| Forfatter |
|
tarup 13 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1646
|
| Sendt: 13 Juli 2006 kl. 17:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Utroligt at JBL vil lægge navn til så nogle "fuglekasser". Der er nu ikke meget kvali' ved det navn længere.
vh. Henrik
http://www.hifi4all.dk/tilbudsavisen/kommercielannonce.asp?i Ad=1510 __________________ B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
|
| Til top |
|
| |
janwa Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1288
|
| Sendt: 13 Juli 2006 kl. 17:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
JBL har hvis altid haft papkasse højtaler i deres program.
|
| Til top |
|
| |
tarup 13 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1646
|
| Sendt: 13 Juli 2006 kl. 17:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
janwa skrev:
| JBL har hvis altid haft papkasse højtaler i deres program. |
|
|
I "gamle" dage var JBL lige med kvalitet, idag er det lige med 
Er det ikke mærkeligt, at de ikke siger, nej her vil vi ikke være med. __________________ B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
|
| Til top |
|
| |
janwa Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 13 Juli 2006 kl. 18:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vel B&W har da også Papkasse højtaler i deres program
Der er nok andre der har det
De store mærkevare, har vel opdaget østen, og få lave nogle billige
højtaler, der kan sælges med et mærkvare navn på (og derved, prøve at
sælge god kvalittet)
|
| Til top |
|
| |
nosferatu89 Forum Bruger

Bruger siden: 09 Marts 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 558
|
| Sendt: 13 Juli 2006 kl. 18:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Grunden til at JBL lægger navn til sådanne højtalere, er at der er penge i dem; ganske simpelt.
Nosferatu __________________ "iPod? Fordi jeg ikke kan gå rundt med mit anlæg i lommen"
|
| Til top |
|
| |
Carstong Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 04 Juni 2006 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 442
|
| Sendt: 13 Juli 2006 kl. 18:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror desværre udviklingen går den vej mange gange er det det folk vil ha nu til dags
|
| Til top |
|
| |
mortenkongsfelt Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 193
|
| Sendt: 13 Juli 2006 kl. 18:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hellere have en papkasse højtaler der står JBL på, end én af samme kvalitet med mærket Eltax...
Sad but true.
|
| Til top |
|
| |
nosferatu89 Forum Bruger

Bruger siden: 09 Marts 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 558
|
| Sendt: 13 Juli 2006 kl. 19:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
mortenkongsfelt skrev:
|
Hellere have en papkasse højtaler der står JBL på, end én af samme kvalitet med mærket Eltax...
Sad but true.
|
|
|
Se det giver jo ingen mening overhovedet.
Hvis kvaliteten af de to produkter er ens, er det ikke ensbetydende med at lyden er ens i dem. Tænk hvis du bedre kunne lide lyden i dem fra Eltax?
Hvis man mener som dig, går man jo højere op i mærke end i lyd 
Nosferatu __________________ "iPod? Fordi jeg ikke kan gå rundt med mit anlæg i lommen"
|
| Til top |
|
| |
janwa Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 13 Juli 2006 kl. 19:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gad vide om JBL og Eltax for lavet højtaler på samme fabrik (og de samme højtaler kan findes under div. navne)
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 13 Juli 2006 kl. 19:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
tarup 13 skrev:
Er det ikke mærkeligt, at de ikke siger, nej her vil vi ikke være med. |
|
|
nej synes jeg ikke det er.. der kan være mange årsager til at de vælger at sælge papkasser.
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 13 Juli 2006 kl. 20:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
tjah, jbl satser vel bare ikke længere på den gode hifi mellemklasse, og laver nu kun enten super pa/studio højttalere eller skod 999;- i bilka
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
roundsound Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1660
|
| Sendt: 13 Juli 2006 kl. 20:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
nosferatu89 skrev:
|
Grunden til at JBL lægger navn til sådanne højtalere, er at der er penge i dem; ganske simpelt.
|
|
|
Skulle lige til at skrive det samme.
Og det siger i øvrigt mere om den gennemsnitlige dansker end det gør om JBL.
Vi får flere penge mellem hænderne, men det er nu sjovt at se hvad de bliver brugt på. Dårlige fladskærme til mange penge, og dårlig lyd til ingen penge. "Juhuu... vi har en hjemmebio". Status, status...
Simpelthen fantastisk... Hov, nu røg jeg off-topic.
Men emnet er nu heller ikke for godt. Hva' nu hvis GamuT fandt ud af hvor pengene i virkeligheden lå, og designede et surround-sæt og fik det produceret i østen? Siger det så mest om deres moral eller deres evne til at tjene penge?
|
| Til top |
|
| |
second Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 133
|
| Sendt: 13 Juli 2006 kl. 20:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
JBL vælger sikkert mærkedsføre billige højtalere i Danmark at den simple årsag at der er et marked for det.
JBL er stadig store inden for PA og biografbranchen.
|
| Til top |
|
| |
klogesen Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 599
|
| Sendt: 19 Juli 2006 kl. 22:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det synes jeg ikke er helt rimeligt. Som mange andre store ht-mærker er JBL nødt til at have noget til lav pris for at få volumen på salget. Man kan selvfølgelig diskutere om Radiance-serien eller Decade-serien fra gammel tid var bedre eller dårligere end de her, men det var i hvert fald ikke dem, som udgjorde grundlaget for JBL's ry. Om man nu synes at det er gået tilbage for JBL efter at de sendte de meget forskellige serier XPL, Ti 1000/3000/5000 og senere TiK på markedet i stedet for de ældre, mere lydmæssigt ensartede serier (som 18/120/240/250 Ti), er jo en ting. Men der har hele tiden været mulighed for at købe enten store monitorer rettet mod professionel brug, eller JBL's specialserier til hifi, senest Everest og K2. Og kvaliteten af dem har der ikke været noget som helst at komme efter. De er fuldt på højde med de gamle modeller, og på visse punkter er også de blevet bedre. I dag findes både prestigeserien K2 med 3 modeller i Europa (mange flere i Japan) og den nye lidt billigere Array-serie, og begge er naturligvis temmelig kostbare. Men de findes altså, hvis man ønsker den ultradynamiske og meget direkte JBL-lyd. Og de er ikke dyrere end topmodellerne altid har været. En Paragon kostede som et mindre hus i 50'erne, og en trevejs monitor med 15 tommer bas og horn til resten i et 150 liter kabinet kostede hvad der i dag svarer til lige under 100.000 kroner i midten af halvfjerserne.
Så lige for at sige det igen: Den med "Der er nu ikke meget kvali' ved det navn længere." mener jeg er helt hen i skoven. Sådan noget kan du kun sige, fordi du enten er meget muggen over at JBL også fremstiller billigmodeller, eller også slet ikke har sat dig ind i, hvad JBL faktisk kan præstere.
ps: der findes faktisk også en mellempris-serie som Northridge. __________________ venlig hilsen Klogesen.
|
| Til top |
|
| |
roundsound Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1660
|
| Sendt: 19 Juli 2006 kl. 23:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
klogesen skrev:
|
Det synes jeg ikke er helt rimeligt. Som mange andre store ht-mærker er JBL nødt til at have noget til lav pris for at få volumen på salget. Man kan selvfølgelig diskutere om Radiance-serien eller Decade-serien fra gammel tid var bedre eller dårligere end de her, men det var i hvert fald ikke dem, som udgjorde grundlaget for JBL's ry. Om man nu synes at det er gået tilbage for JBL efter at de sendte de meget forskellige serier XPL, Ti 1000/3000/5000 og senere TiK på markedet i stedet for de ældre, mere lydmæssigt ensartede serier (som 18/120/240/250 Ti), er jo en ting. Men der har hele tiden været mulighed for at købe enten store monitorer rettet mod professionel brug, eller JBL's specialserier til hifi, senest Everest og K2. Og kvaliteten af dem har der ikke været noget som helst at komme efter. De er fuldt på højde med de gamle modeller, og på visse punkter er også de blevet bedre. I dag findes både prestigeserien K2 med 3 modeller i Europa (mange flere i Japan) og den nye lidt billigere Array-serie, og begge er naturligvis temmelig kostbare. Men de findes altså, hvis man ønsker den ultradynamiske og meget direkte JBL-lyd. Og de er ikke dyrere end topmodellerne altid har været. En Paragon kostede som et mindre hus i 50'erne, og en trevejs monitor med 15 tommer bas og horn til resten i et 150 liter kabinet kostede hvad der i dag svarer til lige under 100.000 kroner i midten af halvfjerserne.
Så lige for at sige det igen: Den med "Der er nu ikke meget kvali' ved det navn længere." mener jeg er helt hen i skoven. Sådan noget kan du kun sige, fordi du enten er meget muggen over at JBL også fremstiller billigmodeller, eller også slet ikke har sat dig ind i, hvad JBL faktisk kan præstere.
ps: der findes faktisk også en mellempris-serie som Northridge.
|
|
|
Godt indlæg. Og det er ikke fordi jeg er JBL freak eller noget.
|
| Til top |
|
| |
klogesen Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 599
|
| Sendt: 21 Juli 2006 kl. 11:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak JBL Ti.
Læs evt. også hvad Henrik fra Dynamax skriver her om Array-serien og JBL monitorer i det hele taget: http://www.dynamax.dk/
__________________ venlig hilsen Klogesen.
|
| Til top |
|
| |
Da_Saint Lukket konto

Kar:130309
Bruger siden: 19 Juli 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 614
|
| Sendt: 21 Juli 2006 kl. 17:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu var jeg næsten på vej til at købe JBL. Modellen hedder Balboa 30 og koster 999,- pr. stk. Jeg er klar over, at jeg kan få bedre højttalere til den pris, hvis jeg køber brugt, men jeg er ikke interesseret i at købe brugt, da der er stor risiko for at blive snydt. Når jeg køber nyt, har jeg i det midste returret, hvis jeg ikke er tilfreds med mit køb.  Anyway, er det en fejl at købe JBLs Balboa 30?? På forhånd tak for Jeres svar!
__________________ Mit beskedne setup:
Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
|
| Til top |
|
| |