Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 00:35   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: B&W DM 603 S2 vs DM 603 S3 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kegle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juli 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 27 Juli 2006 kl. 00:00 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har kigget/hørt DM 603 S3 version af ht til mit anlæg (cd-afspiller "NAD C521BEE" og forstærker "NAD C352") og syntes at det lød super.

Der er dog den lille krølle at den nyeste version koster 7000kr pr par og den forrige version (S2) koster omkring 2000kr pr par brugt.

Jeg har forhørt mig lidt i forretningen om hvad de mener om forskelle/fordele ved de 2 versioner. De er naturligvis mest til den nye (læs den dyreste), fordi der er nye komponenter i osv. Men mit spg er om version S2 ikke stadigvæk er en god forstærker? (Jeg ved godt at det afhænger af den der lytter og en masse andre faktorer). Er der nogen der har erfaringer med version S2 og gerne kontra S3 versionen?

Og endelig hvis det ikke skulle være en brugt DM 603 S2 er der nogen som har et bud på en brugt ht som ville passe til ovenstående anlæg. Brugtprisen må være mellem 2000-4000 kr.

Mvh og tak for hjælpen

TP
Til top Vis Kegle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kegle

Carstong
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 04 Juni 2006
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 27 Juli 2006 kl. 00:07 | IP-adresse registreret  

Der er ikke nogen af dem som siger mig noget 600 serien er ikke det bedste, men jeg stiller også store krag til udstyr. Så de kan jo godt være gode nok til dit behov
Til top Vis Carstong's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Carstong

Carstong
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 27 Juli 2006 kl. 00:20 | IP-adresse registreret  

Vis jeg var dig vil jeg købe en brugt og så gå efter en i 700 serien

skum
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 April 2003
Lokalitet: København
Sendt: 27 Juli 2006 kl. 00:27 | IP-adresse registreret  

--> Carstong: Hvorfor svarer du så i denne tråd? Du svarer jo ikke overhovedet på noget af det der bliver spurgt til??? Kom igen!

Men til det der bliver spurgt om. Jeg har en kammerat med stort set det samme setup som dit. Han har en 541i cdafspiller sammen med netop et sæt 603 S2, indtil for et par måneder siden spillede han på en Denon PMA 2000R. Den blev skiftet til en 352 forstærker...begge setups spiller godt, og skiftet til den nye forstærker mærkes ikke synes jeg. Der er stadig styr på bunden, sprød mellemtone samt en top der ikke virker for spids eller stikker ved højere lydtryk(metaldomen har det med at være B&W's akilleshæl....:-)

Han 'downsizede' iøvrigt til B&W fra et sæt Dali 850...han savner noget bas, men Dalierne er også overrepræsenterede i netop det område, på 603S2 virker tingene mere naturlige og faste. De spiller gerne op til bal, og spiller helt fantastisk ved mere normale lydtryk. Jeg tror sagtens de kan tåle noget rigtig godt udstyr bag.

Han slap for et ½ års tid siden 2300,- for et sæt, og det er absolut et røverkøb.

I forhold til den nye serie S3 tror jeg ikke der umiddelbart er den største forskel...der er vist blevet opdateret på diskanten, noget Nautilus-erfaring, som er kastet videre til den. Ellers er det eneste jeg kan komme på at der er alu-basser i den nye, og alm pap i S2. Hvad der lyder bedst er selvdølgelig en smagssag, men set i kr og øre, vil jeg med statsgaranti vove at påstå at du får mest for pengene ved at købe brugt. Til 2000+ kr er forskellen på 5000 virkelig mange penge i denne her sammenhæng, så hellere bruge nogle klejner på nogle gode/bedre ht-kabler, eller ml cd --> forstærker. Alt er selvfølgelig individuelt, hvad man kan li og hvad man vil bruge sine penge på....men lige netop den højttaler er tilfældigvis een jeg kender og kan stå inde for. 

Noget helt andet er at man skal kunne lide B&W's 'lyd' hvis man kan sige det. De har gennem efterhånden mange år benyttet et koncept, der siger gule kevlar bas-/mellemtoner og alu diskant-domer. Enten kan man li' dem eller også hader man dem. Den sammensætning kan vrke lidt tam til at starte med, men der er nu noget helt specielt over det hvis man er tilhænger (læs:undertegnde :-)

Jeg vil kun anbefale dig at lytte, og så gå efter det perfekte tilbud her på siden i KSB eller Den Blå.

Hygge!

Til top Vis skum's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af skum

Carstong
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 27 Juli 2006 kl. 00:41 | IP-adresse registreret  

Jo jeg svarre faktisk på hvad der blir spurgt om, det handler ikke om hvorvidt jeg er for eller imod b&w men om at jeg syndes 600serien er for billig, man får bedre højtaler ved at købe en i 700serien man må da kunne finde en brugt i det prisleje også 

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 27 Juli 2006 kl. 00:48 | IP-adresse registreret  

Jeg har haft 603S2, og den er en rimelig god højtaler, men behøver en del effekt.

I tilæg til de som er nævnt har 603S2 større baselementer end S3 (7" vs 6.5")

Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner

Kegle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juli 2006
Lokalitet: Jylland
Sendt: 27 Juli 2006 kl. 11:03 | IP-adresse registreret  

tak for svarene..... det er rart når der kommer noget feedback.

Hvis man går tilbage til den første version dvs DM 603 og sammenligner den med DM 603 S2 hvad er der så vundet ved at gå efter S2 versionen.

Jeg har forsøgt at søge på nettet efter svaret, men har desværre ikke været istand til at finde et sagligt svar.

Endnu engang tak

TP
Til top Vis Kegle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kegle

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 27 Juli 2006 kl. 11:17 | IP-adresse registreret  

S1 var radikalt forskellige da de benyttede et passivt element i tilæg til port. Jeg har aldrig hørt en, men de var vistnok ikke voldsomt gode

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 27 Juli 2006 kl. 12:28 | IP-adresse registreret  

En ting til mens jeg fremdeles kan huske det. Om du vurderer B&W bør du også ta en tur forbi TC og lytte til Monitor Audio. Jeg har aldrig prøvet de to direkte op i mod hinanden, men jeg synes de ligner lidt.

600S3 serien er efterhånden et gammel design, RS serien fra MA er helt ny og har fået mange toptests. De har også en finish der gør at jeg altid bliver nødt til at kæle lidt med minst en MA hver gang jeg er nede hos TC  

Den perfekte højtaler for mig tror jeg ville ha været DLS' lyd med MA's finish

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes