| Forfatter |
|
Riminime Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 18 April 2006 kl. 14:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle
Jeg går med overvejelse om at investere i nye højttalere til at supplere min netop indkøbte Cambridge Azur 540R surround forstærker (2X100 W eller 5X80 W) med matchende dvd.
Egentlig havde jeg tænkt mig noget kompakt, men er alligevel blevet lidt tændt på et fornuftige gulvhøjttalere. Jeg har i forvejen et Jamo sub-sæt som jeg har været glad for (kan ikke huske hvad det hedder, men det er den klassiske passive af slagsen med glasplade), men kunne godt tænke mig noget lidt bedre. Eventuelt kunne sat'erne bruges som baghøjttalere, da mine nuværende baghøjttalere er noget skrammel.
Jeg har kigget på Jamo D590 kirsebær og QLN 604 metal. Jeg synes begge er flotte højttalere på hver deres måde. Jeg har ikke rigtig haft lejlighed til at høre QLN'en ordentligt. Jeg har hørt Jamo'en og synes den virker ganske fin (måske en anelse vag i bassen, men jeg skal heller ikke have noget alt for buldre-agtigt, så det er ok). Begge kan i øjeblikket fås til ca. 5000 kr sættet. Jeg lægger vægt på gode allround egenskaber da jeg hører meget blandet musik fra opera til house. Jeg lægger også stor vægt på pæn finish (her har Jamo'en et lille plus da de umiddelbart ikke virker helt så store som QLN'en).
Men hvad siger I? Jamo eller QLN? Evt. gode anbefalinger til et sub-sæt til max 5000 kr (gerne med hele surround-løsningen så det matcher både mht. lyd og udseende), da jeg af pladshensyn stadig ikke helt har udelukket denne løsning.
På forhånd tak...
mvh
Jesper
|
| Til top |
|
| |
j6gun Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2005 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 28
|
| Sendt: 12 Maj 2007 kl. 21:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jesper
Har du bestemt dig? Jeg vil klart sige QLN 604 mkII!
Jeg har selv haft det Jamo sæt du omtaler (med glaspladen på subben) i snart 14 år. Så kunne det ikke mere. Jeg faldt over 604'eren og de anmeldelser jeg læste om den. Specielt den fra www.audiophile.no fik mig overbevist. Her knapt et år senere, har jeg ikke fortrudt!!! Lyden er fænomenal og jeg vil i gang med at opgradere resten af anlægget, så det matcher højtalerne i lydkvalitet.
Mht. finish så vælg 604 i "Eg" finish. Den er smadder flot og diskret. Min kone gik med til at have dem stående i stuen, og hun har også sagt at hun er imponeret over lyden (uden dog at gå i selvsving over den).
Mvh.
Niels-Christian
|
| Til top |
|
| |
Riminime Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Maj 2007 kl. 21:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Tak for dit svar.
Ja, jeg har besluttet mig. Jeg købte kort tid efter QLN sættet (i den lyse træ-farve). Lageret hos forhandleren skulle ryddes, og jeg fik dem derfor til en virkelig god pris.
Jeg er superglad for dem. De spiller flot og ser også rigtig godt ud. Særligt er jeg imponeret over den meget klare "sprøde" diskant. Eneste anke er at der godt måtte være lidt mere knald på bassen når man ser action-film, så måske de bliver suppleret med en lille sub på et tidspunkt. Men alt-i-alt er det et supergodt køb.
mvh Jesper
|
| Til top |
|
| |
j6gun Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Maj 2007 kl. 23:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
"lidt mere knald på bassen når man ser action-film"
Kan du ikke justere output set-up/signal på din DVD-afspiller, så den sender et mere bas-tungt signal til forstærkeren? Det ville være en let og elegant måde at få lidt mere saft på. (Eller skrue lidt op på bas-modulatoren på forstærkeren)
Jeg fik også mine til en meget favorabel pris; også et lager der skulle tømmes. Formodentligt samme lager...
Niels-Christian
|
| Til top |
|
| |
L.Ron.Harald Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 200
|
| Sendt: 14 Maj 2007 kl. 15:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Jeg er selv den glade ejer af et sæt QLN 601 MKII. som jeg bruger som baghøjtaler, som front har jeg et sæt Jamo S70, som jeg ikk er så begrejstret for.
Så jeg vil lige høre hvor QLN 604 kan købes??
L.Ron.Harald
|
| Til top |
|
| |
Riminime Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Maj 2007 kl. 16:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Niels-Christian: "Kan du ikke justere output set-up/signal på din DVD-afspiller, så den sender et mere bas-tungt signal til forstærkeren? Det ville være en let og elegant måde at få lidt mere saft på. (Eller skrue lidt op på bas-modulatoren på forstærkeren)"
Nej, desværre kan jeg ikke justere bas/diskant på min Cambridge-forstærker når jeg bruger dolby digital dekoderen. At justere output signalet fra dvd-afspilleren er heller ikke vellykket.
L.Ron.Harald: "Så jeg vil lige høre hvor QLN 604 kan købes??"
Jeg købte mine hos Hifiimport i Hillerød. Men de forhandler ikke længere QLN. Jeg ved ikke hvem der har overtaget importen af mærket (hvis det overhovedet er at få i DK).
mvh Jesper
|
| Til top |
|
| |
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
| Sendt: 14 Maj 2007 kl. 16:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ved ikke hvem der sælge QLN nu, men man kan ofte købe de meget undervurderede QLN højttalere for en slik på /ksb (men sig det ikke til nogen  ) __________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
| Til top |
|
| |
j6gun Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Maj 2007 kl. 18:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg købte også mine hos Hifiimport i Hillerød sidste år. De skulle have tømt deres lager og gav dem væk for en slik (under ½-nomal pris inkl. fragt).
Jeg har ikke kunnet finde andre importører/distributører i DK. Prøv at at besøge QLN's hjemmeside. Jeg tror de har en distributørliste.
Mvh.
Niels-Christian
|
| Til top |
|
| |
j6gun Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Maj 2007 kl. 18:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
www.qln.se under Retail Dealers. Der er en del i Norge og Sverige. HiFi Import tror jeg ikke fører dem mere.
Mvh.
/NC
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 15 Maj 2007 kl. 11:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg købte og mine 601'er hod hifi-import.dk da de skulle have tømt lageret.
Jeg skrev en mail til dem, men de kan ikk få flere hjem, så de foreslår jeg kontakter qln.
Har fundet en svensk side, hvor et sæt 604'er koster 6995 sv. kr syns måske det er lige overkanten, så jeg leder lidt videre.
Men tak for svarne
//L.Ron.Harald
|
| Til top |
|
| |
Wipeout Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2006 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 82
|
| Sendt: 15 Maj 2007 kl. 12:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 15 Maj 2007 kl. 16:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange tak for linket :-)
og tak for lån af tråden, håber det er ok.
//L.Ron.Harald
|
| Til top |
|
| |