Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 23:56   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: B&W 801 alternativ (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
piobyte
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 17 Marts 2006 kl. 16:35 | IP-adresse registreret  

Pga. lytterum går jeg ofte med tanker om at udskifte mine B&W 801  med et par mindre ht´ere  og ønsker jeres forslag til et sæt der  går dybt, har høj belastbarhed og er rimelig forstærkervenlige . Jeg forestiller mig en pris på 10-20 kg , gerne brugt og måske ældre da det absolut ikke afskrækker mig de har nogle år på bagen.

Det er så hulens svært at vælge B&W´erne fra , men de er ikke så nemme at placere i min stue.

Til top Vis piobyte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af piobyte Besøg piobyte's Websted

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 17 Marts 2006 kl. 17:12 | IP-adresse registreret  

Når du nu er så glad for 801'erne hvorfor så ikke få fat i et par 802'er?

Bradman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005
Sendt: 17 Marts 2006 kl. 17:16 | IP-adresse registreret  

Hej der..

Nu er 801eren også en ordenlig fætter som kan lide masser af plads. Jeg har haft 802Feren, og den er generelt noget mere pladseringsvenlig. Bassen lever lidt mere op på 802eren og de skal ikke have en carport mellem højttaleren og bagvæggen. Jeg vil nok kigge efter en 802 serie 2.......evt serie 3. De fåes til ca 10.000 kr. eller mindre. 802eren er også "hjemme udgaven" af 801.

/pb

piobyte
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Marts 2006 kl. 17:56 | IP-adresse registreret  

Jesper Juul skrev:
Når du nu er så glad for 801'erne hvorfor så ikke få fat i et par 802'er?

Jeg har aldrig været helt tro mod den gamle 802´er heller ikke i serie 3 udgaven , jeg mener den mangler krop og punch  men måske  skal jeg prøve at fokusere mere på det nyere og så se hvor man havner økonomisk.

Til top Vis piobyte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af piobyte Besøg piobyte's Websted

Bradman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Marts 2006 kl. 10:34 | IP-adresse registreret  

Hej..

Det vil være naturlig at der mindre "punch" i 801eren, den har trods alt et større kabinet og ca 100% mere membranareal. Så hvis der er lidt mindre punch eller pondus med 802eren, så er det også det som betyder den er til at placerer.....blot min pointe, men der er jo tonsvis af højttalere at vælge imellem. Take your pick...

Mvh

Bradman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Marts 2006 kl. 10:35 | IP-adresse registreret  

PS: Jeg mente selvfølgelig at der er mindre pondus på 802 ifht. 801..

Træmanden
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2006
Sendt: 18 Marts 2006 kl. 10:57 | IP-adresse registreret  

Vienna Strauss , er i øjeblikket til at købe til en kanon pris i øjeblikket , har selv Mahler , kan varmt anbefale Vienna , på den Strauss kommer du bestemt ikke til at savne bund , samtidig får du en impulsvillighed der siger spar to.
Til top Vis Træmanden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Træmanden

piobyte
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Marts 2006 kl. 11:13 | IP-adresse registreret  

Bradford skrev:
PS: Jeg mente selvfølgelig at der er mindre pondus på 802 ifht. 801..

Hej Bradford , jeg  læste hvad du mente 

piobyte
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Marts 2006 kl. 11:20 | IP-adresse registreret  

Træmanden skrev:
Vienna Strauss , er i øjeblikket til at købe til en kanon pris i øjeblikket , har selv Mahler , kan varmt anbefale Vienna , på den Strauss kommer du bestemt ikke til at savne bund , samtidig får du en impulsvillighed der siger spar to.

Jeg har besøgt Jensen flere gange og også hørt Mahler og den har det meste af det  jeg søger , men  den kræver også en del luft til siderne og bagud. Jeg kunne forestille mig ar Strauss stiller samme krav til rum.

Måske skal jeg se efter en lille 2 vejs bulldog på standere  og så igen gå på kompromis med nogle ting , Jeg tror egentlig mit lytterum er bedre med en mindre ht, men så ryger , buksebenseffekten, sig nok en tur 

Knoxville
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 18 Marts 2006 kl. 14:26 | IP-adresse registreret  

Ellers måske nogle b&W cdm et eller andet, af nyere kaliber ?

Strauss er en god højttaler, rigtig god, men skal have lidt plads til siderne...

Haugaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 18 Marts 2006 kl. 14:31 | IP-adresse registreret  

piobyte skrev:

Træmanden skrev:

Jeg har besøgt Jensen flere gange og også hørt Mahler og den har det meste af det  jeg søger , men  den kræver også en del luft til siderne og bagud. Jeg kunne forestille mig ar Strauss stiller samme krav til rum.

Måske skal jeg se efter en lille 2 vejs bulldog på standere  og så igen gå på kompromis med nogle ting , Jeg tror egentlig mit lytterum er bedre med en mindre ht, men så ryger , buksebenseffekten, sig nok en tur 

Hej Piobyte,

Har du haft fornøjelsen af VA Beethoven CG hos Jensen? Jeg har i mange år skraldgrinet af min svogers forskellige Bose højtalere med det resultat at han har anskaffet sig et sæt Beethoven.  Der har han godt nok lukket kæften på mig!

Jeg gætter på at de er mere placeringsvenlige end Strauss og Mahler men de har masser af "buksebenseffekt" det lover jeg dig.

Haugaard

Til top Vis Haugaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Haugaard Besøg Haugaard's Websted

piobyte
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Marts 2006 kl. 14:38 | IP-adresse registreret  

Knoxville skrev:

Ellers måske nogle b&W cdm et eller andet, af nyere kaliber ?

Strauss er en god højttaler, rigtig god, men skal have lidt plads til siderne...

Det kan da være jeg skal prøve at give B&W 804S et lyt  den har fået  af konen

piobyte
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Marts 2006 kl. 14:44 | IP-adresse registreret  

Haugaard skrev:
piobyte skrev:

Træmanden skrev:

Hej Piobyte,

Har du haft fornøjelsen af VA Beethoven CG hos Jensen? Jeg har i mange år skraldgrinet af min svogers forskellige Bose højtalere med det resultat at han har anskaffet sig et sæt Beethoven.  Der har han godt nok lukket kæften på mig!

Jeg gætter på at de er mere placeringsvenlige end Strauss og Mahler men de har masser af "buksebenseffekt" det lover jeg dig.

Haugaard

Jeg har kun hørt Strauss og Mahler ved Jensen så jeg har alle de mindre til gode, det sker vel i Vejle fremover ?  Jeg kunne godt tænke mig at høre  Haydn grand med en Velodyne  også

ChristianK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 18 Marts 2006 kl. 15:43 | IP-adresse registreret  

Kunne jeg også godt :D Men de spiller nu også fortræffeligt uden sub :) Men ja, du mangler "buksebenseffekten" ;)
Til top Vis ChristianK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ChristianK

piobyte
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Marts 2006 kl. 15:50 | IP-adresse registreret  

ChristianK skrev:
Kunne jeg også godt :D Men de spiller nu også fortræffeligt uden sub :) Men ja, du mangler "buksebenseffekten" ;)

Ja jeg må nok runde Vejle på lørdag og så er jeg jo halvvejs ved  TC og klubben i Århus , så kunne det blive en hel hyggelig skovtur .

ChristianK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 18 Marts 2006 kl. 15:52 | IP-adresse registreret  

Hehe ja :D Du må godt melde tilbage på oplevelsen med Haydn med Velodyne

Til top Vis ChristianK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ChristianK

Knoxville
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 18 Marts 2006 kl. 18:18 | IP-adresse registreret  

he he, ja det lader til at blive en spændende jagt .o)

Jørgen
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 20 Marts 2006 kl. 12:05 | IP-adresse registreret  

Hvis du har plads til B&W 803S, så prøv lige dem også. De spiller sådan som du beskriver, og mere til..
Til top Vis Jørgen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jørgen

piobyte
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Marts 2006 kl. 12:11 | IP-adresse registreret  

Jørgen skrev:
Hvis du har plads til B&W 803S, så prøv lige dem også. De spiller sådan som du beskriver, og mere til..

Den er også med i overvejelserne , flot ht.

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 20 Marts 2006 kl. 12:29 | IP-adresse registreret  

Eller hva' med et sæt Aurum Cantus M-103 m. bånddiskant? Bassen fra 801'eren kommer du sikkert til at savne (selvom M-103 går dybt), men jeg vil vædde med, at du vil synes godt om bånddiskanten på M-103. Ellers er der jo også Aurum Cantus Music Goddess I/II eller Harmony. Moon River II har de vidst hos Hifi4You. "Schrammelll" har haft et sæt, som han var MEGET tilfredse med.

Jeg kender dog desværre ikke priserne på sidst nævnte, men mon ikke du kan forhøre dig hos Ardency Audio eller Hifi4You?

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes