| Forfatter |
|
KennethB Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 305
|
| Sendt: 17 Marts 2006 kl. 12:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skal om ca. 1,5 måned ud og købe højttalere, men er meget forvirret over hvilke der er bedst til prisen  Synes altid der står at en højttaler er noget af det bedste til prisen  Men jeg har kig på følgende: XTZ 99 W2MT XTZ 99 WMT (Er diskanten på denne ikke bedre end på W2MT, for den kommer jo fra en model der er dyrere en W2MT?) Dali Evidence 470 (brugt) Audiovector C2 (brugt) Audio Pro Black Diamond v.2 B&W CDM-1 (Brugt) Jeg går mest efter en meget detaljeret lyd, og ikke så meget efter bassen. Men den skal selvfølgelig kunne spille med en nogenlunde bund  Vil gerne høre jeres erfaringer med de forskellige højttalere, og hvilken der vil passe bedst til mit behov. De skal spilles op af en Thule IA 100B, i et rum på ca. 4 x 3 m. Mvh KennethB
__________________ Mvh KennethB
Aurum Cantus Leisure 2 SE - Jolida 1501A
|
| Til top |
|
| |
Jdluxe Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 283
|
| Sendt: 17 Marts 2006 kl. 12:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har spillet på mine C2'er i 5 år nu, og jeg er meget tilfreds med dem, det er lyd ud af "kassen" og fornuftig bund (afhænger af kabler)
Har dog skiftet diskanten ud, og det gav en bedre defination af optagerummet... men de vil gerne have en forstærker med power (strøm stærk) da de er noget "gumpetunge"
Umiddelbart et godt match til din Thule, som jeg dog ikke kender/har prøvet på mine C2'er.
|
| Til top |
|
| |
KennethB Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Marts 2006 kl. 12:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jdluxe skrev:
Jeg har spillet på mine C2'er i 5 år nu, og jeg er meget tilfreds med dem, det er lyd ud af "kassen" og fornuftig bund (afhænger af kabler)
Har dog skiftet diskanten ud, og det gav en bedre defination af optagerummet... men de vil gerne have en forstærker med power (strøm stærk) da de er noget "gumpetunge"
Umiddelbart et godt match til din Thule, som jeg dog ikke kender/har prøvet på mine C2'er. |
|
|
Lyder godt  Er i hvert fald rigtig pæne, men tror du at de vil trives på 12m^2? Mvh KennethB
|
| Til top |
|
| |
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
| Sendt: 17 Marts 2006 kl. 13:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har sendt dig en pb
__________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 17 Marts 2006 kl. 13:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Audio Pro Black er en god højttaler, men ikke specielt detaljeret. Den har en god lidt svulmende bas og et generelt behageligt lydbillede.
Dali Evidence tror jeg mere er det du søger. Den har en god stram bund, og et ganske detaljeret lydbillede uden at den bliver analystisk. Finish er desuden rigtig god, og klart bedre en Audio Pro, der nemt bliver ridset.
|
| Til top |
|
| |
tadman Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 438
|
| Sendt: 17 Marts 2006 kl. 13:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
KennethB skrev:
Jeg skal om ca. 1,5 måned ud og købe højttalere, men er meget forvirret over hvilke der er bedst til prisen Synes altid der står at en højttaler er noget af det bedste til prisen
Men jeg har kig på følgende: XTZ 99 W2MT XTZ 99 WMT (Er diskanten på denne ikke bedre end på W2MT, for den kommer jo fra en model der er dyrere en W2MT?) Dali Evidence 470 (brugt) Audiovector C2 (brugt) Audio Pro Black Diamond v.2 B&W CDM-1 (Brugt)
Jeg går mest efter en meget detaljeret lyd, og ikke så meget efter bassen. Men den skal selvfølgelig kunne spille med en nogenlunde bund
Vil gerne høre jeres erfaringer med de forskellige højttalere, og hvilken der vil passe bedst til mit behov.
De skal spilles op af en Thule IA 100B, i et rum på ca. 4 x 3 m.
Mvh KennethB
Hej
Hvad med de mnye Pioneer ht??
Eller evt. deres storebror TAD. Se på TSM-300 der er fremragende og billig! Der er hul igennem for sure!
vh
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
KennethB Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Marts 2006 kl. 13:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm, Dali Evidence ser absolut fornuftig ud, og har da også fået fine anmeldelser. De ligger vidst på ca. 4000 brugt, og den pris passer mig fint
|
| Til top |
|
| |
KennethB Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Marts 2006 kl. 15:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er blevet tilbudt et sæt Elac EL 121 Jet, til 4500, er der nogen der kender dem? Og ved hvordan de yder ifht Evidence eller XTZ? Jeg syntes dog at XTZ og Evidence har en stor fordel når man snakker om design  Mvh KennethB
|
| Til top |
|
| |
André Jensen Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2153
|
| Sendt: 17 Marts 2006 kl. 15:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis det er denne her du er blevet tilbudt for 4500, er du ihvertfald sikkeret en detaljeret top. Og XTZerne har ikke bånddiskanter, så jeg vil tro Elacen er lidt foran her.

MVH
|
| Til top |
|
| |
KennethB Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Marts 2006 kl. 16:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jep det er den, men bare i en eller anden lys træsort... Hvor meget mere detaljeret en evidence er den? For syntes ikke den er specielt køn...
|
| Til top |
|
| |
Dejen Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 17 Marts 2006 kl. 16:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du kan finde et sæt brugte Von Schweikert VR1-standerhøjttalere indenfor budgettet, skulle du tage at lytte lidt til dem.
http://www.vonschweikert.com/vr1.html
De står vist i 9K/sæt, men kan måske findes brugt. I al fald gør storebrødrene VR2 og VR4jr rigtig meget meget rigtigt i sammenligning med eks. prismæssigt tilsvarende Audiovector-modeller.
MVH __________________ Audia Flight CD TWO
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
|
| Til top |
|
| |
KennethB Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Marts 2006 kl. 16:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ser skam gode ud, men tror det er umuligt at finde dem brugt, kunne kun finde en campingvogn i det mærke   Men i hvert fald tak til alle jer der har skrevet ind til videre   Mvh KennethB
|
| Til top |
|
| |
KennethB Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Marts 2006 kl. 23:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med Kef iQ 3? Nogen der ved hvad den koster i danmark? Ved kun at ca. vil koste lidt under 3k i sverige med fragt
|
| Til top |
|
| |