Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2026 | 13:56   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Højtalere til surround, hvilke? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
lunde
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 December 2005
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 15 April 2006 kl. 14:40 | IP-adresse registreret  

Hejsa,
Jeg skal til at have nye højtalere til mit anlæg, og jeg har pt. dette sæt S-V510 fra Pioneer

Jeg vil gerne have et sæt der ikke fylder så meget som disse store gulvhøjtalere, evt. nogle tynde slanke nogle. Hvad skal jeg kigge efter? Hvilke fabrikanter?

Mangler virkelig noget hjælp her...

/lunde
Til top Vis lunde's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lunde

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 16 April 2006 kl. 15:21 | IP-adresse registreret  

Hvilken pris snakker vi om?
Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

lunde
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 April 2006 kl. 17:53 | IP-adresse registreret  

Jeg har vel ca. 12000 at gøre godt med, men ved ik om jeg skal høbe et "færdigt" home cinema system hvortil jeg bruger alle pengene, hvor der er en DVD/forstærker + 5.1 højtalere og sub.

Eller om jeg skal købe Pioneer VSX-1015-S forstærker, og så bare de sidste 6-8000 til et sæt 5.1 højtalere + sub.

Clemmensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 September 2004
Sendt: 16 April 2006 kl. 18:13 | IP-adresse registreret  

Jeg ville købe en god surround reciever og et par gode front højtalere til at starte med. Så kan du tilkøbe center, baghøjtalere osv. når pengene er der til det, for du får altså ikke noget videre godt 5.1 sæt for 6-8000kr.
Til top Vis Clemmensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Clemmensen

lunde
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 April 2006 kl. 18:47 | IP-adresse registreret  

Clemmensen skrev:
Jeg ville købe en god surround reciever og et par gode front højtalere til at starte med. Så kan du tilkøbe center, baghøjtalere osv. når pengene er der til det, for du får altså ikke noget videre godt 5.1 sæt for 6-8000kr.

Den Pioneer VSX-1015-S skulle også være ret god, den første THX godkendte surroundforstærker, det var den jeg havde tænkt mig at købe til min anlæg.

Hvad skal jeg kigge efter af mærker, hvis jeg starter med at købe 2 fronthøjtalere? De skal helst ikke være for store og fylde for meget, men må meget gerne være gode til både film og musik.  

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 16 April 2006 kl. 19:59 | IP-adresse registreret  

Hvis du er villig til at købe brugt kan du komme langt for 6-8000!
Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

lunde
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 April 2006 kl. 20:01 | IP-adresse registreret  

Ascari skrev:
Hvis du er villig til at købe brugt kan du komme langt for 6-8000!

Har ikke noget imod at købe brugt, bare det virker...Men ved bare ikke hvilke mærker/modeller jeg skal kigge efter, bare det spiller godt til film og musik

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 16 April 2006 kl. 20:56 | IP-adresse registreret  

Jeg ville holde mig langt væk fra Pioneer's højttaler hvis jeg var dig, bevares de er kanon til at lave plasma og DVD'ere - men højttalere har de aldrig kunne lave

Med et budget på ca. 12k ville jeg straks kigge på noget Audiovector, DLS, Dynaudio eller måske Monitor Audio som alle har det til fælles at de laver langt bedre højttalere end Pioneer  

Men kigger du på brugtmarkedet kommer meget langt for 12k, problemet er bare at få matchet tingene sammen når det er brugt fordi der findes næsten ingen seriøse surround højttalersytemer til salg brugte, men mit råd vil være at tage ud og lytte på en række forskellige mærker og find ud af hvad du kan lide og koncentrer dig så om det mærke og opbyg dit surround system ud fra det  

lunde
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 April 2006 kl. 21:00 | IP-adresse registreret  

Acer skrev:

Jeg ville holde mig langt væk fra Pioneer's højttaler hvis jeg var dig, bevares de er kanon til at lave plasma og DVD'ere - men højttalere har de aldrig kunne lave

Med et budget på ca. 12k ville jeg straks kigge på noget Audiovector, DLS, Dynaudio eller måske Monitor Audio som alle har det til fælles at de laver langt bedre højttalere end Pioneer  

