Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 05:11   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: 5.1 højttalere og Pro Logic receiver (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Bugs
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 06 November 2003 kl. 22:26 | IP-adresse registreret  

Lyder overskriften helt tosset?????

Jeg skal ud og finde ny e højttalere, og har i sinde og købe mig et brugt surroundsæt bestående af subwoofer, 1 center, 2 fronte og 2 bag for at være lidt fremtidssikret til når jeg skal have ny receiver snart (ca. ½ år).

Mit problem er at jeg har en Receiver der kun understøtter Pro Logic Surround, og jeg kan bagpå ikke se en subwoofer udgang.

Vil det være at skyde mig selv i foden at købe et sådant højttalersæt, eller kan jeg slutte det til anlægget som det er og derefter vente til jeg kan (får lov) købe en ny receiver.

Det drejer sig om dantax HTS 2800 højttaler sæt: kan ses her:

http://asp.dantax-radio.dk/katalog.asp?sprog1=DK&sprog2=ALL

(klik højttalere og derefter HTS 2800).

BUGS

Til top Vis Bugs's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bugs

tChAd
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 September 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 08 November 2003 kl. 14:30 | IP-adresse registreret  

Bugs skrev:

Lyder overskriften helt tosset?????
Næ, det synes jeg ikke

Jeg skal ud og finde ny e højttalere, og har i sinde og købe mig et brugt surroundsæt bestående af subwoofer, 1 center, 2 fronte og 2 bag for at være lidt fremtidssikret til når jeg skal have ny receiver snart (ca. ½ år).
Hvad er det for en receiver du påtænker at købe?

Mit problem er at jeg har en Receiver der kun understøtter Pro Logic Surround, og jeg kan bagpå ikke se en subwoofer udgang.
Hvad er det for en?

Vil det være at skyde mig selv i foden at købe et sådant højttalersæt, eller kan jeg slutte det til anlægget som det er og derefter vente til jeg kan (får lov) købe en ny receiver.

Det drejer sig om dantax HTS 2800 højttaler sæt: kan ses her:

http://asp.dantax-radio.dk/katalog.asp?sprog1=DK&sprog2=ALL

Direkte link: http://asp.dantax-radio.dk/vis_produkt.asp?id=698

Dette højttalersystem er et ret billigt. F.eks. er subwooferen's frekvensområde ikke noget at råbe hurra for: 90 - 120HZ er slet ikke nok til en bare lidt overbevisende bas gengivelse synes jeg personligt.

Men hvis du er glad for lyden, så er det bare okay. Det er dine ører der bestemmer.

Med hensyn til om hvad du skal købe først, tror jeg personligt at jeg ville købe en forstærker først. Det kommer meget an på hvor meget du vil ofre, så hvis du giver lidt flere oplysninger om hvad du har og påtænker at købe ville det være fjong

Til top Vis tChAd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tChAd

Bugs
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 08 November 2003 kl. 20:15 | IP-adresse registreret  

Hvad er det for en receiver du påtænker at købe?

Ikke nogen bestemt, blot den understøtter 5.1 surround. I øjeblikket har jeg en sony str-de405, som jeg faktisk er godt tilfreds med (blot det lille minus at den kun klarer proLogic surround)

Jeg ved godt at det ville være fornuftigt at købe en forstærker først, men nu er der blot den lille detalje i vores hjem at jeg ikke bor her alene, og konen har allerede smidt vores 5 højttalere ud med ordre til mig om at finde nogle mindre og pænere. Derfor tænkte jeg på en subwoofer og 5 satelitter.

Jeg er på ingen måde lydfanatiker, og er en af de fjolser der sagtens kunne leve med et sæt Bilka højttalere og også være tilfreds med valget efterfølgende. Jeg er blot i tvivl om jeg kan sætte et 5.1 højttalersæt til min receiver.

Til top Vis Bugs's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bugs

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes