Emne: Gode forslag til forældre HTere ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Batemandk Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 990
|
| Sendt: 31 Juli 2006 kl. 17:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Aloha alle i kloge hoveder 
Min mor og hendes mand har sat mig på en mindre opgave...
De søger 2 HT'ere der skal monteres i loftet/ højt oppe på væggen.
De har tidligere har nogle relativt store gulv ht'ere, men efter de har istandsat stuen 100% falder de store sorte kasser helt igennem.
De vil derfor gerne have noget hjælp til at finde nogle mindre ( reol ht'ere ) der fortsat kan give en fornuftig klang i deres stue. Disse behøver kun at kunne spille halvdelen af den ca. 40 m2 store stue op.
Nu kommer det svære...... De vil allerhelst have nogle der er hvide eller sølvfarvet... Så de falder ind i designet og temaet de har kørende..
Deres budget er på 2000 kilo ( ikke det store, men så meget hifi mennekser er de heller ikke )
De skal spille på en ældre Kenwood reciever, en af de større modeler... Og der blir primært hørt rock á la Big fat snake og lignende...
Kom endelig med forslag til, hvad der kunne være et godt valg til disse krævende mennesker 
Mvh Tim __________________ Noget vellydende :p
Anything in parenthesis can (not) be ignored.
Stuen
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 31 Juli 2006 kl. 17:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er 2000 kilo (kilo betyder tusind) jo rimeligt meget (2 millioner faktisk) så jeg ved ikke med din familie, men herhjemme er det meget :)
Jeg regner med at du mener 2k, 2 kilo eller 2000 kr?
Og de skal være hvide... Jeg ved at SA, System Audio, laver nogle hvide højttalere, som evt. kunne hjælpes af en sub hvis der mangler bas. Jeg mener også at Audiovector laver nogle i hvid finish, men det er jeg ikke helt sikker på.
Hvis det ikke behøves at være hvidt, kan Dali Concept 2, eller B&W DM serien være et lyt værd.
|
| Til top |
|
| |
tarup 13 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1646
|
| Sendt: 31 Juli 2006 kl. 17:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ascari skrev:
|
Nu er 2000 kilo (kilo betyder tusind) jo rimeligt meget (2 millioner faktisk) så jeg ved ikke med din familie, men herhjemme er det meget :)
Og de skal være hvide... Jeg ved at SA, System Audio, laver nogle hvide højttalere, som evt. kunne hjælpes af en sub hvis der mangler bas. Jeg mener også at Audiovector laver nogle i hvid finish, men det er jeg ikke helt sikker på.
Hvis det ikke behøves at være hvidt, kan Dali Concept 6, eller B&W DM serien være et lyt værd.
|
|
|
Og du har læst, at de skal hænge i loftet / høøøjt på vægen ??? 
vh. Henrik __________________ B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
|
| Til top |
|
| |
Batemandk Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 990
|
| Sendt: 31 Juli 2006 kl. 22:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
tarup 13 skrev:
Ascari skrev:
|
Hvis det ikke behøves at være hvidt, kan Dali Concept 6, eller B&W DM serien være et lyt værd.
|
|
|
vh. Henrik
|
|
|
Hehe...
Jeg har lige haft de gamle i røret og fået dem overtalt til at tage ind i HFK og KT radio inden i Odense C. Så må det være op til dem ( og de givne sælgere ) og finde ud af, hvor meget de vil bruge... Budget har det jo med at vokse når først man blir præsenteret for div. lækre ht'ere

Mvh Tim __________________ Noget vellydende :p
Anything in parenthesis can (not) be ignored.
Stuen
|
| Til top |
|
| |
chubbz Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 492
|
| Sendt: 31 Juli 2006 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et par Dali concept 1 i hvid koster 900kr/stk
det er en fin højttaler til prisen.
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 31 Juli 2006 kl. 23:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
tarup 13 skrev:
Ascari skrev:
|
|
|
|
vh. Henrik
|
|
|
Jep, Concept 6 skulle have været concept 2, sådan noget sker bare når man spiller smart 
|
| Til top |
|
| |
jensby Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 387
|
| Sendt: 01 August 2006 kl. 14:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|