Men kigger du på brugtmarkedet kommer meget langt for 12k, problemet er bare at få matchet tingene sammen når det er brugt fordi der findes næsten ingen seriøse surround højttalersytemer til salg brugte, men mit råd vil være at tage ud og lytte på en række forskellige mærker og find ud af hvad du kan lide og koncentrer dig så om det mærke og opbyg dit surround system ud fra det  

Hehe, min plan var nu heller ik at købe pioneer højtalere igen, hvis jeg skulle bygge noget op fra bunden af :) Jeg er kommmet frem til, at jeg vil købe mig vsx-1015-s forstærkeren fra pioneer, den skulle være den bedste i prisklassen.

Hvis jeg køber den, så har jeg ca-6-8000 kr tilbage, og for dem ville jeg gerne komme så langt med et højtalersystem som jeg kan, og selvfølgelig starte med de 2 fronthøjtalere. Har hørt godt som System Audio, Dali og Audio Vector. Jeg vil gerne have nogle der ik fylder hele stuen, og som er pæne samtidig. Kan i anbefale en serie jeg skal kigge nærmere på indenfor nogle af disse mærker?

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 16 April 2006 kl. 21:14 | IP-adresse registreret  

Lægger du meget vægt på basgengivelse ? Hvis ja så ville jeg gå langt uden om System Audio medmindre det er Explorer modellen vi snakker om, men det rækker budgettet vist ikke til  

Dali er jo oplagt da der findes så mange brugte på markedet og det er også en god speaker, men jeg syntes ikke du skal lade dig selv snyde for et lyt på Audiovector (jeg har dem ikke selv blot for god ordens skyld ) - her får du altså meget lyd for pengene, såvel nyt som brugt. De er meget "fremme i skoene" og har har en engarende og "levende" lyd så hvis man er til live-fornemmelse så er de klart anbefalelseværdige . Dali (dem har jeg så til gengæld selv ) syntes jeg ikke rigtigt fungerer i den prisklasse du kigger i (no offence), så ville jeg meget hellere vælge Dynaudio    

lunde
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 April 2006 kl. 21:41 | IP-adresse registreret  

Acer skrev:

Lægger du meget vægt på basgengivelse ? Hvis ja så ville jeg gå langt uden om System Audio medmindre det er Explorer modellen vi snakker om, men det rækker budgettet vist ikke til  

Dali er jo oplagt da der findes så mange brugte på markedet og det er også en god speaker, men jeg syntes ikke du skal lade dig selv snyde for et lyt på Audiovector (jeg har dem ikke selv blot for god ordens skyld ) - her får du altså meget lyd for pengene, såvel nyt som brugt. De er meget "fremme i skoene" og har har en engarende og "levende" lyd så hvis man er til live-fornemmelse så er de klart anbefalelseværdige . Dali (dem har jeg så til gengæld selv ) syntes jeg ikke rigtigt fungerer i den prisklasse du kigger i (no offence), så ville jeg meget hellere vælge Dynaudio    

Når jeg ser film og tv, så vil jeg da gerne have en god basgengivelse i højtalerne, men betyder det så at jeg kan undervære subben? For ellers skal jeg da bare - med tiden - have sådan en til højtalersættet.

Hvis du anbefaler Audiovector og Dynaudio er de højtalere der ligger i mit prisleje, så vil jeg da lige smutte i HIFI-klubben på tirsdag og høre dem live :)

Jeg er ikke den største HIFI nørd, så vil bare gerne have et middelsæt, som afspiller gode film og musik. Hvilket prisleje skal jeg op i for at få et godt sæt 5.1 højtalere + evt. sub?

flaz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 16 April 2006 kl. 21:54 | IP-adresse registreret  

Hvis du starter med stereo højttalere i den prisklasse kunne et sæt b&w dm603 s3, brugt, være et godt bud. Jeg anbefaler dem, da jeg selv synes de spiller godt og at b&w generelt har en rigtig god lyd og god detaljeret diskant - jeg synes at b&w for lyden til at virke mere dimensioneret.

- dem kan du lytte til i hifiklubben også. De koster 7000kr for et sæt som nye, men findes billigere brugt. mener at have set dem til omkring 5000.

En receiver kunne fx være marantz sr 4600 til omkring 3000kr - dog ved jeg ikke om den er hel kraftig nok til b&w dm603 s3.

Til top Vis flaz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flaz

lunde
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 April 2006 kl. 22:17 | IP-adresse registreret  

flaz skrev:

Hvis du starter med stereo højttalere i den prisklasse kunne et sæt b&w dm603 s3, brugt, være et godt bud. Jeg anbefaler dem, da jeg selv synes de spiller godt og at b&w generelt har en rigtig god lyd og god detaljeret diskant - jeg synes at b&w for lyden til at virke mere dimensioneret.

- dem kan du lytte til i hifiklubben også. De koster 7000kr for et sæt som nye, men findes billigere brugt. mener at have set dem til omkring 5000.

En receiver kunne fx være marantz sr 4600 til omkring 3000kr - dog ved jeg ikke om den er hel kraftig nok til b&w dm603 s3.

Jeg kender ikke rigtigt til B&W højtalere, men har da set dem i HIFI-klubben, og når de står der, så må det da også være kram :) Så dem vil jeg da også kigge lidt nærmere på...

Ang. forstærker, har jeg besluttet mig for Pioneer VSX-1015-S da den passer til resten af mit system, og ser pænest ud at det er samme mærke, og at det passer sammen :)                       

RR77
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Marts 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 16 April 2006 kl. 22:22 | IP-adresse registreret  

Du kunne også overveje Yamaha. De laver nogle fantastiske HT'er til prisen.

Kig eventuelt på et sæt Yamaha NS-555 som front, NS-333 som bag og NSC-444 som center. Nypris på dette (priser set hos Tapeconnection pr. dags dato) løber op i 5.688,00 dkr. I den sorte pianolak-finish ser de ligeså godt ud som de spiller!

Uden at tage munden for fuld tror jeg du vil få svært ved at finde et alternativ til samme (eller den mange dobbelte) pris

Har selv været så tilfreds med dette sæt, at jeg overvejer at opgradere til den lidt større NS-777 gulv-HT'er.

http://forums.audioholics.com/forums/archive/index.php/t-957 6.html

http://www.audioreview.com/cat/speakers/floorstanding-speake rs/yamaha/PRD_173476_1594crx.aspx

RR

Til top Vis RR77's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RR77

KennethB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2005
Lokalitet: Odense
Sendt: 21 April 2006 kl. 18:44 | IP-adresse registreret  

Du kan ikke høre Audiovector og Dynaudio i hfk, så vidt jeg ved
Til top Vis KennethB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KennethB

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 22 April 2006 kl. 01:29 | IP-adresse registreret  

KennethB skrev:
Du kan ikke høre Audiovector og Dynaudio i hfk, så vidt jeg ved

Nej det bliver nok svært

Men det var måske en idé at lytte til Dali's Ikon serie, det er smalle og kompakte højttalere, men de spiller godt!

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB

ehb_elh
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 25 April 2006 kl. 17:26 | IP-adresse registreret  

jeg ville købe et af hifiklubbens færdige surround systemer

http://www.hifiklubben.com/DK/Produkter/Hoejttaler/Hoejttale rsystem/DALI_Concept_6_hoejttalersystem_.htm

og så en af subwooferne til i samme model så ligger du på 8000 kr. for højtalerne....

og så kan du vel tage en Denon 1706 den levere 7x 75W

http://www.hifiklubben.com/DK/Produkter/Surround_Sound/Recei ver/DENON_AVR-1706_surround_receiver_.htm

og så en NAD dvd den har et enormt godt billede.

http://www.hifiklubben.com/DK/Produkter/Surround_Sound/DVD-a fspiller/NAD_T524_DVD-afspiller_Graa.htm

så ligger vi på 12000-12500 kr.

Til top Vis ehb_elh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ehb_elh

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes