Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 21:05   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Ny sub ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Nobody
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 28 Maj 2006 kl. 13:27 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Jeg står til en mulig opgradering af min sub. Er muligvis ved at sælge min KEF PSW2010 incl. alle sattelitterne nemlig(KEF KHT2005.2). Jeg søger en der er god til både film og musik i multikanal evt. skal der prøves til med stereo også.

Jeg har tænkt på SVS, Dali, Velodyne. Eller er der andre man skal tage med i sine overvejelser ?

Er SVS egnet til begge dele ? Eller er det bare til film ? Er der nogle der kender til Dali Ikon subben ?

Evt. nogle der kender til min KEF op mod nogle af de nævnte. Skulle man beholde den, og så bare skyde sattelitterne af ? Men det er jo sikkert nemmere at sælge samlet.

Ser frem til jeres input

Til top Vis Nobody's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nobody Besøg Nobody's Websted

Holger4
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 28 Maj 2006 kl. 18:50 | IP-adresse registreret  

Hey Nobody. Et godt råd til dig . Hvis du ønsker niveau i sub (typisk under 50 Hz), kommer du ikke uden om stort membranareael kombineret med en voksen kasse. Velodyne, Sunfire og hvad de alle sammen hedder, hævder. at de for en lille kasse kan kompensere med en kraftig indbygget digitalforstærker, masser af epualizing samt en højttalerenhed med et x-max på en halv meter. Du opnår kun en kasse med en masse forvrængning og ingen hifi. Jeg vil foreslå dig en 15 eller en 18'er med blødt ophæng fra måske JBL i en velafstemt kasse - det slår da alt. Folk herinde har så travlt med WAF. Hvis man er ægte entusiast må man ofre sig lidt på designfronten til fordel for den gode lyd. Er man HI-FI-mand, eller er man kunstnyder? Eller har man bare overhovedet intet at skulle have sagt derhjemme overfor den langhårede?.......SÅ MÅ HUN SKIFTES UD.
Til top Vis Holger4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Holger4

Nobody
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Maj 2006 kl. 08:35 | IP-adresse registreret  

Holger4 skrev:
Hey Nobody. Et godt råd til dig . Hvis du ønsker niveau i sub (typisk under 50 Hz), kommer du ikke uden om stort membranareael kombineret med en voksen kasse. Velodyne, Sunfire og hvad de alle sammen hedder, hævder. at de for en lille kasse kan kompensere med en kraftig indbygget digitalforstærker, masser af epualizing samt en højttalerenhed med et x-max på en halv meter. Du opnår kun en kasse med en masse forvrængning og ingen hifi. Jeg vil foreslå dig en 15 eller en 18'er med blødt ophæng fra måske JBL i en velafstemt kasse - det slår da alt. Folk herinde har så travlt med WAF. Hvis man er ægte entusiast må man ofre sig lidt på designfronten til fordel for den gode lyd. Er man HI-FI-mand, eller er man kunstnyder? Eller har man bare overhovedet intet at skulle have sagt derhjemme overfor den langhårede?.......SÅ MÅ HUN SKIFTES UD.

Hej Holger

Tak for dit foreslag. Jeg havde nu godt nok tæmkt mig at købe en færdig pakke. Da jeg også vægter design som en del af det. Den skal integreres i min lejlighed. Måske en dag man får sin egen bio/lytterum. Hvor at det er mere lige meget med udseendet.

Til top Vis Nobody's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nobody Besøg Nobody's Websted

strong
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 29 Maj 2006 kl. 08:47 | IP-adresse registreret  

Hej Nobody...

Prøv evt. at kigge lidt på Revel B12 www.steensen.dk

Har selv sådan 2 stk. og kan varmt anbefale dem/den både til musik og film. De er med 10" longthrow enhed og 650 watt forstærkning hvilket gør at de "små" enheder reagerer hurtigt.

M.v.h. Strong

Til top Vis strong's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af strong

Rasmus S
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 29 Maj 2006 kl. 09:33 | IP-adresse registreret  

Jeg er meget glad for min Velodyne SPL1200MKII, dog bruger jeg den kun til film og koncerter på DVD da jeg ikke har brug for den i stereo. Jeg har for sjovt prøvet at ekspermentere med den i stereo setuppet hvilket besviser at den er meget hurtig og præcis. Jeg kan ikke helt følge den fordom dom Holger har for disse typer sub's, kunne være spændende at høre hvilke han har hørt og bedømt ud fra.
Til top Vis Rasmus S's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rasmus S

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 29 Maj 2006 kl. 09:36 | IP-adresse registreret  

SVS fungerer godt både til musik og film, ingen der har været hjemme hos mig har turt at sige noget andet  Og det er efterhånden mange.

Hvor stort er rummet subben skal stå i, og er der åbninger til andre rum der ikke kan lukkes?

Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 29 Maj 2006 kl. 09:36 | IP-adresse registreret  

Holger4 skrev:

Siuden hvornår er en Velodyne DD 18 blevet en lille sub?

http://vassagohifi.com/main.php?site=visproduktet&pid=56 3

MVH WRONG

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Maj 2006 kl. 09:42 | IP-adresse registreret  

Nobody skrev:

Hejsa

Jeg står til en mulig opgradering af min sub. Er muligvis ved at sælge min KEF PSW2010 incl. alle sattelitterne nemlig(KEF KHT2005.2). Jeg søger en der er god til både film og musik i multikanal evt. skal der prøves til med stereo også.

Jeg har tænkt på SVS, Dali, Velodyne. Eller er der andre man skal tage med i sine overvejelser ?

Er SVS egnet til begge dele ? Eller er det bare til film ? Er der nogle der kender til Dali Ikon subben ?

Evt. nogle der kender til min KEF op mod nogle af de nævnte. Skulle man beholde den, og så bare skyde sattelitterne af ? Men det er jo sikkert nemmere at sælge samlet.

Ser frem til jeres input

Jeg har aldrig hørt en SVS sub. Jeg har selv en velodyne og jeg har aldrig hørt nogen sub der kommer i nærheden af den. Jeg har 2 kammerater der har velo også. Den ene er en SPL 1200 mkII og den anden er en SPL 1200R. De er begge super hurtige og meget præcis. Dem kan jeg ihvertfald stå inde for. En af de ting du skal være opmærksom på er at ampen er kraftig nok. Her falder Dali bla. igennem med et ordentlig brag, da deres subs simpelthen giver for hurtigt op(pånær AS2).

Jeg ville kigge efter en brugt SPL 1200MKII. Den fåes til ca 4k på brugtmarkedet.

Holger har ret mht. membranarealet. En større membran lyder altså bare federe og flytter mere luft

MVH WRONG

Nobody
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Maj 2006 kl. 09:47 | IP-adresse registreret  

ManicMiner skrev:

SVS fungerer godt både til musik og film, ingen der har været hjemme hos mig har turt at sige noget andet  Og det er efterhånden mange.

Hvor stort er rummet subben skal stå i, og er der åbninger til andre rum der ikke kan lukkes?

Har sendt dig en PB

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Maj 2006 kl. 09:48 | IP-adresse registreret  

Hvad er dit budget forresten?

MVH WRONG

Nobody
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Maj 2006 kl. 09:49 | IP-adresse registreret  

Tak for alle de gode inputs. Jeg kigger lige KSB igennem

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Maj 2006 kl. 09:53 | IP-adresse registreret  

denne her skulle iøvrigt være udemærket.

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=17017

MVH WRONG

Nobody
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Maj 2006 kl. 09:54 | IP-adresse registreret  

wrong skrev:

Hvad er dit budget forresten?

MVH WRONG

Jeg havde regnet med max 8.000.- -10.000.- men mindre må meget gerne gøre det

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Maj 2006 kl. 09:58 | IP-adresse registreret  

Tror vassago kører tilbud på SPL1200R men rumkrrektion og det hele til 10k.

http://vassagohifi.com/main.php?site=visproduktet&pid=59 2

MVH WRONG

Nobody
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Maj 2006 kl. 09:59 | IP-adresse registreret  

wrong skrev:

denne her skulle iøvrigt være udemærket.

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=17017

MVH WRONG

Takker (sagde manden da han satte sig på riven) Den kigger jeg lige på. Og god arbejdslyst med gulvet idag. Har fulgt din tråd indtil videre

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Maj 2006 kl. 10:01 | IP-adresse registreret  

Jotak. Sidder lige og nyder morgenkaffen inden det går løs. Du kan se billeder iaften. Go sub jagt.

MVH WRONG

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes