| Forfatter |
|
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 20 Juli 2006 kl. 20:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har tidligere set nogle billeder af en pre-production model der blev postet på diverse forums, og den var mildest talt tudegrim. Men nu har der kommet billeder af en produktionsmodel, og i mine øjne ser den helt fantastisk ud.

Der er et par små detaljer så som at frontstoffet fæstes vha magneter, og en romtilpasnings kontrol der justerer afrullningen. Nu genstår bare at se prisen for herligheden Selv om jeg fremdeles mener at 'big is beautiful' så vil denne nok blive et smukt alternativ for mange andre. __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |
ZanioN Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 170
|
| Sendt: 20 Juli 2006 kl. 20:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
endelig er svs kommet med en lukket konstruktion. Så vidt jeg er orienteret har de kun haft bas reflex eller er jeg forkert på den? Og så samtidig med den er lille. (ser lille ud) hvis de har samme kraft som i de andre svs'er så bliver den meget populær tror jeg
__________________ Mit Set up
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 20 Juli 2006 kl. 20:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alle andre SVS modeller er portede. SB12 vil ikke kunne matche de portede på ydelse nede i de dybeste frekvensene, det er der ingen lukkede subs der kan. Fysikkens love har sine begrænsninger uanset om det står Velodyne, B&W eller SVS på fronten af subben. __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |
Lique Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 245
|
| Sendt: 20 Juli 2006 kl. 21:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rigtig lækkert at se!
Manic, det lyder som om du har styr på sagerne, har lige et par spørgsmål:
Ved du om der kommer én 10" version?
Ka man få dem i pianosort?
Hva med priser, hva kommer det til at ligge i ca?
|
| Til top |
|
| |
blackhawk Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 20 Juli 2006 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor mange hypper har den, er den lige så underforsynet som de øvrige SVS subs?
__________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
| Til top |
|
| |
flaz Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1149
|
| Sendt: 20 Juli 2006 kl. 21:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor pudsigt, jeg så den tidligere idag og tænkte at jeg måtte lave en indlæg om det - men der er åbenbart ikke nogen som ved hvad den vil koste.
Hvis man kigger på specifikationer og selve konstruktionen - hvordan kan man så forvente den lyder kontra PB10? Hvad egner denne sig bedst til (SB-12plus)?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 20 Juli 2006 kl. 21:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg læste nettop en post fra den ene ejeren af SVS, og han sa at det på sigt måske ville komme flere lukkede subs, men at intet var planlagt ennu. Jeg tror også at det der først vil komme nok vil blive en billigere NSD version og en dyrere Ultra version. Skriv til SVS eller Lsound, de besvarer som oftest mails meget hurtigt og vil nok helt sikkert svare om de har en 10" i pipelinen.
Den skal leveres i pianolak ja.
Prisen kender jeg ikke, men om jeg drister mig til at spekulere så vil jeg tro at den vil koste fra 6500 til 8000kr alt efter om man vil ha den i vinyl, ægte træ eller pianolak. __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |
janwa Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1288
|
| Sendt: 20 Juli 2006 kl. 21:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan ikke se hvordan man forbinder sub. udgange fra en Surround forstærker, der er en normal stereo indgang på den
Sjovt at se den teste op i mod en DD12, hvem bliver vinder
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 20 Juli 2006 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pr krone nok SB12, men jeg tror nok denne er ment mest som en konkurrent til Velodyne SPL1200R, B&W ASW750 og andre subs i den klassen, og ikke så meget DD12.
For at forbinde den kan du enten bruge en Y splitter, eller bare forbinde den højre eller venstre indgangen, den eneste forskellen er at du skal justere gain 3db op eller ned alt efter hvilken du vælger __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 20 Juli 2006 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 20 Juli 2006 kl. 21:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
flaz skrev:
|
Hvor pudsigt, jeg så den tidligere idag og tænkte at jeg måtte lave en indlæg om det - men der er åbenbart ikke nogen som ved hvad den vil koste.
Hvis man kigger på specifikationer og selve konstruktionen - hvordan kan man så forvente den lyder kontra PB10? Hvad egner denne sig bedst til (SB-12plus)?
|
|
|
Lyder, ingen ide. Hvad lydtryk angår vil nok PB10 fremdeles kunne spille højere under 30hz. Mavefølelsen min fortæller mig at Ed Mullen der har testet PB10 og PB12-Plus nok også vil komme til at teste denne, så da får vi se. Men jeg ved at SVS måler deres egne, og også andres subber, så om du skriver Lsound og spørger kan de måske give dig en pegepind om hvilket lydtryk den kan prestere.
Om du spør mig så egner alle små subs sig bedst til de der ikke har plads til en stor  __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |
kaizer Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2005
Status: Offline Indlæg: 437
|
| Sendt: 20 Juli 2006 kl. 21:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
ManicMiner skrev:
blackhawk skrev:
| Hvor mange hypper har den, er den lige så underforsynet som de øvrige SVS subs? |
|
|
Hypper?
|
|
|
Mon ikke der menes hvor stor forstærkeren er?!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 20 Juli 2006 kl. 21:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
flaz Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Juli 2006 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
ManicMiner skrev:
|
Om du spør mig så egner alle små subs sig bedst til de der ikke har plads til en stor 
|
|
|
Nu tænkte jeg på om den egner sig bedre til musik/film pga det lukkede kabinet 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 20 Juli 2006 kl. 22:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
De portede vil kunne levere flere db nede i det dybe, så til film vil de fremdeles være bedre. Til musik er det anyones guess, men SB12-Plus/PB12-Plus er en unik mulighed for at sammenligne en lukked/åben konstruktion fra en og samme producent og med samme element.
Jeg skal en tur til Norge i løbet af efteråret og jeg tænker da på at aflægge Jan Ove og Lsound et besøg, en VS test mellem SB og PB står da højt på 'to do' listen. __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |
flaz Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Juli 2006 kl. 22:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay hehe..det må jeg nok sige - men okay, hvis du alligevel skal derop i nærheden 
Har endelig fået job, efter en god lang sommerferie... så håber snart der sker noget på hifi-siden i mit værelse 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 20 Juli 2006 kl. 22:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
flaz Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Juli 2006 kl. 22:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay din mor bor i nærheden af lsound? - det begynder at blive lidt OT nu, så måske PM vil være på sin plads
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 20 Juli 2006 kl. 22:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske jeg skulle finde frem familiens slæktstræ? Der findes vistnok forbindelser til russisk adel (i følge min mor)  Men nej, hun bor, og jeg kommer i fra Ultima Thule hvad Norge angår, nærmere bestemt Finnmark. Men det går en hurtigbåd dithen hvor Lsound holder til, også kører jeg derifra og til flyplassen og tar flyet resten af vejen. __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |
gROoxY Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 11 Marts 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 186
|
| Sendt: 20 Juli 2006 kl. 23:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis ikke allerede du er på SVS's betalingsliste, så bør du være  ....Jeg har sjældent set nogen så begejstret for et enkelt firmas produkter som dig... Med den hype du skaber omkring deres produkter må man jo nok hellere prøve at høre nogle af dem og se om de lever op til de forventningerne. Det er lidt ærgeligt at der ikke er nogen der forhandler SVS i danmark så man kan komme til at høre den inden man lige smider 8 kilo for en sub.
|
| Til top |
|
| |