrig før jeg løber tør for penge ;-). Højttalerne var der under alle omstændigheder ikke noget i vejen med

Søren

Roksan TMS3/Artemiz, Koetsu Rosewood Signature, NLE 22 RIAA,
AMR DP-777 dac
Pass Labs Xp20
Pass Labs XA100.5
VA The Music
Til top Vis Søren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Søren

jero
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Maj 2003
Sendt: 01 Marts 2006 kl. 11:23 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:
Classe skrev:

Hvad vi som forretning gør har jo intet med strategien fra Vienna's side at gøre. Priserne er ikke sænket fra Vienna's side, nærmere tværtimod - de er faktisk steget en smule i forhold til for et år siden. VI har så valgt en noget mere aggressiv indgangsvinkel til hvad priserne skal være, og derudover er der en gang imellem nogle enkeltstående tilbud, som f.eks. et lille restlager af Strauss og Oratorio i bøg. Den slags tilbud vil jo opstå på langt de fleste mærker, det har ikke noget at gøre med hvad Vienna mener deres højttalere er værd.

Det er korrekt , jeg ville blot få kvalme hvis jeg havde købt et sæt Vienna til 50.000,- for et par måneder efter at konstatere at jeg kunne have sparet 20.000,- i forhold til den oprindelige pris.Hvordan retfærdigør man det overfor køberne ?

Til top Vis jero's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jero

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 01 Marts 2006 kl. 11:39 | IP-adresse registreret  

SATMIT skrev:
For nu at sige det ... det har vidst aldrig været nogen god forretning at købe hifi nyt og til fuld pris, og så sælge det i samme land. Det meste udstyr taber betydeligt i værdi så snart det forlader butikken. Og da man jo ikke kan købe det nyeste udstyr brugt, så er der jo nogen der skal gå foran og tage tabet ... hvis det da er vigtigt at have de nyeste af det nye.

Det har vi vel efterhånden alle erfaret på egen pengepung - så kan vi lære det  Men der er nu noget over at være første ejer, at ingen andre har haft deres fedtede fingre på varen...

For ca. 4 måneder siden købte jeg et sæt VA BCG, for så et par måneder senere at se TC's nye og agressive priser. Havde jeg købt dem til vejledende pris var jeg da også gået lidt bagover. Heldigvis købte jeg et sæt demo (ude én gang) hos Jensen, godt nok til samme pris som TC's, men så fik jeg også en vældig god byttepris på de gamle.

SATMIT skrev:
Personligt køber jeg gerne udgåede modeller, eller modeller der har nogle år på bagen, og er kommet ned i pris. Og brugt er da også en god mulighed ... f.eks. med kabler.

Eneste problem er hvis man har udset sig en helt specifik vare, og den ikke er til salg brugt. Jeg så mig eksempelvis kær på Scheu DIY pladespiller, og det har jeg endnu til gode at se på brugtmarkedet.

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

Side af 6 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes