Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 10:49   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Hjælp til valg af højtalere (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
NesraL
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 April 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 25 Juni 2006 kl. 15:13 | IP-adresse registreret  

Hejsa Hifi-genier

Jeg har for nyligt anskaffet mig en Denon AVR 2106 receiver, og en Denon DVD-1920.

Specifikationer; receiveren http://www.hifiklubben.com/DK/Produkter/Surround_Sound/Recei ver/DENON_AVR-2106_surround_receiver_Sort.htm

Specifikationer; dvd-afspilleren http://www.hifiklubben.com/DK/Produkter/Surround_Sound/DVD-a fspiller/DENON_DVD-1920_DVD-afspiller_Soelv.htm

Jeg havde tænkt mig at kombinere sættet med 2 styk Dali Concept 6 fronthøjtalere, center højtaler, baghøjtalere og sub i samme serie. Men efter at have fået receiver og dvd, er jeg kommet lidt i tvivl om hvorvidt højtalerne er de rigtige til mit udstyr, og til mig selv for den sags skyld.

Specifikationer; Dali Concept 6 http://www.hifiklubben.com/DK/Produkter/Hoejttaler/Gulvhoejt taler/DALI_Concept_6_hoejttaler_Kirsebaer.htm

Jeg er åben overfor alle forslag, og har egentlig ikke problemer med at benytte mig af brugtmarkedet, hvis det ellers kan betale sig.

Det skal måske siges at jeg typisk hører Rap, Rock og Dance, hvilket jo er 3 vidt forskellige ting. Lydkvaliteten er uden tvivl det vigtigste, selvom bunden absolut også skal være i orden! (Fronthøjtalerne behøves ikke at være desciderede "bas-stærke" i sig selv, da jeg uden tvivl vil anskaffe mig en subwoofer på sigt)

Til at starte med vil jeg anskaffe mig 2 fronthøjtalere. Budget: ca. 3000-4500 kr
(Derefter følger så Center, sub og baghøjtalere når pengepungen igen er til det :) )

Skal jeg bare holde mig til Dali Concept 6, eller har i en bedre idé :)?

På forhånd tak!
Søren L.

Til top Vis NesraL's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NesraL

NesraL
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 April 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 25 Juni 2006 kl. 15:15 | IP-adresse registreret  

Det skal måske også nævnes at jeg allerede har lyttet til Dali's Concept 6 højtaler, som jo egentlig er ganske udmærket. Jeg ville bare forhøre mig lidt rundt omkring, inden jeg brændte mine penge af på højtaleren :) Det kunne jo være at nogen herinde, havde en specifik højtaler som de kunne anbefale :)
Til top Vis NesraL's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NesraL

christian m
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juni 2004
Lokalitet: København
Sendt: 26 Juni 2006 kl. 16:09 | IP-adresse registreret  

NesraL skrev:
Det skal måske også nævnes at jeg allerede har lyttet til Dali's Concept 6 højtaler, som jo egentlig er ganske udmærket. Jeg ville bare forhøre mig lidt rundt omkring, inden jeg brændte mine penge af på højtaleren :) Det kunne jo være at nogen herinde, havde en specifik højtaler som de kunne anbefale :)
du må da helt klart prøve at kontakte DANSPEAK:DK han sælger ud nu af sine højtalere,jeg har lige købt et sæt oktave 4,0 for ca 6000kr normal pris 14000 de spiller rigtig godt,åben hurtig og precis og en rigtig god bund..prøv det

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes