Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 10:35   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Hvilke HT til rum på 60kvm? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Lemmus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 29 Juni 2006 kl. 00:02 | IP-adresse registreret  

Jeg er ved at indrette kombineret musiklokale/hjemmebio/hobbyrum i et rum på 60 kvm - 5.25m bredt - 3 meter til loft. Lærred på endevæg.

Jeg vil høre meget tokanal, så vil gøre mest ud af fronterne, men er indstillet på at centerhøjttaleren også skal matche dem lydmæssigt. Vil købe fire mindre satelitter så jeg får 7-kanals surround. Jeg regner med at bruge o. 100000,- på HT.

Systemet skal være ekstremt allround. Hører sjældent klassisk (men ikke aldrig), er glad for (fusions)jazz, og kan også godt kulle ud for fuldt hammer til noget Techo-trance-dance-halløj. Og så skal jeg jo også kunne se film :+)

Jeg har set på følgende muligheder:

VA Strauss
Elac 607 + sub
Elac 602 + 2*sub

Generelt anbefaler film-entusiaster mig at købe mindre højttalere suppleret med subs, og musik-entussiaster mig at undgå subs så vidt som overhovedet muligt.
Jeg har selv meget svært ved at vurdere hvordan højttalerne vil gøre sig i et rum af den størrelse, da demorum typisk er noget mindre, og jeg altså har svært ved at få mig selv til at skrue helt så højt op som jeg gerne ville - i længere tid ad gangen - i et demorum.
Straussen lyder meget lækkert og musikalsk, og er super når jeg er i "sidde og lytte til lækker musik"-modus - men er måske ikke så intens som jeg gerne vil se en højttaler.
Elac'ens top og mellemtone er intet mindre end suve... (imho) men jeg er bange for, at de to 7"-enhedder er for små til at fylde rummet ud uden hjælp fra en sub - og min mavefornemmelse siger mig altså, at jeg vil have det bedre med et par HT der kan "stå selv".

Som det nok fremgår er jeg ret grøn på området (er ved at skifte mit 10 år gamle onkyo-B&W603-sæt ud) - og vil være glad for alle former for råd/kommentarer.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes