Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 04:47   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Højttalere mm. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mchs
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juli 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 30 April 2006 kl. 16:07 | IP-adresse registreret  

Hej alle.

Jeg er ved at skyde mine Dali 450 (3-vejs) Rød serie af til fordel for Adio Pro Blue Diamond V.2 m. aktiv bass. Er der nogen af jer, der har kendskab til denne højttaler?
Samtidig har jeg opgraderet yderligere siden sidst jeg var herinde. DVS. at jeg har indkøbt en ny RIIA (havde HOLFI's Vitalus) den måtte dø til fordel for Project Tube. Jeg har indkøbt Vincents Hybrid Headphone-Amplifier and Preamplifier KHV-1, som jeg lytte til med stor fornøjelse i mine Sennheiser HD650. Jeg har desværre ikke taget billeder af dem endnu, så jeg kan ikke præsentere mine dele, men her er nogle links:

Vincent: http://www.vincent-tac.de/en/produkt/zubehoer/khv1.php

Project: http://www.hifix.co.uk/graphics/pics/medium/102134.jpg

Audio Pro: http://www.hifihuset.se/catalog/images/bilder/storbild_blue- diamond-v2.jpg 

Lyden af rør er blevet en prioritering for mig :-)
Michael

Rettet af moderator ( marked bruges til køb, salg og bytte )

Dr-Tricket
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Marts 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 30 April 2006 kl. 16:14 | IP-adresse registreret  

Jeg ejer selv et sæt, og er meget glade for mine. Der er dog et par ting du skal være opmærksom på før du køber dem. For det første er de bygget til at spille i store rum, men hos mig spiller de på 12 kvm. og det fungere sådan set fint. Det er først for ganske nylig jeg er blevet rigtig glad for dem, for det har taget mig over et halvt år at instille bassen så den passer perfekt til rummet, men når først det er gjort, så duer det bare. Ellers kan jeg kun sige at de spiller rigtig godt.

mchs
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juli 2005
Lokalitet: København
Sendt: 30 April 2006 kl. 23:14 | IP-adresse registreret  

Hej Kasper.

Tak for dit svar. Jeg har ca. samme plads til rådighed... ikke for meget, men OK. Ja, jeg kan godt forestille mig, at jeg vil få lidt indstillingsvanskeligheder, men det skal nu nok komme. Ligesom, at det må variere afhægig af musikken... Noget af min musik er ekstrem dyb, hvor andet er af en hel anden karakter.

I øvrigt en ganske dejlig opstilling du har fået samlet dig dér. Det er ganske seriøst af en på din alder. Flot gået. Jeg husker stadig mit anlæg da jeg var 17... det skiftede da jeg blev 18 til et mere seriøst Marantz anlæg med Avance højttalere - fulgt op af Bose 601 - derefter Dalien jeg endnu har. Det er først de senere år, jeg har fået øjnene (læs: ørerne) op for lyden af rør... Lækkert.

Vh Michael

Til top Vis mchs's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mchs

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes