Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 06:18   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: 2 vejs / 3 vejs højtalere, forskellen ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Vittel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline
Sendt: 11 November 2003 kl. 12:15 | IP-adresse registreret  

Hejsa.

Jeg står overfor at skal købe nyt grej, og der er lige en (eller rettere 3) ting jeg gerne vil have på det rene.

Hvor stor er forskellen på 2 og 3 vejs højtalere, jeg tænker både på det rent tekniske og selvfølgelig også lyden.

De to forskellige producenter jeg har overvejet at bruge er JBL eller Gale.

For så vidt angår JBL vil jeg bruge det de har i Northridge serien.

Gale er væsentligt billgere, men hvis der reelt set ikke er den store forskel på de to er jeg ligeglad med om der står Gale eller JBL på mine højtalere. Er der nogen der kan svare på det ? - betaler man meget for navnet når man køber JBL ?

Til top Vis Vittel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vittel Besøg Vittel's Websted

Niels Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Sendt: 11 November 2003 kl. 13:38 | IP-adresse registreret  

Mange 2 vejs spiller bedre end 3 vejs, men det er jo umuligt at generalisere, du må jo høre dem !   Det værste du kan gøre er at købe højttalere du ikke har hørt, det bliver som at købe en jakke du ikke ved størrelsen på !  Måske passer det ikke til dig.  Jeg er hverken til JBL eller Gale, men at du får meget for pengene i Gale er der ikke tvivl om.  Prøv at checke Audio Pro, her får du det absolut bedste pris/kvalitet forhold, det er den vejen jeg ville gå. Også Dali kan du jo se på.  Husk blot at, som altid, jo mere du betaler desto bedre kvalitet får du og du skulle jo gerne leve med dit valg længe....

Hilsen Niels.

Til top Vis Niels Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Niels Nielsen

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes