| Sendt: 18 Juli 2006 kl. 18:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej har besluttet mig til at købe Ikon 7 højtalerne.
Hej har stærkt overvejet at købe ikon 7 højtalerne.
Jeg er dog i tvivl om hvilke højtaler kabler der vil passe til højtaler i forhold til resten af anlægget.
Jeg har i forvejen en yamaha Receiver nyere model med mikrofon opmåling mm.
og har her til sluttet en Rotel effektforstæker Model 1075 5 kanals med 120 watt pr kanal
som jeg så bruger ved hjælp af et y-kabel fra preout i forstækeren til hver af gulvhøjtaler. således at de ved Biwiring har 2 120 Watt.
Jeg har således brug for et biwiring højtaler kabel. og eller 2 single biwiring kabler.
Nu er det jo bare sådan at både rotel og ikon 7 er meget "lyse" i lyden og jeg er derfor ikke sikker på hvorvidt det ville være optimalt at bruge Dali Silver Wawe da dette jo ert et relativt "lys" tone. Jeg har selvfølgelig kigget på jeres hjemmeside og der er jo også QED Silver Anniversary Bi-wire kabelet som i jo også selv anbefaler men igen melder spørgsmålet sig om dette ville passe og eller om jeg heller skulle vælge et rent kobber kabel, har her bl.a. kigget på Taralabs
Ved det er et svær spørgsmål men håber i kan komme med lidt vejledning.
Endelig ville jeg høre om det ville være en god ide at bruge det valgte højtaler kabel som signal kabel mellem receiver og effektforstærker ved hjælp af bananstik.
|