| Forfatter |
|
piobyte Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2169
|
| Sendt: 17 Marts 2006 kl. 16:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pga. lytterum går jeg ofte med tanker om at udskifte mine B&W 801 med et par mindre ht´ere og ønsker jeres forslag til et sæt der går dybt, har høj belastbarhed og er rimelig forstærkervenlige . Jeg forestiller mig en pris på 10-20 kg , gerne brugt og måske ældre da det absolut ikke afskrækker mig de har nogle år på bagen.
Det er så hulens svært at vælge B&W´erne fra , men de er ikke så nemme at placere i min stue. __________________ http://www.piobyte.dk/MSV2
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 17 Marts 2006 kl. 17:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når du nu er så glad for 801'erne hvorfor så ikke få fat i et par 802'er?
__________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
Bradman Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1091
|
| Sendt: 17 Marts 2006 kl. 17:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej der..
Nu er 801eren også en ordenlig fætter som kan lide masser af plads. Jeg har haft 802Feren, og den er generelt noget mere pladseringsvenlig. Bassen lever lidt mere op på 802eren og de skal ikke have en carport mellem højttaleren og bagvæggen. Jeg vil nok kigge efter en 802 serie 2.......evt serie 3. De fåes til ca 10.000 kr. eller mindre. 802eren er også "hjemme udgaven" af 801.
/pb
__________________ NSR/Gianelli - two stroke retro
|
| Til top |
|
| |
piobyte Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Marts 2006 kl. 17:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Juul skrev:
| Når du nu er så glad for 801'erne hvorfor så ikke få fat i et par 802'er? |
|
|
Jeg har aldrig været helt tro mod den gamle 802´er heller ikke i serie 3 udgaven , jeg mener den mangler krop og punch men måske skal jeg prøve at fokusere mere på det nyere og så se hvor man havner økonomisk. __________________ http://www.piobyte.dk/MSV2
|
| Til top |
|
| |
Bradman Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Marts 2006 kl. 10:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej..
Det vil være naturlig at der mindre "punch" i 801eren, den har trods alt et større kabinet og ca 100% mere membranareal. Så hvis der er lidt mindre punch eller pondus med 802eren, så er det også det som betyder den er til at placerer.....blot min pointe, men der er jo tonsvis af højttalere at vælge imellem. Take your pick...
Mvh __________________ NSR/Gianelli - two stroke retro
|
| Til top |
|
| |
Bradman Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Marts 2006 kl. 10:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
PS: Jeg mente selvfølgelig at der er mindre pondus på 802 ifht. 801..
__________________ NSR/Gianelli - two stroke retro
|
| Til top |
|
| |
Træmanden Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 153
|
| Sendt: 18 Marts 2006 kl. 10:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vienna Strauss , er i øjeblikket til at købe til en kanon pris i øjeblikket , har selv Mahler , kan varmt anbefale Vienna , på den Strauss kommer du bestemt ikke til at savne bund , samtidig får du en impulsvillighed der siger spar to.
|
| Til top |
|
| |
piobyte Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Marts 2006 kl. 11:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bradford skrev:
| PS: Jeg mente selvfølgelig at der er mindre pondus på 802 ifht. 801.. |
|
|
Hej Bradford , jeg læste hvad du mente  __________________ http://www.piobyte.dk/MSV2
|
| Til top |
|
| |
piobyte Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Marts 2006 kl. 11:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Træmanden skrev:
| Vienna Strauss , er i øjeblikket til at købe til en kanon pris i øjeblikket , har selv Mahler , kan varmt anbefale Vienna , på den Strauss kommer du bestemt ikke til at savne bund , samtidig får du en impulsvillighed der siger spar to. |
|
|
Jeg har besøgt Jensen flere gange og også hørt Mahler og den har det meste af det jeg søger , men den kræver også en del luft til siderne og bagud. Jeg kunne forestille mig ar Strauss stiller samme krav til rum.
Måske skal jeg se efter en lille 2 vejs bulldog på standere og så igen gå på kompromis med nogle ting , Jeg tror egentlig mit lytterum er bedre med en mindre ht, men så ryger , buksebenseffekten, sig nok en tur 
__________________ http://www.piobyte.dk/MSV2
|
| Til top |
|
| |
Knoxville Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1708
|
| Sendt: 18 Marts 2006 kl. 14:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ellers måske nogle b&W cdm et eller andet, af nyere kaliber ?
Strauss er en god højttaler, rigtig god, men skal have lidt plads til siderne...
__________________ Med Venlig Hilsen
|
| Til top |
|
| |
Haugaard Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 924
|
| Sendt: 18 Marts 2006 kl. 14:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
piobyte skrev:
Træmanden skrev:
| Vienna Strauss , er i øjeblikket til at købe til en kanon pris i øjeblikket , har selv Mahler , kan varmt anbefale Vienna , på den Strauss kommer du bestemt ikke til at savne bund , samtidig får du en impulsvillighed der siger spar to. |
|
|
Jeg har besøgt Jensen flere gange og også hørt Mahler og den har det meste af det jeg søger , men den kræver også en del luft til siderne og bagud. Jeg kunne forestille mig ar Strauss stiller samme krav til rum.
Måske skal jeg se efter en lille 2 vejs bulldog på standere og så igen gå på kompromis med nogle ting , Jeg tror egentlig mit lytterum er bedre med en mindre ht, men så ryger , buksebenseffekten, sig nok en tur 
|
|
|
Hej Piobyte,
Har du haft fornøjelsen af VA Beethoven CG hos Jensen? Jeg har i mange år skraldgrinet af min svogers forskellige Bose højtalere med det resultat at han har anskaffet sig et sæt Beethoven. Der har han godt nok lukket kæften på mig!
Jeg gætter på at de er mere placeringsvenlige end Strauss og Mahler men de har masser af "buksebenseffekt" det lover jeg dig.
Haugaard
|
| Til top |
|
| |
piobyte Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Marts 2006 kl. 14:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Knoxville skrev:
|
Ellers måske nogle b&W cdm et eller andet, af nyere kaliber ?
Strauss er en god højttaler, rigtig god, men skal have lidt plads til siderne...
|
|
|
Det kan da være jeg skal prøve at give B&W 804S et lyt den har fået af konen __________________ http://www.piobyte.dk/MSV2
|
| Til top |
|
| |
piobyte Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Marts 2006 kl. 14:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Haugaard skrev:
piobyte skrev:
Træmanden skrev:
|
|
|
|
|
Hej Piobyte,
Har du haft fornøjelsen af VA Beethoven CG hos Jensen? Jeg har i mange år skraldgrinet af min svogers forskellige Bose højtalere med det resultat at han har anskaffet sig et sæt Beethoven. Der har han godt nok lukket kæften på mig!
Jeg gætter på at de er mere placeringsvenlige end Strauss og Mahler men de har masser af "buksebenseffekt" det lover jeg dig.
Haugaard
|
|
|
Jeg har kun hørt Strauss og Mahler ved Jensen så jeg har alle de mindre til gode, det sker vel i Vejle fremover ? Jeg kunne godt tænke mig at høre Haydn grand med en Velodyne også __________________ http://www.piobyte.dk/MSV2
|
| Til top |
|
| |
ChristianK Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1160
|
| Sendt: 18 Marts 2006 kl. 15:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kunne jeg også godt :D Men de spiller nu også fortræffeligt uden sub :) Men ja, du mangler "buksebenseffekten" ;)
|
| Til top |
|
| |
piobyte Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Marts 2006 kl. 15:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
ChristianK skrev:
| Kunne jeg også godt :D Men de spiller nu også fortræffeligt uden sub :) Men ja, du mangler "buksebenseffekten" ;) |
|
|
Ja jeg må nok runde Vejle på lørdag og så er jeg jo halvvejs ved TC og klubben i Århus , så kunne det blive en hel hyggelig skovtur .  __________________ http://www.piobyte.dk/MSV2
|
| Til top |
|
| |
ChristianK Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1160
|
| Sendt: 18 Marts 2006 kl. 15:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe ja :D Du må godt melde tilbage på oplevelsen med Haydn med Velodyne
|
| Til top |
|
| |
Knoxville Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1708
|
| Sendt: 18 Marts 2006 kl. 18:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
he he, ja det lader til at blive en spændende jagt .o)
__________________ Med Venlig Hilsen
|
| Til top |
|
| |
Jørgen Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 355
|
| Sendt: 20 Marts 2006 kl. 12:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du har plads til B&W 803S, så prøv lige dem også. De spiller sådan som du beskriver, og mere til..
|
| Til top |
|
| |
piobyte Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Marts 2006 kl. 12:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jørgen skrev:
| Hvis du har plads til B&W 803S, så prøv lige dem også. De spiller sådan som du beskriver, og mere til.. |
|
|
Den er også med i overvejelserne , flot ht. __________________ http://www.piobyte.dk/MSV2
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 20 Marts 2006 kl. 12:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Eller hva' med et sæt Aurum Cantus M-103 m. bånddiskant? Bassen fra 801'eren kommer du sikkert til at savne (selvom M-103 går dybt), men jeg vil vædde med, at du vil synes godt om bånddiskanten på M-103. Ellers er der jo også Aurum Cantus Music Goddess I/II eller Harmony. Moon River II har de vidst hos Hifi4You. "Schrammelll" har haft et sæt, som han var MEGET tilfredse med. Jeg kender dog desværre ikke priserne på sidst nævnte, men mon ikke du kan forhøre dig hos Ardency Audio eller Hifi4You?
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |