| Forfatter |
|
DJ Green Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 521
|
| Sendt: 10 Maj 2006 kl. 15:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske slet ikke en Cerwin Vega højtaler? Ses hvorfor i mit trede indlæg
Hey der ude, jeg står i en svær situation, måske i kan hjælpe mig.
Jeg står med 4 af de store gode gamle Cerwin Vega der måler 122x122x52 cm dem med den 18" cerwin Vega 189ES enhed i,
kasserne står uden enheder og jeg skal have nogle i. Problemmet er bare at de Cerwin Vega 189ES er pokkers svære at skaffe, så jeg ville høre om nogle viste hvor mange litter sådan en bundkasse er på?
eller hvordan man evt regner det ud, når det er et bagladet W-horn i trykkammer.
så jeg kan finde en anden enhed som kan arbejde i den, fx. Beyma, Fane, PD, EV osv. som man jo kan skaffe.
Eller en som måske har prøvet den med en bestemt enhed de kan anbefalde?
bare kom med det i kender og ved om de gode gamle bunde, som jeg evt kunne bruge til noget.
Hvis der nogle som har byggetegniger af kasserne, ville det have stor interresse. Eller hvis der en som skulle have de "thiel small parameters" af den 18"Cerwin Vega 189ES. Så jeg kan finde en anden enhed. For jeg kan virkelige bare ikke finde dem, har skrevet til Cerwin Vega i USA men det har de ikke.
P.S. det var de Cerwin Vega bunde som i 80´erne blev installeret i biograferne landet over, til den film som hed Jorskælv, for at gøre folk bange, da de kan gå helt ned til 16Hz.
M.V.H.
Steven
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 10 Maj 2006 kl. 15:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
DJ Green skrev:
|
P.S. det var de Cerwin Vega bunde som i 80´erne blev installeret i biograferne landet over, til den film som hed Jorskælv, for at gøre folk bange, da de kan gå helt ned til 16Hz.
M.V.H.
Steven
|
|
|
De slog også væggende i stykker i nogle biffer 
Kan dog desværre ikke hjælpe på dit problem.
|
| Til top |
|
| |
Jokke Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 27
|
| Sendt: 10 Maj 2006 kl. 15:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg kan måske hjælpe, har 2 stykker altså 2 bundkasser, det er kompakte v horn, men det er med 189ES enhedderne i..
Smid en mail
Jokkejonas@ofir.dk __________________ Jokke
Pioneer VSX-1015S
Pioneer DV-343
Chario Delphinius
Jamo Cornet 175
Jamo D6/7 DIY sub
URL=http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=34879&P N=1]Se mit udstyr HER[/URL]
|
| Til top |
|
| |
DJ Green Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Maj 2006 kl. 15:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ascari skrev:
|
De slog også væggende i stykker i nogle biffer 
Kan dog desværre ikke hjælpe på dit problem.
|
|
|
Hehe ja, jeg har godt hørt, man stadig kan se ravnerne i vækkende efter de havde gjort sit jop. Jeg mener også at have hørt der blev installeret 6-8 stykker i hver biograf. det er også lidt vildt, hehe
|
| Til top |
|
| |
DJ Green Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Maj 2006 kl. 15:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu viser det sig, det åbentbart ikke er Cerwin Vega horn jeg har. for fik afvide af en mand, at det ikke var Cerwin Vega der har lavet de tegninger som mine horn er bygget efter, så her er et billde af en af dem.

Er der nogle som ved hvad det er for et kabinet? Det er målene 122x122x52 cm
Her er hvordan den er opbygget.

Nogen der har kendskab til konstrutionens historie?
|
| Til top |
|
| |
dj sartu Forum Bruger

Bruger siden: 24 Maj 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1
|
| Sendt: 24 Maj 2006 kl. 21:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
heey jeg er den heldige ejer af 8 af jordskælvs bundene men vi har rcf enheder i og de lyder noget bedere med rcf i ind med cerwin enheder
så jeg syntes du skulle tage og kigge lidt på nogle rcf i steddet mærket jeg har står på min hjemmeside www.diskotek-ocean.dk
hilsen lasse sartou
Diskotek ocean
|
| Til top |
|
| |
DJ Chap Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 74
|
| Sendt: 04 Juli 2006 kl. 16:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm.. Det billede du viser der ligner mere JBL's gamle W-horn.. Dog ikke helt på en prik, men det er ikke langt fra - "basis formen" er den samme.. Så der skal nogen lidt andre enheder til, det er meget forskelligt hvilke enheder folk synes lyder optimalt i den kasse
|
| Til top |
|
| |
DJ Chap Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 74
|
| Sendt: 04 Juli 2006 kl. 16:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan lige tilføje at jeg har set mange som har brugt/bruger Beyma 18G400 enheder i deres W-horn.. De koster heller ikke det helt vilde brugt
|
| Til top |
|
| |
DJ FUTURE Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2006 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 24
|
| Sendt: 10 Juli 2006 kl. 01:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu vil jeg desværre skuffe ved at sige at, hornene er beregnet til at blive bygget i KUN finsk birketræ-finer, og med KUN Cerwin Vega 189ES enheder. Hvis ikke du gør dette, så vil dit horn ressonere meget kraftigt i stedet for at "sparke" Det vil blandt andet resultere i at mister du mindst 3db hvilket er en fordobling.
Selvom hornene er designet i "76 så er de stadig nogle af de bedste (hvis de altså bliver bygget rigtigt)
Nu kan jeg godt sætte dig i kontakt med tidligere CV enterpatør som stadig har 20stk CV 189ES basser. vil du gerne det? __________________ MVH. GEO
DJ FUTURE
|
| Til top |
|
| |
DJ FUTURE Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2006 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 24
|
| Sendt: 10 Juli 2006 kl. 01:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
DJ Chap skrev:
| Hmm.. Det billede du viser der ligner mere JBL's gamle W-horn.. Dog ikke helt på en prik, men det er ikke langt fra - "basis formen" er den samme.. Så der skal nogen lidt andre enheder til, det er meget forskelligt hvilke enheder folk synes lyder optimalt i den kasse |
|
|
JBL horn som du skriver om, ser meget anderledes ud, de er 48"x24"x36" og spiller ikke længere ned end 40hz, hvor imod CV horne er 48"x24"x48" og spiller ned til 15hz. __________________ MVH. GEO
DJ FUTURE
|
| Til top |
|
| |