| Forfatter |
|
KennethB Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 305
|
| Sendt: 10 Marts 2006 kl. 15:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har besluttet mig for, at jeg vil købe et sæt xtz højttalere til maj, da jeg er helt vild med designet, og kan jo altid sende dem tilbage hvis det ikke er noget.  Men hvilke skal jeg vælge til et rum på ca. 3 x 4 meter. De skal spille på en Thule IA100B. Har kig på følgende modeller:
XTZ 99 WMT + 99 W8
XTZ 99 W2MT Black Piano Painting demo/test ex
XTZ 99 WMT
Ang. 99 W8 er det så overhovedet muligt at tilslutte en sub, på en eller anden måde? Og vil W2MT blive for stor til rummet?  Mvh KennethB
__________________ Mvh KennethB
Aurum Cantus Leisure 2 SE - Jolida 1501A
|
| Til top |
|
| |
Marius Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2004 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 719
|
| Sendt: 10 Marts 2006 kl. 15:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du kan lese Svensk så er det en del som har skrevet sine erfaringer med dem her http://www.minhembio.com__________________ "Remember to always be yourself. Unless you suck." - Joss Whedon
|
| Til top |
|
| |
Skak Forum Bruger

Bruger siden: 30 Maj 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 19
|
| Sendt: 10 Marts 2006 kl. 16:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes helt klart at et par standere som 99 W2MT er for store til et rum på 3 x 4 m, men det er kun ud fra et skønhedsmæssigt synspunkt.
Jeg ville uden tvivl købe 99 WMT'erne og lytte til dem i noget tid. Hvis så de mangler noget i dybeste toner, kan man jo købe sub'en som
supplement.
__________________ /Alexander
|
| Til top |
|
| |
KennethB Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Marts 2006 kl. 16:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak...  Nogen der har erfaringer med store højttalere i små rum? Og ved om man kan slutte en sub til, på en eller anden måde uden at forstærkeren har en sub-kanal? __________________ Mvh KennethB
|
| Til top |
|
| |
KennethB Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Marts 2006 kl. 16:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skak skrev:
Jeg synes helt klart at et par standere som 99 W2MT er for store til et rum på 3 x 4 m, men det er kun ud fra et skønhedsmæssigt synspunkt.
Jeg ville uden tvivl købe 99 WMT'erne og lytte til dem i noget tid. Hvis så de mangler noget i dybeste toner, kan man jo købe sub'en som
supplement. |
|
|
Så du mener altså ikke at det vil blive noget problem lydmæssigt? Og ved du om man kan tilslutte sub på en eller anden måde, uden en subudgang? __________________ Mvh KennethB
|
| Til top |
|
| |
KennethB Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Marts 2006 kl. 22:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Slet ingen der ved om XTZ 99 W2MT er for store til et rum på ca. 4 x 3 m? Eller om jeg på en eller anden måde kan slutte en sub til min forst, selvom der er en udgang til det?
Mvh KennethB
|
| Til top |
|
| |
KennethB Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Marts 2006 kl. 11:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med Kef iQ3? Ville det være et bedre køb? Og nogen der ved hvad de koster i fona?  Mvh KennethB
|
| Til top |
|
| |
rune-nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1013
|
| Sendt: 11 Marts 2006 kl. 11:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
KennethB skrev:
Slet ingen der ved om XTZ 99 W2MT er for store til et rum på ca. 4 x 3 m? Eller om jeg på en eller anden måde kan slutte en sub til min forst, selvom der er en udgang til det?
Mvh KennethB
|
|
|
Det kommer an på dit rum, men hvis de får god plads og du ikke har de store akkustik problemer, tror jeg ikke de er for store, men jeg har aldrig hørt XTZ højtalere.
Hvis din forstærker har pre-out kan du tilslutte en subwoofer på den! __________________ Audiovector M3 Avantgarde
Densen
Kimber kabler
Mit Hifi
|
| Til top |
|
| |
KennethB Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Marts 2006 kl. 18:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
rune-nielsen skrev:
KennethB skrev:
Mvh KennethB
|
|
|
Det kommer an på dit rum, men hvis de får god plads og du ikke har de store akkustik problemer, tror jeg ikke de er for store, men jeg har aldrig hørt XTZ højtalere.
Hvis din forstærker har pre-out kan du tilslutte en subwoofer på den! |
|
|
Har desværre ikke pre-out, men bliver ikke aktuelt med en sub, for jeg har bestemt mig for at købe de store, for har rimelig mange ting på mit værelse, og ingen akustikproblemer  Tak for hjælpen Mvh KennethB __________________ Mvh KennethB
|
| Til top |
|
| |