Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 08:29   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Højtaler kabler til dali ikon (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Beyerholm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 18 Juli 2006 kl. 18:17 | IP-adresse registreret  

Hej har besluttet mig til at  købe Ikon 7 højtalerne.

Hej har stærkt overvejet at købe ikon 7 højtalerne.
Jeg er dog i tvivl om hvilke højtaler kabler der vil passe til højtaler i forhold til resten af anlægget.
Jeg har i forvejen en yamaha Receiver nyere model med mikrofon opmåling mm.
og har her til sluttet en Rotel effektforstæker Model 1075 5 kanals med 120 watt pr kanal
som jeg så bruger ved hjælp af et y-kabel fra preout i forstækeren til hver af gulvhøjtaler. således at de ved Biwiring har 2 120 Watt.

Jeg har således brug for et biwiring højtaler kabel. og eller 2 single biwiring kabler.
Nu er det jo bare sådan at både rotel og ikon 7 er meget "lyse" i lyden og jeg er derfor ikke sikker på hvorvidt det ville være optimalt at bruge Dali Silver Wawe da dette jo ert et relativt    "lys" tone. Jeg har selvfølgelig kigget på jeres hjemmeside og der er jo også QED Silver Anniversary Bi-wire kabelet som i jo også selv anbefaler men igen melder spørgsmålet sig om dette ville passe og eller om jeg heller skulle vælge et rent kobber kabel, har her bl.a. kigget på Taralabs
Ved det er et svær spørgsmål men håber i kan komme med lidt vejledning.

Endelig ville jeg høre om det ville være en god ide at bruge det valgte højtaler kabel som signal kabel mellem receiver og effektforstærker ved hjælp af bananstik.

Til top Vis Beyerholm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Beyerholm

27pH
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 18 Juli 2006 kl. 18:58 | IP-adresse registreret  

Beyerholm skrev:

Endelig ville jeg høre om det ville være en god ide at bruge det valgte højtaler kabel som signal kabel mellem receiver og effektforstærker ved hjælp af bananstik.

Ikke forstået. Vil du benytte et højttalerkabel som signalkabel?

vH pH
Til top Vis 27pH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 27pH

Jannik K.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 18 Juli 2006 kl. 19:36 | IP-adresse registreret  

Sjovt nok bruger jeg min Rotel RMB-1075 på samme måde, dog sammen med en Marantz SR8500 i stedet. Jeg kan ikke rigtig forstå du mener Rotel'en er lys i lyden, for det er min bestemt ikke.

Men hvis du mener den er lys i lyden, skal du naturligvis købe et kabel derefter. Jeg bruger selv TaraLabs og Van den Hul og er ret godt tilfreds. Jeg har ikke Ikon 7 men noget fra samme producent, så lydfilosofien går da igen der.

TaraLabs skulle vist være ret mørke i lyden, så måske du skulle låne et par stumper kabel med hjem inden du køber.

Mvh Jannik

Til top Vis Jannik K.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jannik K.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes