| Forfatter |
|
CPH-R Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1700
|
| Sendt: 09 Maj 2006 kl. 10:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har købt følgende enheder:
2 stk. PM-2 mk I
2 stk. PM-2 mk II
2 stk. PM-4 LTD
2 stk. PM-6
Jeg har ikke den store erfaring med Lowther! men vil gerne lege lidt med dem, før jeg nok ender med at sælge dem igen
Sagen er nu bare!? alle skal recones, før de virker "de har tilbragt de sidste 10-15 år i et kælderrum". Hvem her i Danmark kan recone Lowther, og evt. give magneterne et skud igen??
Jeg har normalt ingen problemer med at recone enheder selv. Men ved ikke hvordan det er med Lowther, syntes det der, med den lille gummi spider og det ekstreme smalle gab, ser lidt tricky ud.
Peter __________________ INNOVATING not IMITATING
|
| Til top |
|
| |
Jan Graffo Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 17 November 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 589
|
| Sendt: 09 Maj 2006 kl. 11:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis jeg ikke tager meget fejl, skal du henvende dig til Audio Consult på H.C. Ørstedsvej - hvis ikke han kan få det ordnet, så ved han, hvem der kan. Dejlige enheder for resten 
Kan blive helt nostalgisk ved tanken om de gode Standard Acousta min far lavede til mine. For meet power slog membranerne skæve, men det kan laves. Men så måtte jeg bare have andre højttalere - hvorfor?. En god violin-optagelse, og du kan høre harpiksen når buen stryges hen over strengene ... og der er også bas, når kabinettet laves rigtigt.

__________________ "There's no substitute for experience"
|
| Til top |
|
| |
CPH-R Lukket konto

|
| Sendt: 09 Maj 2006 kl. 11:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jan Graffo skrev:
|
Hvis jeg ikke tager meget fejl, skal du henvende dig til Audio Consult på H.C. Ørstedsvej - hvis ikke han kan få det ordnet, så ved han, hvem der kan. Dejlige enheder for resten 
Kan blive helt nostalgisk ved tanken om de gode Standard Acousta min far lavede til mine. For meet power slog membranerne skæve, men det kan laves. Men så måtte jeg bare have andre højttalere - hvorfor?. En god violin-optagelse, og du kan høre harpiksen når buen stryges hen over strengene ... og der er også bas, når kabinettet laves rigtigt.

|
|
|
Tak skal du have,
Jeg prøver at kontakte Anders.
Jeg fik et par kabinetter med! Audiovector-et-eller-andet?? der sidder en i toppen og en frem. jeg skal vist lidt på Googel, for at finde et kabinet projekt..
__________________ INNOVATING not IMITATING
|
| Til top |
|
| |
mammon Lukket konto

Konto lukket efter brugers eget ønske
Bruger siden: 08 April 2006 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 169
|
| Sendt: 09 Maj 2006 kl. 11:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
CPH-R Lukket konto

|
| Sendt: 09 Maj 2006 kl. 12:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg bliver helt svedig over de priser ..... det jo bare lidt pap og Model PM-4 koster ikke kun lidt mere i fragt! de vil have næsten 4 gange???
Kunne være, jeg skulle overveje, at afprøve Lowther lyd nok engang... __________________ INNOVATING not IMITATING
|
| Til top |
|
| |
Jan Graffo Lukket konto

|
| Sendt: 10 Maj 2006 kl. 15:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
http://www.fullrange-speakers.com/5version/eng/trrep-e.htm
Ovenstående side skal også tjekkes. Lowther har de letteste papirmembraner og nogle af verdens kraftigste højttalermagneter (af AlNico). Kvaitet koster nu engang penge. Modellen Audiovector har kunnet fås med to højttalere, en fremadrettet og en opadrettet i samme kabinet. Deres hjørne model husker jeg ikke lige hvad hedder, måske TPG, nej det ser forkert ud - vender tilbaeg om det, når jeg har fundet mine gamle arkiver.

|
| Til top |
|
| |
Jan Graffo Lukket konto

|
| Sendt: 10 Maj 2006 kl. 15:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jan Graffo skrev:
|
http://www.fullrange-speakers.com/5version/eng/trrep-e.htm
Ovenstående side skal også tjekkes. Lowther har de letteste papirmembraner og nogle af verdens kraftigste højttalermagneter (af AlNico). Kvaitet koster nu engang penge. Modellen Audiovector har kunnet fås med to højttalere, en fremadrettet og en opadrettet i samme kabinet. Deres hjørne model husker jeg ikke lige hvad hedder, måske TPG, nej det ser forkert ud - vender tilbaeg om det, når jeg har fundet mine gamle arkiver.

|
|
|
|
| Til top |
|
| |
bo heinrich Forum Bruger

Bruger siden: 12 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 26
|
| Sendt: 10 Maj 2006 kl. 15:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
hans jørgen lønborg i hjerpsted kan også reparere dem kender ikke hans priser men tror at det er billigere end anders. men lydmæssig passer lowther og rørforstærker sammen på grund af systemets høje effiktiviter .
mangee analoge hilsner
bo larsen
|
| Til top |
|
| |
Jan Graffo Lukket konto

|
| Sendt: 10 Maj 2006 kl. 15:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Jan Graffo Lukket konto

|
| Sendt: 10 Maj 2006 kl. 15:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lowthers hjørnehorn hed ikke TPG, men TP1 - jeg kan ikke finde mit gamle billede, men siden var der da heldigvis endnu af denne nyere model - ak ja 3,5 meter horn - man bliver helt nostalgisk .
http://www.lowther.com.hk/tp1.htm
Lad høre, hvordan det skrider frem med Audiovectorerne !! __________________ "There's no substitute for experience"
|
| Til top |
|
| |