Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 09:54   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Delefilter til Snell EII (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Velsing
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Maj 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 31 Maj 2006 kl. 00:48 | IP-adresse registreret  

Jeg købte for et godt stykke tid siden et sæt  Snell EII i ret dårlig stand. Min plan var så at restaurere dem med nye Audio Note enheder -endog dem med sølvspoler. Til min store ærgrelse, ser jeg nu, hvor jeg endelig er kommet igang med projektet at delefiltrene ikke er originale Snell, men nogle der ser meget hjemmelavede ud. Min idé var jo at prøve at hjemmebikse mig frem til Audio Note AN/E, altså deres udgave af EII, men det hele falder lidt til jorden med delefiltrene, der også ifølge Anders fra Audio Consult ser meget skidte ud. Derfor: Er der nogle der ligger inde med et par gamle udtjente EII'ere og dermed delefiltre eller evt. har et godt bud på hvad jeg kan gøre. Førnævnte Anders vil have ca. 8.000 for et sæt Audio Note delefiltre, men så ryger det hele ligesom lidt til jorden.

Jeg har desuden læst herinde, at enheder og filtre er nøje sammenstemt hos Snell. Vil det så betyde at de nye Audio Note enheder ikke vil spille ordentligt sammen med Snell delefiltre, hvis det skulle blive muligt at fremskaffe nogle?

Håber der sidder et par glade Snell-freaks derude.

Til top Vis Velsing's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Velsing

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 31 Maj 2006 kl. 20:15 | IP-adresse registreret  

hej der !

Har selv Snell E II, A.N E er efterfølgeren af Snell E så du kan godt bruge diregramet fra N.A. E de bruger samme værdig som Snell E II.

her er delefildtret i mine Snell, de små kobber kondensator er A.N sølv som jeg selv har sat i og A.N kabler i sølv

Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4

Velsing
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Maj 2006
Lokalitet: København
Sendt: 01 Juni 2006 kl. 16:01 | IP-adresse registreret  

Ok, det var hjælp der ville noget... Tak for det. Men det vil altså sige, at jeg blot skal fremskaffe de rigtigt komponenter, og så lodde det samme på en træplade, og således skabe et identisk delefilter med det originale Snell, -evt. med et par Audio Note eller Black Gate optimeringer?

Mit sidste spørgsmål er så bare; hvad er det der gør at Snell og Audio Note fintrimmer det hele, så det passer og spiller perfekt sammen?  -Altså, jeg mener, hvordan kan man justere på nogle komponener der er loddet sammen, der er vel ikke så meget at justere på, eller hvad? Jeg har hørt noget om at kobberspolerne skal være rullet korrekt op, men ellers er der vel ikke så mange andre løsdele at arbejde med... eller hvad? Ja undskyld men jeg er helt grøn på feltet (men ikke så længe endnu ;-)

-Til sidst: Hvad gav du for egentlig kondensatorerne og kablerne? Hvordan har det forbedret lyden?

Til top Vis Velsing's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Velsing

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 01 Juni 2006 kl. 16:44 | IP-adresse registreret  

Hej Velsing !

Peter Snell udmålte alle enheder og komponender og fandt de beste ting, dernæst samled han det hele til det havde en forskæld på +- 0,5db fra orginalen, i dag gør man det samme med Audio Note højttaler bare med nyer og bedre komponendter.

Velsing skrev :

Hvad gav du for egentlig kondensatorerne og kablerne? Kablerne var i da jeg købte mine Snell, kondensatorene får du ikke prisen på men det var en ok pris

Hvordan har det forbedret lyden? Mere hul igenem, rener, støre lydbilled og bedre kontrold over hele tone området

Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes