| Forfatter |
|
msquared Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 240
|
| Sendt: 18 Juli 2006 kl. 22:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg søger lidt inspiration til hvad man kunne vælge hvis man er tvunget, grundet rummets indretning, til at placere sine højttalere tæt på bagvæggen. Budgettet er i omegnen af 10k, jeg har kigget på Dali Ikon 6, og Dynaudio (62)/72 (har kun hørt 72'eren). Gulvhøjttalere ville være at foretrække, helst nye, men let brugte kan også gå an.
|
| Til top |
|
| |
jensen_one Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 256
|
| Sendt: 18 Juli 2006 kl. 22:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Den lokale akustik siger mere end afstanden. Jeg har haft en kompakthøjtaler som jeg var nød til at have 70 cm ude i rummet, i dag bor jeg et andet sted hvor jeg har en pænt stor højtaler stående ca 35 cm fra bagvæggen.
et alternative de ellers fine højtalere du selv nævner kunne være et sæt System Audio SA1750, en SA højtaler står typisk tættere på bagvæggen end konkurrenterne, men prøv dig frem og køb det du bedst kan lide.
Hvis du er fra storkøbenhavn er KT radio det eneste sted du kan høre Dynaudio, og der har de også SA1750.
Held og lykke med jagten.
|
| Til top |
|
| |
vilmann Branchemedlem

Nerds
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2390
|
| Sendt: 18 Juli 2006 kl. 23:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fut ned i Lydbutikken - de har masser af højttalere der ikke skal stå midt ude i rummet.
/vilmann
|
| Til top |
|
| |
Torben Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 440
|
| Sendt: 18 Juli 2006 kl. 23:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kunne prøve at kigge ned hos Lydbutikken/Tekni-fi på Frederiksberg Alle 25. Når de laver demo af deres højttaler, så placere de ofte højttalerne helt op af væggen. De har måske nogen modeller du kan bruge?
Mvh
Torben
Ups!! Vilmann kom først
|
| Til top |
|
| |
jensen_one Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 256
|
| Sendt: 19 Juli 2006 kl. 10:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er rigtigt hvad de 2 skriver. I lydbuttiken placere de højtalerne Meget tæt på væggen.
|
| Til top |
|
| |
msquared Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Juli 2006 kl. 11:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for forslagene, System Audio havde jeg slet ikke overvejet... De skal for øvrigt spille på tværs i en stue med trægulv.
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
| Sendt: 19 Juli 2006 kl. 11:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvad er tæt? i cm er det 30cm eller 5cm?
|
| Til top |
|
| |
klogesen Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 599
|
| Sendt: 19 Juli 2006 kl. 11:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan også kigge på Regas højttalere. De er decideret bygget til den opstilling, og flere af dem er transmissionslinje-typer, som sagtens kan gå dybt og alligevel ikke buldre. Hvis du ringer til Medlyd, kan Bent sikkert fortælle, hvor du kan høre dem.
__________________ venlig hilsen Klogesen.
|
| Til top |
|
| |
Mercury Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2172
|
| Sendt: 19 Juli 2006 kl. 12:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dunlavy's højtalere er designet til at stå meget tæt på bagvæg og med meget stor afstand mellem de to højtalere. AudioNote har samme princip. Harbeth og Royd har designet deres til at stå tæt på bagvæg.
|
| Til top |
|
| |
Haugaard Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 924
|
| Sendt: 19 Juli 2006 kl. 19:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
msquared skrev:
|
Jeg søger lidt inspiration til hvad man kunne vælge hvis man er tvunget, grundet rummets indretning, til at placere sine højttalere tæt på bagvæggen. Budgettet er i omegnen af 10k, jeg har kigget på Dali Ikon 6, og Dynaudio (62)/72 (har kun hørt 72'eren). Gulvhøjttalere ville være at foretrække, helst nye, men let brugte kan også gå an.
|
|
|
Jeg mener at alle Naim's højtalere er designet til placering op af en væg. Ved dog ikke om de kan findes indenfor prisrammen.
Haugaard
|
| Til top |
|
| |
msquared Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Juli 2006 kl. 10:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
kyhn skrev:
| hvad er tæt? i cm er det 30cm eller 5cm? |
|
|
Der er ca. 50 cm til rådighed, og det skal dække både højttaleren og pladsen bagved. Der er jo ikke alverden... Både Rega og Naim falder da rimelig langt udenfor prisrammen gør de ik' ? Rega's P7 (deres mindste TL højttaler) koster vist i omegnen af 15k sættet... 
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
| Sendt: 20 Juli 2006 kl. 11:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej det var jo ikke alverden til en gulv HT, men det burde nu alligevel gå. Jeg har hørt Gamut L5 og Rega P7 der begge stod ca. 50 fra væg til front. nå ja og selvfølgelig SA1750, de spiller også deres bedste i den placering! Jeg ville, hvis det var mig, følge det glimrende råd fra Vilmann og Co.
|
| Til top |
|
| |