Bruger siden: 10 Marts 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 5
Sendt: 28 Marts 2006 kl. 16:37 | IP-adresse registreret
Hey allesammen.
Jeg står i lidt af et dilemma: jeg har to Dali Concept 8 højttalere som front der indgår i et surround system. Jeg har dog ingen subwoofer og her er mit problem: jeg mangler lige den lille ekstra "punch" for at anlægget er fuldendt. Problemet er bare at Dali Concept sub'en på 12" og 160watt er for stor til min stue (25m2) Derfor overvejer jeg at købe enten en 10" eller en 12" subwoofer fra mærket "Gale" i stedet som ikke er nær så kraftig- lige for at få lidt ekstra. Derfor vil jeg høre jer HiFi-kammerater om I kan være til hjælp og give mig nogle gode råd...?
Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
Sendt: 28 Marts 2006 kl. 16:56 | IP-adresse registreret
Det kan jeg da hurtigt svare dig på. Du skal købe den concept sub. Den er overhovedet ikke for stor. Den vil spille mere overbevisende end de to fra Gale du har kig på. Fordelen ved en "kraftig" sub som Concepten er at du ikke behøver at spille højt på den. Det vil sige at den spiller med overskud og ikke vil blive presset på samme måde som de andre, hvilket også resulterer i et mere sammenhængende og homogent lydbillede
MVH WRONG
__________________ Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
Bruger siden: 10 Marts 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 5
Sendt: 28 Marts 2006 kl. 17:08 | IP-adresse registreret
Jeg ville mere end gerne ha' Concept Sub'en, men grunden til at jeg har overvejet en Gale er også meget pga. at når jeg ser film på et lidt "lavere" niveau mangler jeg en smule bas. Mangler OVERHOVEDET ingen bas når jeg fyrer op for højttalerne. Det er mere når jeg spiller lavt og så er det jeg overvejde at købe en lille sub til at "nøjes" med. Bor nemlig på 2. sal i et lejlighedskompleks så det er begrænset hvor meget rabalder jeg ka lave
Selvfølgelig vil jeg hellere have Concept Sub'en, men den har jeg også planer om at købe når jeg engang flytter i hus.
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum