--> Carstong: Hvorfor svarer du så i denne tråd? Du svarer jo ikke overhovedet på noget af det der bliver spurgt til??? Kom igen! 
Men til det der bliver spurgt om. Jeg har en kammerat med stort set det samme setup som dit. Han har en 541i cdafspiller sammen med netop et sæt 603 S2, indtil for et par måneder siden spillede han på en Denon PMA 2000R. Den blev skiftet til en 352 forstærker...begge setups spiller godt, og skiftet til den nye forstærker mærkes ikke synes jeg. Der er stadig styr på bunden, sprød mellemtone samt en top der ikke virker for spids eller stikker ved højere lydtryk(metaldomen har det med at være B&W's akilleshæl....:-)
Han 'downsizede' iøvrigt til B&W fra et sæt Dali 850...han savner noget bas, men Dalierne er også overrepræsenterede i netop det område, på 603S2 virker tingene mere naturlige og faste. De spiller gerne op til bal, og spiller helt fantastisk ved mere normale lydtryk. Jeg tror sagtens de kan tåle noget rigtig godt udstyr bag.
Han slap for et ½ års tid siden 2300,- for et sæt, og det er absolut et røverkøb.
I forhold til den nye serie S3 tror jeg ikke der umiddelbart er den største forskel...der er vist blevet opdateret på diskanten, noget Nautilus-erfaring, som er kastet videre til den. Ellers er det eneste jeg kan komme på at der er alu-basser i den nye, og alm pap i S2. Hvad der lyder bedst er selvdølgelig en smagssag, men set i kr og øre, vil jeg med statsgaranti vove at påstå at du får mest for pengene ved at købe brugt. Til 2000+ kr er forskellen på 5000 virkelig mange penge i denne her sammenhæng, så hellere bruge nogle klejner på nogle gode/bedre ht-kabler, eller ml cd --> forstærker. Alt er selvfølgelig individuelt, hvad man kan li og hvad man vil bruge sine penge på....men lige netop den højttaler er tilfældigvis een jeg kender og kan stå inde for.
Noget helt andet er at man skal kunne lide B&W's 'lyd' hvis man kan sige det. De har gennem efterhånden mange år benyttet et koncept, der siger gule kevlar bas-/mellemtoner og alu diskant-domer. Enten kan man li' dem eller også hader man dem. Den sammensætning kan vrke lidt tam til at starte med, men der er nu noget helt specielt over det hvis man er tilhænger (læs:undertegnde :-)
Jeg vil kun anbefale dig at lytte, og så gå efter det perfekte tilbud her på siden i KSB eller Den Blå.
Hygge!